رانندگان تاکسی در فهرست مشمولان دریافت بسته حمایتی

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: دولت قبول دارد که حمل و نقل عمومی به عنوان یک بخش اولویت دار باید دیده گردد و بر این اساس رانندگان تاکسی در فهرست مشمولان دریافت بسته حمایتی هستند.

رانندگان تاکسی در فهرست مشمولان دریافت بسته حمایتی

به گزارش خبرنگاران مرتضی ضامنی در گفت وگو با ایرنا افزود: یک فهرست شامل 715 هزار نفر در حوزه بار و مسافر آماده و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و پس از شیوع ویروس کرونا حدود 70 درصد از فعالیت آنها کاسته شده و بعد از فعالیت مجدد هم فعالیت آنها به 60 درصد رسیده و در عمل بخشی از فعالیت آنها خالی است و مسائل معیشتی روبرو می شوند.

ضامنی افزود: با کاهش مسافران از سوی اتحادیه تاکسیرانی قرار شد تدابیری اندیشده گردد که یکی از آن تدابیر این است که مسافران کرایه یک نفری که کمتر سوار تاکسی می گردد را پرداخت نمایند و در حقیقت این افزایش کرایه توسط مسافران هزینه سلامت خودشان است که پرداخت می نمایند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: موضوع بسته حمایتی این رانندگان از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا بود و در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور نیز مجددا مورد تاکید نهاده شد؛ همچنین در جلساتی که با دولت هم داشتیم همیشه این بحث مورد تاکید نهاده شده است.

وی افزود: دولت قبول دارد که حمل و نقل عمومی به عنوان یک بخش اولویت دار باید دیده گردد بر همین اساس فهرستی از رانندگان حمل و نقل عمومی که مشمول دریافت بسته حمایتی هستند با امضای وزیر کشور برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد.

ضامنی اعلام کرد: پروتکل گام دوم مبارزه با ویروس کرونا مستند به راهنمای گام دوم مبارزه با این ویروس مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و الزامات فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی های شهری کشور به سازمان های تاکسیرانی ابلاغ شد و بر این اساس رانندگان موظفند در تاکسی های درون شهری حداکثر تعداد سه نفر مسافر سوار نمایند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در رابطه با غربالگری و مراقبت از گروه های آسیب پذیر گفت: باید نسبت به غربالگری رانندگان و مسافران به صورت مستمر اقدام لازم انجام گردد و رانندگان از سوار کردن مسافران دارای علائم خودداری نمایند، همچنین از فعالیت افرادی که دارای علائم بیماری هستند جلوگیری گردد.

ضامنی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی توسط رانندگان الزامی است، ادامه داد: دستگاه های متولی تامین این محصولات باید احتیاج حوزه حمل و نقل عمومی شهری کشور را در چارچوب الزامات تعریف شده تامین نمایند تا بتوان نسبت به اجرایی کردن این موارد اقدام لازم انجام گردد و همچنین در شهرهای دارای زیرساخت های پرداخت الکترونیک باید، دریافت و پرداخت کرایه باید به صورت غیر نقدی و به صورت الکترونیک انجام گردد.

وی افزود: پیغام های آموزشی بهداشتی با محتوای چگونگی رفتار رانندگان در مقابله با کرونا ویروس در قالب پیغامک، اینفوگرافی، پوستر و کلیپ تهیه و ارسال و به صورت دوره ای توسط این اتحادیه در اختیار تاکسیرانی ها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور پیشتر گفته بود، تا کنون 400 نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 22 نفر از آنها فوت نموده اند و 13 نفر از فوت شدگان رانندگان تاکسی در تهران بودند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1097

به "رانندگان تاکسی در فهرست مشمولان دریافت بسته حمایتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانندگان تاکسی در فهرست مشمولان دریافت بسته حمایتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید