گردشگران نوپا ، نکات سفر برای کسی که گردشگری را شروع کرده است

به گزارش دیتاپد، امید، ترس، هیجان. وقتی برای اولین بار شروع سفر نمودم، موجی از احساسات متناقض پیدا کرده بودم. وقتی برای اولین بار به سفر دور دنیا رفتم، نمی دانستم انتظار چه چیزی را باید داشته باشم. قبل از آن خیلی سفر نکرده بودم و هیچ سررشته ای از این کار نداشتم. هیچ کدام از کسانی که می شناختم هم تا آن زمان این کار را نکرده بودند. بنابراین برای جبران عدم آمادگی ام، از کتاب های راهنما استفاده کردم و پایی هم به آب زدم و با تور های مسافرتی به سفر رفتم. جوان و بی تجربه بودم و اشتباهات ناشیانه بسیاری در سفرهایم انجام دادم. آنقدر ناآگاه بودم که انگار یک علامت بزرگ روی سرم قرار داشت و روی آن نوشته من نمی دونم چه کار دارم می کنم حک شده بود. هم اکنون با تجربه ده سال سفر، آگاهی بیشتری از این کار دارم و می دانم چه کار دارم می کنم. اگر می توانستم خود جوانترم را بنشانم و قبل از این که راهی سفر کردن شود، او را نصیحت کنم چندین نکته مفید را حتما به او گوشزد می کردم. اگر شما هم قصد دارید شروع سفر کنید و یک دنیاگرد باشید، با این مطلب خبرنگاران همراه باشید تا نکات سفر مفید برای دنیاگردان نوپا را بدانید:

گردشگران نوپا ، نکات سفر برای کسی که گردشگری را شروع کرده است

نکته اول از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا: نترسید!

ترس یک بازدارنده بسیار پرقدرت است. پریدن به درون ناشناخته ها ترسناک است؛ اما شما اولین نفری نیستید که دور جهان سفر می کنید. قرار نیست قاره های نو کشف کنید یا در قلمروهای ممنوعه به جستجو بپردازید. مسیر های مسافرتی امتحان شده ای در سرتاسر جهان وجود دارند و کسانی که می توانند شما را در این راه راهنمایی و کمک کنند. اگر میلیون ها نفر می توانند هر ساله به دور جهان سفر کنند، شما هم می توانید. ممکن است احساس ترس و نگرانی داشته باشید؛ اما شما هم به مقدار سایر مردم جهان توانا هستید و از پس آن بر می آیید.

نکته دوم از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا:به کتاب راهنمای سفر تکیه نکنید!

کتاب های راهنما برای یک دوره کلی از خصوصیات مقاصد گردشگری مفید هستند؛ اما شما هرگز نمی توانید جاذبه های جالب و غیر معمول، بارها یا رستوران ها را در آنها پیدا کنید. برای شناختن بهترین جاها، غذاها و سایر چیزهای خوب، با مردم محلی ارتباط برقرار کنید تا پاسخ سوال های خود را پیدا کنید. همچنین می توانید از گردشگران دیگر یا کارکنان مسافرخانه ای که در آن اقامت می کنید بخواهید که بهترین پیشنهادات خود را برای شما عنوان کنند. انسان ها بهترین منبع برای کسب اطلاعات مسافرتی به روز می باشند. اگر کتاب راهنمای شما دیجیتال و به روز نباشد، به احتمال زیاد، اطلاعات آن کاملا درست نیستند، پس سعی کنید به آن تکیه نکنید و در پی راه های بهتری برای کسب اطلاعات باشید.

نکته سوم از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا: با سرعت کم سفر کنید!

همه چیز به نظر وسوسه کننده است و سعی داریم همه چیز را ببینیم. بنابراین بخاطر محدودیت زمان مسافرت، همیشه سعی می کنیم همه چیز را در هم فشرده انجام دهیم و برای مثال 20 شهر را در عرض 20 روز یا 100 کشور را در یک سفر به دور جهان ببینیم. در نهایت، تمام چیزی که نصیبمان می شود، تعدادی عکس، استرس و طوفانی از تجربه های کوچک و بزرگ است؛ اما هیچ دانش واقعی از مکان هایی که از آنها بازدید کرده ایم نخواهیم داشت. مثلا بعد از شروع سفر به استرالیا و به پایان رساندن آن، متوجه خواهید شد که همه چیز را دیده اید ولی انگار هیچ چیز ندیده اید. و آن زمان است که آرزو می کنید کاش آرام تر سفر می کردید. در سفر کردن عجله نکنید. برای گذراندن یک روز پر آرامش در یک پارک یا نشستن در یک کافه و تماشای آدم ها زمان بگذارید. آرام سفر کنید. این کار به شما زمان می دهد که از فرهنگ آن منطقه بنوشید و آن را به طور کامل درک کنید.

نکته چهارم از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا: اطلاعات تماس آدم ها را از آنها درخواست کنید

حالا که شروع سفر شماست، باید بدانید که شما دوستان زیادی در سفر پیدا خواهید کرد. بعضی از آنها به دوستان عمری شما تبدیل خواهند شد. اما گاهی اطلاعات تماس آنها را نمی گیرید و تا ابد بخاطر انجام ندادن این کار پشیمان خواهید شد. (مثلا همیشه به این فکر خواهید کرد که چه بر سر آن زوج فوق العاده ای که در سفر به پاناما با آنها آشنا شده بودید آمده است). صفحات مجازی مانند اینستاگرام و فیسبوک و البته راه های ارتباطی مانند ایمیل ، در ارتباط ماندن با آدم ها را تا سال ها بعد از سفرتان با آنها، آسان کرده است؛ بنابراین اطلاعات تماس یا آدرس صفحات مجازی آدم ها را از آنها درخواست کنید. اجازه ندهید دوستان نو شما در خاطرات محو شوند.

نکته پنجم از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا: شما احتیاج به وسایل خیلی زیادی ندارید

در شروع سفر، بدانید وقتی که به جایی سفر می کنید، باید ساکی پر از چیز های مختلف به همراه می برید؛ چیز هایی مانند چکمه و شلوار کوهنوردی، کاپشن پشمی، تعداد زیادی لباس و لوازم آرایشی بهداشتی بیشتر از موجودات یک داروخانه. تمام این ها را در ساک خود قرار می دهید و جای زیادی اشغال می کنند و مجبورید آنها را از این کشور به آن کشور همراه خود بکشید. درس مهم در این باره این است که : ساک سبک تری ببندید. بار کمتری با خود ببرید. یک کیف یا ساک کوچک خریداری کنید تا برای آوردن انواع و اقسام وسایل وسوسه نشوید. اگر واقعا به چیزی احتیاج دارید، می توانید آن را در ساک خود قرار دهید؛ وگرنه بهتر است صبر کنید تا به آن احتیاج داشته باشید و سپس آن را در طول سفر خریداری کنید. به من اعتماد کنید؛ به آن مقدار که تصور می کنید به این همه وسایل احتیاج نخواهید داشت.

نکته ششم از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا:حتما یک گوشی همراه ببرید

شما با افراد بسکمک در سفر آشنا خواهید شد که دوست خواهید داشت دوباره آنها را ببینید. با این که صفحاتی مانند فیسبوک می توانند برای نگاه داشتن رابطه مفید باشند، وقتی افراد دائما در حال سفر کردن هستند، وسیله ایده آلی برای برنامه ریزی ملاقات در حین سفر به حساب نمی آید. اگر از آن استفاده کنید مرتبا به این فکر خواهید کرد که آیا دوستانتان پیام شما را دریافت کرده اند و آیا در آن مکانی که مشخص کرده اید خواهند بود !؟ هرگز نمی توانید متوجه پاسخ سوال های خود شوید. اما گوشی های تلفن و سیم کارت در همه جای جهان در دسترس هستند. یکی از آنها خریداری کنید تا بتوانید با دوستان نو خود در ارتباط باشید. به این روش کاملا متوجه خواهید شد که آیا آنها واقعا شما را سر کار گذاشته اند یا تنها برنامه ریزی شروع سفر خود را تغییر داده و به رم رفته اند.

نکته هفتم از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا: از همان شروع سفر با جریان سفر همراه شوید

وقتی هر روز شما از قبل برنامه ریزی شده باشد و جدول های زمانی برای دنبال کردن داشته باشید، دچار استرس خواهید شد. استرس بسیار زیاد. بنابراین همیشه عجله می کنید. و وقتی که زیاد از حد برنامه ریزی کرده باشید، هیچ فضایی برای تجربه کردن حوادث شاد و جالب سفر باقی نمی ماند.

برنامه ریزی سفر خود را کمی انعطاف پذیر تر کنید و با جریان همراه شوید. برای انجام یک یا دو فعالیت در روز برنامه ریزی کنید و اجازه دهید بقیه روز، خودش اتفاق بیفتد. بدینگونه، تجربه لذت بخش تر و بدون استرس تری خواهید داشت. مطمئن باشید با اتفاق های جالبی که برایتان می افتد غافلگیر خواهید شد (مثلا دوستتان شما را به یک جزیره در تایلند دعوت می کند و آنقدر به شما خوش می گذرد که یک ماه کامل در آن جزیره می مانید). پس اجازه دهید زندگی مسیر مجذوب کننده خود را طی کند.

نکته هشتم از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا: پول اضافی همراه داشته باشید

در شروع سفر به آن مقدار که شما تصور می کنید گران تمام نمی شود. شما می توانید در آسیا با صرف هزینه روزی 15 دلار و در اروپا با 40 دلار سفر کنید؛ اما در طول سفرهایتان می آموزید که همیشه هزینه های غیر منتظره پیش خواهند آمد. مراقب باشید. هر چقدر هم که به خوبی و با دقت برای بودجه خود برنامه ریزی کنید، هرگز نمی توانید برای تمامی دردسر ها و تغییرات برنامه سفر خود برنامه بچینید. (مثلا ممکن است به طور ناگهانی تصمیم بگیرید به فیجی سفر کنید و غواصی یاد بگیرید). هر چقدر هم که برنامه ریزی تان عالی باشد، ممکن است هر اتفاقی بیفتد و هزینه شما از بودجه ای که در نظر گرفته اید بیشتر شود. بنابراین از آنچه که فکر می کنید احتیاج دارید، پول بیشتری همراه ببرید. بعدها راضی خواهید شد که این کار را انجام داده اید.

نکته نهم از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا: خجالتی نباشید

گاهی شما انسان درونگرا و توداری هستید و در مورد آنچه مردم درباره شما فکر می کنند نگران می شوید. صحبت کردن با غریبه ها احتیاج به شجاعت دارد؛ اما این کار برای همه مشکل است و همه در چنین موقعیتی قرار می گیرند. وقتی شروع سفر دارید، تعداد زیادی گردشگر در اطراف شما هستند که تکنفره سفر می کنند و در پی دوست می گردند. آنها نیز مانند شما می خواهند با آدم های نو آشنا شوند و دوستان نو پیدا کنند.

تنها کافیست سلام کنید و همه چیز به درستی در جای خود قرار گیرد. وقتی در مسافرخانه ها اقامت دارید، از دیگران سوال کنید که آیا می توانید به بازی نوشیدن یا بحث ها و مکالمات آنها وارد شوید یا خیر. هیچ کس هرگز نه نمی گوید. اولین قدم را شما بردارید. هدفن هایتان را کنار بگذارید، رویتان را به سمت کسی که کنارتان نشسته است بگردانید و بگویید سلام. شما چیزی برای از دست دادن ندارید و در این فرایند، با این روش می توانید بر خجالتی بودن خود پیروز شوید، دوستان نو پیدا کنید (و حتی شاید به عروسی آنها دعوت شوید) و در شروع صحبت و انجام مکالمات پیشرفت کنید.

نکته دهم از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا: ماجراجو باشید

ممکن است از ارتفاعات خوشتان نیاید یا طرفدار انجام ورزش های مختلف نباشید. اما با این که امکان دارد آسیب ببینید، مطمئن باشید از پریدن روی قایق در Galápagos پشیمان نخواهید شد. ممکن است با صدای بلند جیغ بزنید، اما از تاب سواری در یک کنیون لذت خواهید برد. خودتان را به چالش بکشید. ریسک کنید. کارهای نو انجام دهید و چیزهای نو را امتحان کنید. ممکن است از بعضی از آنها خوشتان نیاید؛ اما از انجام دادن هیچ کدام پشیمان نخواهید شد. وقتی کارهای چالش برانگیز و سخت انجام می دهید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.

نکته یازدهم از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا: شما اسیر نیستید!

اگر از سفر کردن خوشتان نمی آید و به شما خوش نمی گذرد، اصلا شروع سفر نداشته باشید، دست از سفر کردن بردارید و استراحت کنید. چند روز بیشتر در آمستردام و سیدنی بگذرانید، کسب آرامش کنید و به استراحت بپردازید. اگر بعد از چند روز سکون و آرامش، به ادامه سفر پرداختید و باز هم از آن خوشتان نمی آمد، به خانه برگردید. هیچ خجالتی در این کار وجود ندارد. بهتر است یک کار مهم را ابتدا امتحان کنیم و در آن شکست بخوریم تا این که اصلا آن را امتحان نکنیم. همیشه به یاد داشته باشید که اگر به شما خوش نمی گذرد می توانید به خانه برگردید. شما اسیر نیستید و مجبور نیستید به تصمیمتان برای سفر عمل کنید.

نکته دوازدهم از نکات سفر مفید برای گردشگران نوپا: یادتان باشد، شما تنها نیستید!

پس از شروع سفر، به هر جای جهان که بروید، شبکه ای از گردشگران دیگر وجود دارند که دوستان شما خواهند شد، شما را نصیحت خواهند کرد و به شما کمک خواهند نمود. آنها شما را راهنمایی می کنند، مسیر درست را به شما نشان می دهند و مشاور شما می شوند. شما در سفر هیچ گاه تنها نیستید و دوستان بسکمک پیدا خواهید کرد. همه چیز خوب خواهد بود و مسئله ای نخواهید داشت. با این که تکنفره سفر می کنید، هرگز تنها نخواهید ماند. می دانم که بخاطر رفتن به سوی ناشناخته ها نگرانی دارید. این کاملا طبیعی است. نگرانی کردن در طبیعت انسان هاست؛ اما شما پیروز خواهید شد، به سفر خواهید رفت و بخاطر سفر هایتان انسان بهتری خواهید شد. پس نفس عمیقی بکشید، آسوده باشید و لذت ببرید!

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2341

به "گردشگران نوپا ، نکات سفر برای کسی که گردشگری را شروع کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران نوپا ، نکات سفر برای کسی که گردشگری را شروع کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید