مخبر: محدودیت های کرونایی به سرعت در سراسر کشور اعمال شود

به گزارش دیتاپد، معاون اول رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا گفت: باید آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا برای کنترل و مقابله با سویه تازه اُمیکرون با جدیت و فوریت در سراسر کشور اعمال شود.

مخبر: محدودیت های کرونایی به سرعت در سراسر کشور اعمال شود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا بعدازظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و بر اعمال دقیق آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا برای مقابله با سویه تازه اُمیکرون تأکید شد.

محمد مخبر در این جلسه که رییس دفتر رییس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و رییس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، شرح داد: باید آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا برای کنترل و مقابله با سویه تازه اُمیکرون با جدیت و فوریت در سراسر کشور اعمال و انجام شود.

وی از وزارتخانه های کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست در نشستی مجازی با استانداران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، رویه اعمال محدودیت ها را مطابق مصوبات ستاد ملی با یکدیگر هماهنگ کرده و با همکاری همه دستگاه های ذیربط و اطلاع رسانی دقیق به مردم از توسعه سویه تازه این بیماری جلوگیری کنند.

در این جلسه همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سرعت بالای انتقال و انتشار سویه تازه اُمیکرون، گزارشی از تازهترین آمار اندازه بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر و همچنین شرایط رنگ بندی کرونایی و اندازه تزریق واکسن در هفته اخیر ارائه کرد.

همچنین اعضای این جلسه تأکید کردند که با توجه به انتقال پذیری بالا و ماندگاری بیشتر این سویه تازه بیماری کرونا در محیط، اماکن و سطوح ضروری است تا آحاد جامعه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی در کنار تزریق دوز سوم واکسن در راستای کمک به دولت و به ویژه کادر درمان و نظام سلامت برای مقابله با سویه اُمیکرون همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

در ادامه این جلسه نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از تازهترین نظرسنجی مرکز افکار سنجی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی از مردم در زمینه اتخاذ روش ها و محدودیت های تازه کرونایی ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه نیز پیشنهادات لازم برای چگونگی جلوگیری از شیوع سویه اُمیکرون و همچنین حمایت و پشتیبانی های لازم از کادر درمانی کشور جهت طرح در ستاد ملی کرونا جمع بندی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2139

به "مخبر: محدودیت های کرونایی به سرعت در سراسر کشور اعمال شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: محدودیت های کرونایی به سرعت در سراسر کشور اعمال شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید