هشدار نخست وزیر ایتالیا نسبت به خروج همیشگی بریتانیا از اتحادیه اروپا

به گزارش دیتاپد، نخست وزیر ایتالیا هشدار داد که اگر بریتانیا گزینه خروج از اتحادیه اروپا را انتخاب کند، این مساله احتمالا همیشگی و دائمی خواهد بود.

هشدار نخست وزیر ایتالیا نسبت به خروج همیشگی بریتانیا از اتحادیه اروپا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا قرار است پنجشنبه هفته جاری برگزار شود، متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا روز آدینه در سخنانی هشدار داد که اگر بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای دهد، این مساله می تواند برای همواره باشد.

وی در نشست اقتصادی سن پیترزبورگ توضیح داد: به طور خلاصه باید گفت که اگر بریتانیا اروپا را ترک کند، این مساله برای همواره خواهد بود. همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا مانند مسابقات فوتبال نخواهد بود که یک بازی ابتدا در خانه برگزار شود و یک بازی دیگر در خانه حریف انجام شود.

نخست وزیر ایتالیا گفت: اگر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اتفاق بیفتد، در کوتاه مدت این مساله ابتدا یک مشکل بزرگ برای بریتانیا خواهد بود نه برای اروپایی ها. کسانی که در معرض بیشترین تهدید و خطر هستند، شهروندان بریتانیایی خواهند بود. مصرف نمایندگان بریتانیایی و بازنشستگان بریتانیایی به یک شهروندان غیر اروپایی در یک اروپای متحد تبدیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: من تصور می کنم حداقل در مراحل ابتدایی، محدودیت های اقتصادی بسیار جدی وجود خواهد داشت.

مردم انگلیس قرار است در همه پرسی 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه در مورد ادامه عضویت 43 ساله این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم گیری نمایند.نظرسنجی های مختلف اجرا شده نشان می دهد اختلاف نظر زیادی بین شهروندان انگلیسی درباره این موضوع وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 585

به "هشدار نخست وزیر ایتالیا نسبت به خروج همیشگی بریتانیا از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نخست وزیر ایتالیا نسبت به خروج همیشگی بریتانیا از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید