نحوه بازگشایی مدارس در استان قزوین چگونه خواهد بود؟

به گزارش دیتاپد، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آموزش ها در سال تحصیلی نو در مدارس کمتر از 70 نفر حضوری است.

نحوه بازگشایی مدارس در استان قزوین چگونه خواهد بود؟

به گزارش از ، اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: کلاس های آموزشی در سال تحصیلی نو در مدارس کمتر از 70 نفر حضوری و در مدارس پرجمعیت شهری، همچنان غیرحضوری برگزار می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام نمود: 548 مدرسه، کمتر از 50 نفر دانش آموز دارند.

اصغری توضیح داد: دوره تحصیلی در 102 مدرسه در 102 نقطه روستایی استان قزوین به علت نداشتن اینترنت، به صورت حضوری برگزار گردید.

به گفته اصغری، 27 شهریور مانور بازگشایی مدارس برگزار می گردد و از اول مهر مدارس آغاز به کار خواهند کرد.

وی اضافه نمود: روز سوم مهر بازگشایی مدارس با حضور تعدادی از دانش آموزان و والدین آن ها به صورت نمادین برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: امروز با یاری خیران مقدار دسترسی دانش آموزان به ابزار های هوشمند برای برگزاری کلاس های درس غیرحضوری، بهبود پیدا نموده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه اولویت اول ما سلامت دانش آموزان است، تأکید کرد: بسته بودن مدارس آثار منفی فراوانی برجای گذاشته است به طوری که در استان قزوین 8 درصد به مقدار چاقی و اضافه وزن و بعلاوه افسردگی و آسیب های اجتماعی دانش آموزان اضافه نموده شده است.

اصغری با بیان اینکه 60 درصد از دانش آموزان کشور در دوران کرونا دچار افت تحصیلی شده اند، گفت: بر همین اساس، معلمان برای توانمندتر شدن و بهبود نوع تدریس در فضای مجازی، تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تدریس غیرحضوری در شبکه شاد برترین و امن ترین روش است، گفت: بعضی از مدارس و معلم ها از نرم افزار اسکای روم یا سایر نرم افزار های موجود استفاده می نمایند که ممکن است اطلاعات دانش آموزان به سرقت برود.

اصغری با اشاره به اینکه روز 27 شهریور، نسخه نو نرم افزار شاد منتشر می گردد، اعلام نمود: استفاده از آن کاملاً رایگان خواهد بود و این قابلیت وجود دارد که مدیران ارشد آموزش و پرورش و یا مدیران مدارس با حضور سرزده در کلاس های درس، شرایط معلم ها و دانش آموزان را بسنجند.

وی اضافه نمود: در ابتدای آغاز آموزش های مجازی 22 هزارو 650 دانش آموز داشتیم که فاقد ابزار های نوین آموزش بودند و تا خاتمه سال تحصیلی این آمار به 4 هزار نفر کاهش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه موانع ادامه تحصیل دانش آموزان در بستر فضای مجازی را رفع می کنیم، توضیح داد: سال جاری 24 هزار نفر دانش آموز پایه اول داریم و همچنان نیازمند یاری خیران برای تأمین تبلت و گوشی تلفن هوشمند برای دانش آموزان نیازمند هستیم.

وی اضافه نمود: 6 دستگاه تبلت در یکی از مدارس، به وسیله معلمان خریداری و به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

اصغری به موضوع واکسیناسیون کرونای معلمان استان قزوین اشاره نمود و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در مرحله اول بیش از 98 درصد از معلمان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که استان قزوین در این زمینه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه نمود: پیش بینی می کنیم که تا خاتمه شهریور، همه معلمان، دز دوم واکسن کرونای خود را دریافت نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام نمود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نسبت به واکسینه کردن اولیای مدارس که به دانش آموزان خدمات ارائه می نمایند، اقدام خواهد شد.

اصغری تأکید کرد: بعضی از واکسن های فراوری شده برای افراد زیر 18 سال مناسب است و امیدواریم پس از تأیید نهایی سازمان بهداشت جهانی و بعلاوه وزارت بهداشت، به دانش آموزان هم واکسن کرونا تزریق کنیم تا مدارس به صورت حضوری برگزار گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش به موضوع رتبه بندی معلمان اشاره نمود و گفت: قرار بود لایحه رتبه بندی معلمان از طرف دولت به مجلس ارائه گردد، اما اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به مطالبات بیشتری از فرهنگیان در این لایحه توجه کردند و با توجه به اینکه بار اقتصادی اجرای این مصوبه افزایش پیدا نموده است، اجرای طرح رتبه بندی معلمان با تأخیر روبه رو شد.

وی اضافه نمود: بین مجلس و سازمان برنامه و بودجه بر سر افزایش حقوق رتبه بندی اختلافات اساسی وجود دارد و امیدواریم معوقه رتبه بندی معلمان، از فروردین ماه اعمال گردد.

اصغری گفت: همه مطالبات فرهنگیان تا خاتمه سال قبل پرداخت شده و بخشی از مطالبات معلمان حق التدریس به جای مانده است که امیدواریم به زودی پرداخت گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه هزار و 91 نفر از همکاران حق التدریس یا شاغل در نهضت سواد آموزی جذب آموزش و پرورش استان شدند، تأکید کرد: بعضی از آن ها دوره های پودمانی دانشگاه فرهنگیان را گذرانده اند و از اول مهر 1400 قطعاً جزو نیرو های قطعی آموزش و پرورش محسوب می شوند.

وی اضافه نمود: 54 هزار ساعت کسری معلم داریم که بخشی از مسائل آموزشی استان از سوی معلمان بازنشسته رفع شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، نیرو های 30 ساعته هم بر اساس رایزنی های اجرا شده، از مزایای بازنشتگی و افزایش حقوق بهره مند خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1947

به "نحوه بازگشایی مدارس در استان قزوین چگونه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه بازگشایی مدارس در استان قزوین چگونه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید