واقعیت هایی درباره اروپا که خیلی ها نمی دانند (تور اروپا ارزان)

به گزارش دیتاپد، آنچه که درباره اروپا نمی دانید

اروپا گهواره تمدن غربی است و فرهنگ های مختلفی دارد که دانستن اطلاعات درباره تنوع فرهنگی این قاره می تواند جالب باشد. شاید خیلی ها آرزوی سفر به این قاره را داشته باشند، خیلی از ما فقط می دانیم که اروپا قاره ای مدرن و پیشرفته است اما این قاره سرسبز و زیبا ویژگی های خاص و منحصر بفردی دارد که می خواهیم در این پست درباره آن ها صحبت کنم، با خبرنگاران همراه باید.

واقعیت هایی درباره اروپا که خیلی ها نمی دانند (تور اروپا ارزان)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

واقعیت های اروپا | جغرافی اروپا

اروپا دومین قاره کوچک دنیا و پس از آسیا و آفریقا سومین قاره پر جمعیت دنیا است ، جمعیت این قاره تقریبا 857 میلیون نفر است که 11 درصد کل جمعیت دنیا را تشکیل می دهد، با اینکه روسیه به عنوان بزرگ ترین کشور اروپا محسوب می گردد اما این می تواند درست نباشد چون بخشی از روسیه در آسیاست، اروپا از 50 کشور مختلف تشکیل شده و مسکو و لندن از پرجمعیت ترین شهر های آن هستند.

تاریخ اروپا

با اینکه هیچ جداسازی زمینی ای بین آسیا و اروپا وجود ندارد اما ملاحظات سیاسی که همواره نقشی اساسی در اروپا بازی می نماید، اروپا را همواره قاره ای جداگانه در نظر گرفته است. وقایعی که در اروپا رخ داده پایه و اساس بسیاری از تمدن های غربی شده است برخی از این وقایع مهم شامل تاثیرعمیق یونان باستان بر روی تمدن های غربی است که باعث به وجود آمدن فرد گرایی و فرهنگ دموکراتیک در آکشورهای اروپایی شده است.

واقعیت های اروپا | فرهنگ اروپا

اروپا فرهنگ خاصی دارد، زبانی که در این قاره صحبت می گردد به سه گروه طبقه بندی می گردد: زبان های لاتین، زبان های ژرمنی و زبان های اسلاوی. و بقیه زبان ها به این سه گروه اصلی تعلق دارد، تعدادی زبان های دیگر هم در اروپا صحبت می گردد. به جز اتریش و یوگوسلاوی همه کشورهای دیگر اروپا زبانی به نام کشور خود دارند، زبان رسمی اتریش آلمانی و زبان رسمی یوگوسلاوی زبان صربی- کرواتی است. مذهب اصلی این قاره مسیحیت است و سه نوع کلیسای مختلف در اروپا وجود دارد کلیساهای کاتولیک، پروتستان، و ارتودوکس شرقی. هر کشور برای خود غذاهای مخصوصی دارد و برخی از غذاها هم در این کشورها مشابه هم است. غذاها به اروپای شرقی، غربی، جنوبی و شمالی تقسیم می گردد که این تقسیم بندی بر اساس نقاط جغرافیایی اجرا شده است.

واقعیت های اروپا | واقعیاتی جالب درباره اروپا

  • واتیکان سیتی تنها کشور دنیا است که در فهرست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است.
  • در 20 سال گذشته، با ثابت ماندن نرخ تولد و مرگ، جمعیت اروپا ثابت بوده است .
  • مثل ژاپن که سرزمین آفتاب تابان است نروژ در اروپا سرزمین آفتاب نیمه شب است.
  • در اروپا هیچ بیابانی وجود ندارد.
  • سه منطقه زمانی در اروپا وجود دارد: منطقه زمانی اروپای غربی، منطقه زمانی اروپای شرقی و منطقه زمانی اروپای مرکزی.
  • یکی از حقایق اروپا این است که 12 کشور قاره اروپا در سال 2002 واحد پولی مشترک به نام یورو پیدا کردند که در سال 2004، 2007، 2008 ، 2009 و2011 کشورهای دیگری هم به زیر پرچم واحد پول یورو پیوستند.
  • مجسمه آزادی به وسیله فردی فرانسوی به نام فردریک بارتلدی طراحی شد و شخص فرانسوی دیگر به نان الکساندر گوستاو ایفل مجسمه آزادی را قبل از فرستادن به آمریکا ساخت.
  • تنها شهری که در دو قاره قرار گرفته است استانبول است که در تنگه بسفر قرار گرفته است و هم بخشی از قاره آسیا و هم بخشی از اروپا است به همین علت است که گاهی گفته می گردد:اگر می خواهی ناهارت را در اروپا بخوری و شامت را در آسیا، باید در استانبول باشی .
  • نکته جالب درباره اروپا این است که سه کشور در اروپا وجود دارند که نام آن ها با I آغاز می گردد: ایسلند، ایتالیا و ایرلند.
  • ممکن است تعجب کنید اگربدانید که آلمان 9 همسایه دارد: سوئیس، هلند، لهستان، دانمارک، فرانسه، لوگزامبورگ، اتریش، بلژیک و جمهموری چک.

منبع: buzzle.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2285

به "واقعیت هایی درباره اروپا که خیلی ها نمی دانند (تور اروپا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت هایی درباره اروپا که خیلی ها نمی دانند (تور اروپا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید