با چه قطاری جهت تهران مشهد را سفر کنیم؟

به گزارش دیتاپد، برترین قطار تهران مشهد قطاری است که تضمین کننده سفری دلپذیر و به یاد ماندنی به این شهر مذهبی باشد. امروزه استفاده از وسایل نقلیه ای مانند هواپیما برای داشتن سفری سریع بسیار رواج پیدا نموده است. با این حال برای آن که بتوانید در طول جهت رسیدن به مقصد نیز نهایت لذت را ببرید، سفر با قطار می تواند برترین انتخاب باشد. شما در طول سفر خود می توانید از فضای سبز و دیدنی جهت لذت ببرید و در کابین های قطار در کنار همراهان و دوستان خود لحظاتی خاطره انگیز را سپری نمایید.

با چه قطاری جهت تهران مشهد را سفر کنیم؟

گردشگران بسیاری سفر قطاری به شهر مشهد را ترجیح می دهند، چرا که در طول راستا تهران مشهد منطقه ها دیدنی بسیاری وجود دارد و بعلاوه خدمات و امکانات متنوعی در قطارهای تهران مشهد برای مسافران در نظر گرفته می گردد. برای آنکه بتوانید برترین قطار تهران مشهد را انتخاب نموده و سفری دلپذیر را تجربه نمایید، پیشنهاد می دهیم در ادامه این راهنما همراه خبرنگاران باشید.

برای خرید بلیط قطار به تمامی نقاط کشور با مناسب ترین قیمت در خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید:

برترین قطار تهران مشهد و معرفی امکانات موجود در آنها

می توان گفت که راستا ریلی تهران به مشهد یکی از پرترافیک ترین خطوط ریلی به شمار می رود و از همین رو قطارهای بسیاری در این خط فعالیت می کنند که امکانات و خدمات مناسب و با کیفیتی را در اختیار مسافران خود قرار می دهند. بعلاوه در این خط ریلی با درجات مختلفی از قطارها رو به رو هستیم که امکان انتخاب خدمات و امکانات متنوع را برای مسافران بسیار ساده تر نموده اند. برای انتخاب برترین قطار تهران مشهد شما اول باید آنالیز کنید که چه میزان بودجه برای این کار در نظر گرفته اید، چرا که کلاس های مالی متنوعی برای انتخاب وجود دارند.

در حالت کلی می توان گفت قطارهای فدک و نورالرضا، قطار زندگی و قطار تندروی پردیس مدت ها است که به عنوان برترین قطار تهران مشهد در حال فعالیت هستند و هر یک از آن ها دارای چندین کلاس بوده و مسافرین می توانند کلاس مورد نظر خود را رزرو کنند.

در ادامه قصد داریم تا با آنالیز انواع قطارهای مختلف راستا تهران مشهد، برترین قطار تهران مشهد را انتخاب نماییم.

1. قطار زندگی

سفر به مشهد با قطار 5 ستاره زندگی لوکس و به یاد ماندنی خواهد بود. اگر علاقه مند به سفری لوکس با امکانات و خدمات سطح بالا هستید، قطعاً قطار زندگی می تواند برترین انتخاب برای شما باشد. قطار راستا تهران مشهد این شرکت از جدیدترین خدمات آن می باشد که در اختیار مسافران قرار گرفته است، که به صورت یک روز در میان در حال تردد در بین این دو شهر می باشد. زمانی که باید برای این سفر قطاری در نظر بگیرید 12 ساعت است و 3 کلاس مالی برای مسافران در نظر گرفته شده است که در هر یک از آن ها وعده های عصرانه، شام و شام ویژه سرو می گردد.

2. قطار فدک

قطار فدک نیز یکی دیگر از قطارهای 5 ستاره فعال در خط ریلی تهران مشهد به شمار می رود که در سال 1393 شروع به کار نموده و بسیاری از افراد آن را به عنوان برترین قطار تهران مشهد می شناسند. این قطار زیر نظر شرکت ریل پرداز نوآفرین بوده و خدمات و امکانات مناسبی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد. قطار فدک دارای 5 کلاس مالی متنوع از جمله کلاس های عصرانه، اکونومی، بیزینس و ویژه می باشد و تمامی عملیات مهندسی آن تحت نظر شرکت سوئیسی Pross Ab می باشد.

3. قطار نورالرضا

قطار نورالرضا یکی دیگر از قطارهای 5 ستاره می باشد که به عنوان اولین قطار گردشگری ایران نیز شناخته می گردد. این خط ریلی متعلق به شرکت نورالرضا بوده که از سال 1385 فعالیت خود را شروع نموده است و یکی از ویژگی های آن واگن های اختصاصی برای بانوان می باشد. تجهیزات به کار رفته در این قطار متعلق به شرکت های اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا می باشد و واگن های این قطار محصولی از چین هستند. قطار نورالرضا دارای واگنی با ظرفیت 40 نفر بوده و دو عدد نمایشگر در هر یک از کوپه ها قرار گرفته است.

4. قطار تندرو پردیس

قطار تندرو پردیس به علت سرعت بالایی که دارد از نظر بسیاری از مسافران برترین قطار تهران مشهد می باشد. شما در سفر با این قطار یک راستا 12 ساعته را می توانید در زمانی 8 ساعته طی کنید و بعلاوه از امکانات و خدماتی که برای مسافران در این قطار فراهم شده است استفاده نمایید. قطار تندرو پردیس یکی از قطارهای 4 ستاره فعال در ایران می باشد که سفری ارزان را برای مسافران به ارمغان می آورد. این قطار در مقابل گرد و غبار عایق بندی شده و دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی قوی و مناسب می باشد که در سقف قطار نصب شده اند.

5. قطار غدیر

شما می توانید راستا تهران مشهد را با قطارهای غدیر به صورت ارزان و راحت طی کنید، قطار غدیر یک قطار 4 ستاره فعال در خطوط ریلی ایران می باشد که مالکیت آن را شرکت قطارهای ریل ترابر سبا بر عهده دارد، این شرکت کار خود را از سال 1388 با حدود 50 واگن شروع نموده است که در ابتدا در راستا ریلی تهران مشهد و تهران اهواز کار می نموده و سپس در سال 1392 حدود 28 واگن اتوبوسی و پس از آن به تعداد 38 واگن پارسی 4 نفره را به امکانات خود اضافه نموده است تا بتواند خدماتی مناسب را به مسافران داخلی ارائه دهد.

هر واگن قطار غدیر دارای 10 کوپه با ظرفیت 4 تخت می باشد و بعلاوه این قطار یکی از ایمن ترین قطارهای حال حاضر خطوط ریلی به شمار می رود؛ چرا که از سیستم ترمز Anti-Skid یا ضد قفل و لغزش برخوردار بوده و واگن های آن ضد حریق و خود خاموش کننده می باشند.

6. قطار غزال

یکی دیگر از قطارهای 4 ستاره راستا تهران مشهد که به عنوان برترین قطار تهران مشهد در کلاس مالی خود نیز شناخته می گردد، قطار غزال می باشد. خوب است بدانید که قطار غزال پس از قطار پردیس از پیشرفته ترین قطارهای ایران به شمار می رود و ساخت آن بر اساس قوانین بین المللی راه آهن UIC اجرا شده است. قطار غزال متنوع ترین امکانات را در اختیار مسافران خود قرار می دهد و از همین رو به عنوان پر سفرترین قطارهای ایران نیز شناخته می گردد. جایگاه ها و تخت خواب های راحت، سیستم صوتی و تصویری مناسب، سیستم تهویه و امکان سفارش غذا در هنگام خرید بلیط قطار از جمله خدمات و امکانات قطار غزال به شمار می فرایند.

7. قطار سیمرغ

قطار سیمرغ از نظر بسیاری از مسافران برترین قطار تهران مشهد می باشد، چرا که فضای کوپه های این قطار بزرگ و جادار بوده و به راحتی می توانید در آن استراحت کنید. سیمرغ یکی از قطارهای فعال در خطوط ریلی تهران مشهد می باشد که دارای 4 ستاره بوده و هر واگن آن 8 کوپه دارد و هر کوپه برای 4 نفر در نظر گرفته شده است. خوب است بدانید که قطار سیمرغ پس از قطار زندگی، دومین قطار ویژه از نظر امکانات شناخته می گردد که خدماتی مانند پذیرایی با میان وعده، سیستم صوتی و تصویری، جعبه یاری های اولیه و امکان اجاره کردن پلی استیشن در رستوران را برای مهمانان فراهم نموده است.

8. قطار شهاب

شما می توانید سفر تهران به مشهد خود را با قطار شهاب در آسایش کامل سپری نمایید، این قطار در گروه های مختلف 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره دسته بندی می گردد و هر یک از آن ها خدمات و امکانات متنوعی را در اختیار مسافران قرار می دهد. قطار شهاب دارای کوپه مخصوص مهمانداران است و مسافرانی که احتیاج به خدماتی داشته باشند باید به این کوپه مراجعه کنند، از جمله خدمات قطار شهاب می توان به سیستم صوتی و تصویری، پریز برق، جایگاه های مبله با پشتی مجزا به همراه میزهای تاشو در داخل کوپه و چراغ مطالعه انفرادی اشاره نمود.

9. قطار اتوبوسی ماهان

قطار اتوبوسی ماهان امکاناتی در حد قطارهای اتوبوسی را در اختیار مسافران قرار می دهد و بعلاوه راستا 12 ساعته بین تهران مشهد را تنها در 10 ساعت طی می نماید. قطـار اتوبوسی ماهان یکی از قطارهای 3 ستاره ایران می باشد که در سال های اخیر تحت بازسازی های بسیار قرار گرفته و نسبت به سایر قطارها دارای قیمتی ارزان می باشد. قطار اتوبوسی ماهان دارای 10 واگن بوده که پس از هر 5 واگن موجود در آن یک رستوران قرار داد و مسافران می توانند از خدمات پذیرایی قطار استفاده کنند. این قطار شامل امکاناتی مانند سیستم صوتی و تصویری، تهویه مطبوع و پریز برق می باشد.

  • قطارهای 5 ستاره ایران کدامند؟

قطارهای 5 ستاره و لوکس ایرانی عبارت اند از :

  • قطار زندگی
  • قطار فدک
  • قطار نورالرضا
  • قطارهای ارزان قیمت تهران مشهد کدامند؟

ارزان ترین قطارها برای مسافران تهران به مشهد عبارت اند از :

  • قطار شهاب
  • قطار اتوبوسی ماهان
  • قطار سیمرغ
  • کدام یک از قطارهای ایران دارای واگن اختصاصی برای بانوان می باشند؟

یکی از قطارهای 5 ستاره ایرانی که به عنوان اولین قطار گردشگری ایران نیز شناخته می گردد قطار نورالرضا است. این خط ریلی از سال 1385 فعالیت خود را شروع نموده است و یکی از ویژگی های آن واگن های اختصاصی برای بانوان می باشد.

نتیجه گیری

سفر با قطار علاوه بر این که نسبت به سایر حمل و نقل ها دارای قیمتی مناسب تر و ارزان می باشد، سفری مملو از لحظاتی به یاد ماندنی و خاطره انگیز را برای مسافران رقم می زند. بسیاری از مسافران که علاقه مند به سفرهای زمینی هستند، اطلاعات کاملی در خصوص شرکت های ریلی و قطارهای ایران ندارند و از همین رو ممکن است لذت کافی را از سفر خود نبرند. آژانس خبرنگاران برای افزایش اطلاعات مسافران راهنماهایی را در خصوص سفرهای داخلی و خارجی قرار داده است که می توانید با استفاده از آن ها سفری دلپذیر را تجربه نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2283

به "با چه قطاری جهت تهران مشهد را سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چه قطاری جهت تهران مشهد را سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید