چطور پدر و مادرمان را برای سفر رفتن بدون آنها قانع کنیم؟

به گزارش دیتاپد، فرض کنید دوستان تان دارند برنامه یک سفر پر هیجان را می چینند اما والدین شما با رفتن تان مخالفت می نمایند، در این شرایط چه باید کرد تا رضایت آنها را به دست آورد؟

چطور پدر و مادرمان را برای سفر رفتن بدون آنها قانع کنیم؟

در این شرایط والدین معمولا به خاطر نگرانی هایی که دارند مانع از رفتن تان می شوند اما اگر شما دیگر بزرگ شده اید باید کم کم استقلال خود را به دست آورید و آنها را به این سفر راضی کنید. در این شرایط بحث و جدل و دعوا کاری از پیش نمی برد و بدتر به والدین تان نشان می دهد هنوز بالغ نشده اید و آنها بیشتر با تنها سفر رفتن شما مخالفت می نمایند.

با ما همراه باشید تا بدانید چه کنید:

رفتارتان را خوب کنید. قبل از اینکه بخواهید از والدین تان کسب اجازه کنید، باید به برترین نحو در خانه رفتار کنید. برای این منظور از روزها یا یک هفته قبل از مطرح کردن سفرتان کارهای خوبی انجام دهید مثلا در خانه یاری کنید، درستان را خوب بخوانید و با والدین بدرفتاری نکنید. با انجام این کار احتمال موافقت والدین تان با سفر رفتن به تنهایی بیشتر خواهد شد.

نشان دهید آدم مسئولین پذیری هستید. اگر به والدین تان نشان دهید که انسان مسئولیت پذیری هستید احتمالش بیشتر است به شما اعتماد نمایند و اجازه دهند بدون آنها سفر کنید. پس باید همه کارهاتان را مسئولانه انجام دهید تا در چشم پدر و مادرتان انسان مسئولی جلوه کنید. در این مدت قوانینی که پدر و مادرتان برای شما معین کردند را زیر پا نگذارید، مثلا دیر به خانه نیایید.

از دروغ گفتن بپرهیزید. علاوه بر مسئولیت پذیری و رفتار خوب، باید به پدر و مادرتان نشان دهید با آنها صادق هستید. اگر در گذشته به آنها دروغ گفته اید، الان هم نمی توانند به شما اعتماد نمایند و اجازه دهند تنها به سفر بروید.

شهری که به آن سفر می کنید و محل اقامت تان را درست بگویید. مثلا نگویید به شیراز می روید و سر از اهواز در بیارید! اگر این دروغ شما را بفهمند شرایط خیلی بد خواهد شد.

هزینه سفر را تخمین بزنید. اگر هنوز از لحاظ مالی از والدین تان مستقل نشده اید، اولین چیزی که آنها می خواهند بدانند هزینه سفر است. این کار بسیار مهم است چرا که چیزی که از نظر شما هزینه ای کم است ممکن است از نظر آنها بسیار زیاد باشد و واقعا در توان شان نباشد از پس هزینه تان برآیند. به همین علت قبل از اینکه موضوع سفر را با پدر و مادرتان مطرح کنید ابتدا هزینه کلی را به دست آورید. مواردی که باید در نظر داشته باشید شامل هزینه حمل و نقل، هزینه اقامت، هزینه خورد و خوراک، هزینه گشت و گذار و ورودی ها، هزینه خرید و مبلغ کمی هم برای خرج های غیر مترقبه.

سعی کنید استقلال مالی تان را به دست آورید. وقتی از لحاظ مالی مستقل شوید در نظر پدر و مادرتان فردی بالغ جلوه می کنید و راحت تر با تصمیمات شما موافقت می نمایند. از سوی دیگر، به خاطر اینکه پولی ندارند که به شما بدهند، مانع سفر شما نمی شوند.

مدت سفر را بدانید. قبل از اینکه با پدر و مادرتان صحبت کنید جزئیات سفر را بدانید. اگر ندانید کی می روید و کی برمی شد پدر و مادرتان نگران می شوند و اجازه سفر بدون آنها را به شما نمی دهند.

واکنش و نظرشان را پیش بینی کنید. شاید مهم ترین مرحله این باشد که واکنش و نظر آنها را حدس بزنید. به این ترتیب بهتر می توانید خودتان را برای جلب نظرشان آماده کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که خودتان را در جایگاه آنها قرار دهید و نگرانی های آنها را هم درک کنید. قبول کنید که درخواست شما برای والدین تان استرس آور است. سعی کنید خودتان را جای آنها بگذارید و به نگرانی هاشان پاسخ مناسب دهید. برای مثال می توانید به آنها بگویید خیلی مواظب خودتان هستید و بعلاوه تنها نیستید و با تور سفر می کنید.

زمان مناسبی را برای درخواست کردن انتخاب کنید. زمانبندی یکی از مهم ترین موارد است و نقشی معین نماینده در قبول درخواست شما از سوی والدین تان دارد. پس مطمئن شوید زمان مناسبی را برای مطرح کردن موضوع سفرتان انتخاب می کنید.

مثلا به محض اینکه والدین تان از سر کار به خانه می آیند این موضوع را با آنها مطرح نکنید، شاید روز بدی در بیرون از خانه داشته اند. سعی کنید صحبت را به زمانی که کاری خوب انجام داده اید موکول کنید. زمانی که والدین تان استرس دارند یا نگرانند هم از مطرح کردن قضیه خودداری کنید.

برای پاسخ دادن به سوالات سخت آماده باشید. خودتان را برای سوالات جدی که پدر و مادرتان راجع به سفر از شما خواهند پرسید آماده کنید. بدون تحقیق و کسب اطلاعات راجع به سفرتان با پدر و مادر حرف نزنید، در غیر این صورت در نظر آنها بی مسئولیت به نظر می آیید و حرف تان را جدی نمی گیرند.

به آنها اطمینان دهید که با آنها در تماس می مانید. اگر به والدین تان این ضمانت را بدهید که همیشه راه ارتباطی با آنها خواهید داشت راحت تر با درخواست تان موافقت می نمایند. می توانید ساعت تعیینی از روز را برای تماس گرفتن تعیین کنید. به این ترتیب هم شما راحت هستید هم آنها. به آنها اطمینان دهید موبایل تان در دسترس خواهد بود.

به آنها بالغانه جواب دهید. حتی اگر از جوابی که بعد از شنیدن درخواست تان به شما می دهند خوشتان نیامده، باز هم باید به آنها بالغانه پاسخ دهید. با این کار به آنها نشان می دهید بزرگ شده اید و توانایی دارید از پس خودتان برآیید.

حالت دفاعی نگیرید و دعوا نکنید. با این جمله آغاز کنید که من نگرانی شما را می فهمم اما … و بعد علتی منطقی برای شان بیاورید.

به تصمیم شان احترام بگذارید. اگر هنوز در سن نوجوانی هستید ممکن است پدر و مادرتان اصلا با تنها سفر رفتن شما موافقت ننمایند. تصمیم شان را با احترام و بالغانه بپذیرید. با این کار به آنها نشان می دهید تا چه میزان بزرگ و فهمیده شده اید و در آینده حتما به شما اختیار عمل بیشتری می دهند.

اگر با سفرتان موافقت کردند از آنها تشکر کنید و روی قول هایی که داده اید بمانید. با وجود مخالفت پدر و مادرتان به سفر نروید در غیر این صورت ممکن است عواقب بدی در انتظارتان باشد و در آینده اصلا به شما اعتماد ننمایند.

منبع: فوت و فن / wikihow.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2272

به "چطور پدر و مادرمان را برای سفر رفتن بدون آنها قانع کنیم؟" امتیاز دهید

10 کاربر به "چطور پدر و مادرمان را برای سفر رفتن بدون آنها قانع کنیم؟" امتیاز داده اند | 3.1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور پدر و مادرمان را برای سفر رفتن بدون آنها قانع کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید