معرفی کامل گیرنه قبرس شمالی، بهشتی کم نظیر در منطقه ترک قبرس!

به گزارش دیتاپد، گیرنه قبرس شمالی بدون شک زیباترین منطقه این جزیره است که در شمال شرقی آن واقع شده و جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیار زیادی را هم در خود جای داده است. تعداد هتل ها و مراکز تفریحی در منطقه گیرنه قبرس شمالی خیلی بیشتر از سایر منطقه ها این جزیره می باشد، به همین علت گیرنه یکی از شلوغ ترین منطقه ها قبرس شمالی هم است و سالانه گردشگران بسیاری برای اقامت در این جزیره هتل های این منطقه خوش آب و هوا را برای استراحت انتخاب می نمایند. گردشگران وقتی در خیابان های گیرنه قدم می زنند، قلعه های بلند و بالای گیرنه اولین نکته ای است که نظر گردشگران را به خود جلب می نماید.

معرفی کامل گیرنه قبرس شمالی، بهشتی کم نظیر در منطقه ترک قبرس!

قلعه های شهر گیرنه پس از حمله اعراب در قرن 7 میلادی ساخته شده و هدف از ساخت این قلعه محافظت از شهر در مقابل حمله دشمن بوده است. علاوه بر بناهای تاریخی در زمان گردش و تفریح در منطقه گیرنه قبرس شمالی نباید از سواحل دل انگیز و طبیعت بکر این منطقه هم غافل شد، سواحل شنی یکی از زیباترین سواحل دریای مدیترانه در جزیره قبرس است. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم منطقه گیرنه قبرس شمالی را با جزئیات کامل به شما معرفی کنیم.

گیرنه قبرس شمالی کجاست؟

شهر گیرنه یکی از زیباترین و مشهورترین منطقه ها جزیره قبرس شمالی در آب های دریای مدیترانه است، اغلب گردشگران برای اقامت هتل های این منطقه ساحلی را در شمال شرقی این جزیره انتخاب می کنند. صخره های ساحلی این منطقه در مجاورت آب های مدیترانه را می توان به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی منطقه گردشگری گیرنه معرفی کرد. گیرنه خط ساحلی طولانی و زیبایی دارد و بسیاری از گردشگران برای آفتاب گرفتن و شنا در آب های زلال دریای مدیترانه، سواحل این منطقه را انتخاب می کنند. در منطقه گیرنه قبرس شمالی هر آنچه که برای گذراندن یک تعطیلات رویایی احتیاج دارید را برای شما فراهم نموده اند، فروشگاه های بزرگ و کوچک، هتل های لوکس و مجلل، امکانات تفریحی و طبیعت بکر و بی نظیر را می توان از جمله مجذوب کنندهیت های اقامت در منطقه تاریخی گیرنه قبرس شمالی دانست.

گیرنه قبرس شمالی جز منطقه های از این جزیره است که در طول سال ها معماری کلاسیک خود را به خوبی حفظ نموده و اغلب گردشگران از گذراندن تعطیلات خود همراه با خانواده در این منطقه راضی هستند. در سواحل گرینه امکانات متنوعی برای ورزش و تفریح وجود دارد، برای کشف جاذبه های دریای مدیترانه می توانید در ساحل گیرنه قبرس شمالی لوازم غواصی اجاره کنید و به زیر آب بروید.

جاذبه های گردشگری گیرنه قبرس شمالی

همان طور که در ابتدا مقاله هم اشاره کردیم، تنوع جاذبه های گردشگری در منطقه گیرنه قبرس شمالی زیاد است، اگر به بازدید از جاذبه های تاریخی علاقه دارید، حتما در زمان سفر به جزیره قبرس یک روز از برنامه سفر خود به بازدید از جاذبه های گردشگری گیرنه قبرس شمالی اختصاص دهید و از بناهای ارزشمند و آثار تاریخی باستانی این منطقه دیدن کنید.

جزیره قبرس شمالی تاریخچه بسیار طولانی دارد و بسیاری از باستان شناسان معتقدند قدمت این جزیره رویایی به دوران پارینه سنگی می رسد. تاریخچه ساخت بسیاری از بناهای تاریخی موجود در این بخش از جزیره به دوران قبل از میلاد مسیح و یا اوایل آن باز می گردد، به همین علت کشف جاذبه های تاریخی گیرنه قبرس شمالی یکی از مجذوب کنندهیت سفر به این منطقه خوش آب و هوا است. البته تنوع جاذبه های گردشگری طبیعی هم در این منطقه کم نیست و در زمان گردش در منطقه گیرنه قبرس شمالی نباید از طبیعت بکر این منطقه هم غافل شد. مشهورترین جاذبه های گردشگری گیرنه قبرس شمالی عبارتند از:

قلعه گیرنه - Gyrn Castle

قلعه گیرنه (Gyrn Castle) یکی از جاذبه های گردشگری منطقه گیرنه قبرس شمالی است که در مجاورت ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته است. این قلعه در ورودی بندر گیرنه قرار گرفته است و قدمت آن به 1500 سال پیش باز می گردد. این قلعه چهار برج دیدبانی دارد و برج های قلعه گیرنه به سبک قلعه های رومی ساخته شده است، این قلعه بزرگ به علت پیشینه و قدمت تاریخی که دارد، نظر بسیاری از باستان شناسان را هم به خود جلب نموده تا جایی که در سال 1965 تعداد از کارشناسان باستان شناسی با غواصی در اطراف این قلعه بقایای یک کشتی غرق شده مربوط به 300 سال پیش را در مجاورت قلعه گیرنه در آب پیدا کردند. تمامی اشیا به جا مانده از این کشتی تجاری را به روی آب آوردند تا گردشگران بتوانند از نزدیک آنها را دیدن کنند.

قلعه سنت هیلاریون - St. Hilarion Castle

یکی از مشهورترین بناهای تاریخی گیرنه قبرس شمالی، قلعه سنت هیلاریون (St. Hilarion Castle) است که بر فراز کوه های گیرنه مشرف به دریای مدیترانه قرار گرفته است. این قلعه تاریخی در قرن 11 میلادی در ارتفاع 670 متری از سطح دریا ساخته شده و یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری گیرنه قبرس شمالی است که اغلب گردشگران بازدید از آن را در برنامه سفر خود دارند. این قلعه سه طبقه دارد که طبقه بالایی آن از همه مجذوب کننده تر و دیدنیی تر است، زیرا شما از بالاترین طبقه این قلعه می توانید منظره دریا مدیترانه و طبیعت گیرنه را نظاره کنید. سنت هیلاریون اولین کسی بوده که در این قلعه زندگی می نموده، به همین علت این قلعه به قلعه سنت هیلاریون شهر یافته است.

کلیسای بلاپایس - Bellapais Monastery

کلیسای بلاپایس (Bellapais Monastery) یکی از قدیمی ترین بناهای موجود در منطقه گیرنه قبرس شمالی است که قدمت آن به قرن 13 میلادی بازمی گردد. این کلیسا در روستای کوچک بلاپایس در 5 کیلومتری شهر گیرنه قرار گرفته است. آثاری که در این کلیسا وجود دارد مربوط به زمان پادشاهی هوگ سوم می باشد، معماری این کلیسا واقعا زیبا و خیر کننده است.

در ساخت این کلیسا از معماری بیزانس و گوتیک به صورت ترکیبی استفاده شده و تزئینات این کلیسا در نوع خود بی نظیر است. یکی از بارزترین ویژگی های این کلیسا پنجره گل رز آن می باشد که به صورت دایره ای با شیشه های رنگی زیبا تزئین شده است. کلیسای بلاپایس یکی از مشهورترین کلیساهای دنیا می باشد که با وجود گذشت 7 قرن از ساخت آن به خوبی حفظ شده است. باغ های اطراف این کلیسا هم برای گردش و پیاده روی فضای مجذوب کنندهی دارد و اغلب تورهای گردشگری در زمان بازدید از کلیسا به این باغ ها هم سر می زنند.

بندر گیرنه - Kyrenia Harbour

سواحل زیبای گیرنه قبرس شمالی واقعا چشم نواز است، بندر گیرنه که از آن با عنوان جواهر قبرس هم یاد می گردد یکی از شلوغ ترین بندرگاه های جزیره قبرس شمالی است. بسیاری از کشتی های تفریحی برای توقف و پهلو گرفتن بندر گیرنه قبرس شمالی را انتخاب می کنند. بیشتر گردشگر های خارجی برای کرایه کردن کشتی های تفریحی به بندر گیرنه (Kyrenia Harbour) می روند تا چند ساعتی را روی آب های دریای مدیترانه تفریح کنند و اوقات خوشی را در کنار همسفران خود سپری کنند.

این بندر نزدیک ترین منطقه به کشور ترکیه هم است و مرزهای ترکیه با بندر گیرنه حدود 70 کیلومتر فاصله دارد. این بندر مسیری از کشتی های تجاری هم است و اقتصاد جزیره قبرس شمالی وابستگی زیادی به این بندر تاریخی دارد. اغلب رستوران ها و کافه های منطقه گیرنه قبرس شمالی هم در مجاورت این بندر قرار گرفته و بعد از ظهرها اگر به این بندر بروید، احتمالا گردشگری خارجی زیادی را در حین غذا خوردن و خوشگذرانی می بینید.

برترین امکانات تفریحی گیرنه قبرس شمالی

تفریح و بازی یکی از بخش های مجذوب کننده سفر است که اغلب گردشگران به آن علاقه دارند، امکانات تفریحی موجود در سواحل جزیره قبرس شمالی زیاد است و بسیاری از گردشگر ها به همین علت این جزیره را برای گذراندن تعطیلات خانوادگی خود انتخاب می کنند. در منطقه گیرنه قبرس شمالی برای هر سلیقه و بودجه ای تفریحات متنوعی را تدارک دیده اند تا مسافران و ساکنین شهر بتوانند با خانواده اوقات خوشی را در این جزیره رویایی سپری کنند. گزینه های متعددی هم برای تفریح در طبیعت بکر و سواحل زیبای گیرنه برای گردشگران وجود دارد تا افراد با بودجه های مختلف بتوانند از این امکانات و جاذبه های تفریحی نهایت لذت را ببرند. در ادامه چند از برترین امکانات تفریحی گیرنه قبرس شمالی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید براساس سلیقه خود گزینه مناسب را برای تفریح و تفریح در این جزیره انتخاب نمایید.

غواصی

اگر به غواصی علاقه دارید، کشف اعماق دریای مدیترانه را در زمان سفر به منطقه گیرنه قبرس شمالی به هیچ وجه از دست ندهید. جاذبه ها و زیبایی هایی که زیر آب های این منطقه وجود دارد واقعا بی نظیر و شگفت انگیز است، تنوع ماهی ها، مرجان ها، لاک پشت های دریایی و سایر موجودات در این منطقه واقعا زیاد است. تورهای یک روزه غواصی در گیرنه قبرس شمالی یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگر ها در زمان سفر به این جزیره می باشد و گردشگران به صورت حضوری با مراجعه به سواحل این منطقه می توانند از برنامه این تورها برای گذراندن یک بعد از ظهر دلچسب در اعماق آب های مدیترانه با خبر شوند.

تور قایق سواری

یکی از لذت های سفر به شهرهای ساحلی بدون شک سوار شدن به قایق و گردش روی آب های دریا است، در بندر گیرنه قبرس شمالی می توانید این لذت را تجربه کنید و از تور قایق سواری برای گردش روی آب و کشف جاذبه های طبیعی سواحل مختلف این جزیره استفاده نمایید. تورهای قایق سواری متنوعی به صورت روزانه در این جزیره برگزار می گردد و گردشگران خارجی معمولا مشتری دائم این تورهای تفریحی هستند. تور گیرنه نیکوزیا، تور گیرنه به سواحل فاماگوستا و تور گیرنه به شبه جزیره کارپاس جز پرطرفدارترین تورهای قایق سواری است که گردشگران می توانند برای کشف جاذبه های جزیره قبرس شمالی تهیه کنند. اگر گواهینامه قایق سواری داشته باشید، به شما اجازه کرایه قایق بدون کاپیتان هم داده می گردد.

پاراسل

گیرنه یکی از مقاصد مجذوب کننده برای پاراسل سواری در قبرس شمالی محسوب می گردد، پاراسل یکی از تفریحات محبوب در بین گردشگران جزیره قبرس شمالی است که اغلب هواداران آن نوجوانان و جوانانی هستند که برای گذراندن تعطیلات به این جزیره سفر نموده اند. در سواحل آن مربی های کاربلد هم حضور دارند و شما با هزینه ای ارزان می توانید لوازم پاراسل را همراه با مربی اجاره کنید و یک روز خاطره انگیز را روی آب های دریای مدیترانه سپری نمایید. بعلاوه بسیاری از هتل های منطقه گیرنه هم امکانات پاراسل سواری را در اختیار مسافران خود می گذارند و شما فقط باید برای در خصوص این موضوع از پرسنل پذیرش هتل پرس و جو کنید. ساحل فرار در نزدیکی گیرنه و ساحل نیسی در این منطقه جز برترین منطقه ها برای پاراسل سواری در گیرنه قبرس شمالی است.

برترین هتل های گیرنه قبرس شمالی

با رونق گردشگری در جزیره قبرس شمالی و افزایش تقاضا برای اقامت در منطقه گیرنه، هتل های نو زیادی هم در این منطقه ساخته شده که این موضوع باعث شلوغی منطقه گیرنه نسبت به سایر منطقه ها جزیره شده است. اغلب هتل های پنج ستاره و لوکس قبرس شمالی در منطقه گیرنه قرار گرفته است و تراکم ریزورت ها و بوتیک هتل ها در منطقه گیرنه قبرس شمالی بیشتر از سایر بخش های این جزیره گردشگری است.

تنوع زیاد امکانات رفاهی و تفریحی در هتل های گیرنه قبرس شمالی را می توان یکی از دلایل محبوبیت اقامتگاه های این منطقه از جزیره قبرس شمالی مطرح نمود، برترین هتل های گیرنه قبرس شمالی به امکانات متنوع همانند ساحل اختصاصی، استخرهای روباز و سرپوشیده، پارک آبی و رستوران های متنوع مجهز هستند تا میهمانان خارجی این جزیره اقامت دلچسبی را در منطقه گیرنه قبرس شمالی داشته باشند. بسیاری از زوج ها هم برای گذراندن ماه عسل خود اقامت در جزیره قبرس شمالی به خصوص هتل های منطقه گیرنه را ترجیح می دهند.

هتل لرد پالاس

هتل لرد پالاس (Lords Palace Hotel) یکی از مجلل ترین هتل های پنج ستاره منطقه گیرنه جزیره قبرس شمالی است که فضای لوکس و مجهزی برای اقامت گردشگران دارد. در این هتل برای هر سن و سالی امکانات متنوعی مهیا شده تا مسافرانی که خانوادگی راهی جزیره قبرس شمالی شده اند هم اقامت دلچسب و خاطره انگیزی را در این جزیره داشته باشند. مسافران هتل هر صبح با کنار زدن پرده های اتاق خود می توانند از دیدن منظره دریای مدیترانه محوطه لذت ببرند و یا برای پیاده روی به ساحل اختصاصی این هتل بروند و طلوع خورشید را در ساحل دیدن کنند. استفاده از استخر روباز و پارک آبی مجهز این هتل پنج ستاره می تواند لحظات خاطره انگیز را برای میهمانان این هتل مجلل در جزیره قبرس شمالی رقم بزند.

هتل مریت رویال پرمیوم

اگر دوست دارید در زمان سفر به جزیره قبرس شمالی در یک هتل ساحلی اقامت داشته باشید، هتل مریت رویال پرمیوم (Merit Royal Premium Hotel) یکی از برترین هتل های گیرنه قبرس شمالی برای شما است. این هتل پنج ستاره در مجاورت ساحل اسکیپ منطقه گیرنه واقع شده و از گردشگران خارجی این جزیره در روزهای مختلف سال پذیرایی می نماید.

منظره اغلب اتاق های این هتل لوکس و مجلل مشرف به دریا است و مسافران در مدت اقامت می توانند از دیدن این منظره از تراس اتاق خود لذت ببرند. این هتل شیک و مجهز با معماری منحصر به فرد و امکانات متنوعی رفاهی که دارد برای اقامت در سفرهای خانوادگی برترین گزینه محسوب می گردد. بعلاوه مسافران این هتل پنج ستاره در مدت اقامت می توانند از امکانات ساحلی هتل برای تفریح به صورت رایگان استفاده کنند. پارک آبی و استخر روباز هم جز امکانات تفریحی است که در داخل هتل مریت رویال پرمیوم برای تفریح مسافران فراهم نموده اند.

در گیرنه قبرس شمالی غذا چی بخوریم؟

تنوع کافه ها و رستوران ها هم در گیرنه قبرس شمالی زیاد است و گردشگران پس از تفریح در سواحل زیبای این منطقه از جزیره قبرس می توانند برای غذا خوردن به کافه های این منطقه سربزنند و طعم غذاهای لذیذ این منطقه را بچشند. بعلاوه فروشگاه های کوچک و بزرگ زیادی برای خرید صنایع دستی وجود دارد، اغلب مشتریان این فروشگاه ها گردشگران خارجی هستند. برترین کافه ها و رستوران های آن اغلب در نزدیکی ساحل و در مجاورت بندر گیرنه قرار گرفته است و بیشتر غذاهایی که در منو این رستوران ها به چشم می خورد غذاهای معروف ترکی و یونانی است که در منو رستوران های گیرنه قبرس شمالی هم گنجانده شده است.

قبرس شمالی در تقاطع سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار گرفته است، به همین علت غذاهای قبرس شمالی تحت تأثیر فرهنگ های غذایی کشورهای مختلفی قرار گرفته است ولی بیشترین تاثیر پذیری را بدون شک از غذاهای ترکی و یونانی داشته است. تنوع دسرها هم در کافه های قبرس شمالی کم نیست و شما می توانید انواع باقلواها و دسرهای شیرین ترکی را در کافه های گیرنه قبرس شمالی سفارش دهید و در زمان دیدن منظره دریا در کنار همسفران خود نوش جان کنید.

رستوران افندی بار - Efendi Bar

رستوران افندی بار (Efendi Bar) یکی از مشهورترین رستوران های گیرنه قبرس شمالی است که در خیابان کامیل پاشا یکی از قدیمی ترین محله های این جزیره واقع شده و پاتوق اغلب گردشگران خارجی برای خوردن ناهار و شام است. پیده (Pide)، لاه ماجون (Lahmacun)، دلمه برگ مو (Sarma)، موساکا (Moussaka) و کلفتیکو (Kleftiko) جز خوشمزه ترین و محبوب ترین آیتم های موجود در منو این رستوران ها همه این غذاها با ذائقه ما ایرانی ها کاملا سازگار است. این رستوران فضایی ساده اما بزرگ دارد و رنج قیمت غذاها هم هم در این رستوران میانه رو به پایین است.

رستوران احتیاجی

رستوران احتیاجی یکی از قدیمی ترین رستوران های گیرنه قبرس شمالی که در سال 1974 تاسیس شده است، این رستوران در مرکز شهر گیرنه قرار گرفته است. از منو بلند و بالای این رستوران قدیمی می توانید انواع کباب ها، مزه های و پیش غذاهای ترکی و یونانی را سفارش دهید و در فضایی دلپذیر در کنار همسفران خود نوش جان کنید. کباب های این رستوران معروفیت زیادی دارد و یکی از محبوب ترین آیتم های موجود در منو رستوران احتیاجی بدون شک کباب بره آن است که هواداران خاص خودش را دارد. رنج قیمت ها در این رستوران میانه رو به پایین است و جز رستوران های ارزان قیمت منطقه گیرنه محسوب می گردد.

جمع بندی معرفی معرفی کامل گیرنه قبرس شمالی، بهشتی کم نظیر در منطقه ترک قبرس!

گیرنه یکی از مشهورترین منطقه ها گردشگری قبرس شمالی است که در شمال شرقی این جزیره واقع شده و گردشگر های زیادی به علت آب و هوای دلپذیر گیرنه هتل های این منطقه را برای اقامت ترجیح می دهند، تنوع هتل ها و امکانات تفریحی در گیرنه شمالی زیاد است و ما در این مقاله فقط به چند مورد از این امکانات اشاره کردیم تا گردشگران در زمان سفر بتوانند راحت تر برای گردش و تفریح در گیرنه برنامه ریزی کنند. برای خرید تور قبرس شمالی احتیاجی به مراجعه حضوری به آژانس های مسافرتی نیست و شما به راحتی می توانید تور قبرس شمالی را از سایت آژانس های معتبر همانند خبرنگاران تهیه کنید.

برای خرید تور قبرس شمالی خبرنگاران می توایند به بخش تورهای مسافرتی سایت این آژانس مراجعه کنید و با چند کلیک ساده در هر ساعتی از شبانه روز که تمایل داشتید تور مورد نظر خود را از این سایت به صورت آنلاین تهیه نموده و از ایران راهی این جزیره رویایی در آب های مدیترانه شوید.

1. در ساحل منطقه گیرنه قبرس شمالی چه امکاناتی برای تفریح وجود دارد؟

تنوع امکانات تفریحی در سواحل گیرنه قبرس شمالی زیاد است، غواصی، پاراسل سواری، جت اسکی و قایق سواری جز پرطرفدارترین امکانات تفریحی در سواحل قبرس شمالی می باشد.

2. مشهورترین جاذبه های گردشگری منطقه گیرنه قبرس شمالی کدام است؟

قلعه گیرنه، روستا و کلیسای بلاپایس، بندر گیرنه و قلعه سنت هیلاریون جز مشهورترین جاذبه های گردشگری منطقه گیرنه قبرس شمالی است.

3. برترین هتل های منطقه گیرنه قبرس شمالی کدام است؟

هتل 5 ستاره مریت رویال پرمیوم، هتل 5 ستاره گرند پاشا، ریزورت هتل 5 ستاره الکسوس، هتل 5 ستاره وونی پالاس و هتل 5 ستاره لرد پالاس جز مشهورترین و برترین هتل های منطقه گیرنه قبرس شمالی برای اقامت مسافران است.

4. چند روز برای گردش در گیرنه قبرس شمالی زمان احتیاج است؟

در گیرنه قبرس شمالی تنوع جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحات زیاد است و به راحتی می توانید هر چقدر که می خواهید در این منطقه وقت بگذرانید. اما زمان ایده آل برای لذت بردن از جزایر مختلف، فرهنگ، غذا و تفریحات شبانه آن حدود 2 الی 3 روز است.

5. آیا خرید تور قبرس شمالی از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد جزیره قبرس شمالی را به صورت 24 ساعته و کاملا آنلاین از سایت خبرنگاران بخرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2475

به "معرفی کامل گیرنه قبرس شمالی، بهشتی کم نظیر در منطقه ترک قبرس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل گیرنه قبرس شمالی، بهشتی کم نظیر در منطقه ترک قبرس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید