سطح روابط کنونی مسکو و واشنگتن نگران کننده است

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا امروز پنجشنبه پس از نشستی با قانونگذاران کشورش بیان کرد: من برای مشورت، تحلیل و تبادل نظر درباره آینده (روابط روسیه و آمریکا) فراخوانده شدم تا ببینیم چه اقداماتی باید انجام گردد تا روابط ما به طور کامل در پرتگاه قرار نگیرد. اوضاع کنونی در جهت منافع ما نیست.

سطح روابط کنونی مسکو و واشنگتن نگران کننده است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سفیر روسیه در آمریکا در این باره گفت: دو کشور باید بر مسایل خاصی از قبیل مبارزه با چالش ها و تهدیدات مشترک تمرکز نمایند. من متوجه نگرانی شما از سطح کنونی روابط میان مسکو و واشنگتن هستم.

این در حالیست که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه هفته گذشته از فراخوانی سفیر کشورش از واشنگتن برای پاره ای از مشورت ها اطلاع داد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مورد علت این فراخوانی بیان کرد که مسکو در صدد است تا چشم انداز روابط آینده خود با واشنگتن را تعیین کند.

ماریا زاخارووا اضافه نمود که روسیه به جلوگیری از تضعیف غیرقابل بازگشت روابط میان دو کشور علاقه مند است و لذا در کوشش است تا راه های بهبود روابط آمریکا و روسیه را هموار سازد.

لازم به ذکر است که دولت روسیه در پی اتهامات بی اساس و اثبات نشده واشنگتن مبنی بر مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و اظهارات جو بایدن رئیس جمهور این کشور در شبکه خبری ABC که گفته بود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را یک آدمکش می داند، سفیر خود را از واشنگتن فراخواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1705

به "سطح روابط کنونی مسکو و واشنگتن نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح روابط کنونی مسکو و واشنگتن نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید