لرستان در میان هفت استان رکورددار ابتلا و مرگ کرونایی

به گزارش دیتاپد، مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: لرستان در میان هفت استان رکورددار ابتلا و مرگ کرونایی واقع شده است.

لرستان در میان هفت استان رکورددار ابتلا و مرگ کرونایی

به گزارش خبرنگاران لرستان؛ مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: بنا بر آخرین آمار اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، لرستان در میان هفت استان با ضریب بالای ابتلا و مرگ ومیر قرار گرفته است.

احمد حسین فتایی اضافه کرد: در آخرین جلسه ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، لرستان در بین چهار استان پرخطر کشور و هفت استان رکورددار ابتلا و مرگ ومیر معرفی گشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان شرح داد: این آمار به شدت نگران نماینده در حالی ثبت شده است که در طی دو هفته گذشته شاهد تعطیلی گسترده بازار و کاهش ترددها بوده ایم و جا دارد از همراهی تمام اصناف در این برهه تقدیر شود.

وی اضافه کرد: اصلی ترین عامل شکل گیری ثبت این آمار در استان؛ عدم توجه به استفاده مداوم از ماسک، برگزاری و حضور در تجمعات گسترده به ویژه مراسم های سوگواری و آرامستان هاست که لازم است هم استانی های عزیز نسبت به رعایت این دو آسیب خطرناک، اهتمام ویژه تری را اعمال نمایند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، همچنین با اشاره به شرایط نگران نماینده بیمارستان های استان، ابراز داشت: ادامه این فرایند بدان معنا است که ظرفیت بیمارستانی استان جوابگوی مبتلایان بدحال نخواهد بود و آمار مرگ ومیر به صورت روزانه افزایش خواهد داشت.

فتایی در خاتمه با تاکید بر لزوم رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی و محدودیت های ابلاغ شده توسط ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: پشیمانی ناشی از عدم رعایت پروتکل ها و محدودیت ها، دردی را درمان نمی کند .

وی ادامه داد: بهتر است قبل از آنکه داغدار عزیزان خود شویم، به این فکر باشیم که می توان با استفاده از ماسک، کاهش ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و سایر محدودیت ها، از این پیچ خطرناک به سلامت عبور کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1761

به "لرستان در میان هفت استان رکورددار ابتلا و مرگ کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لرستان در میان هفت استان رکورددار ابتلا و مرگ کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید