بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر جابجایی مسافر

به گزارش دیتاپد، بزرگ ترین ایرلاین های دنیا

در سال های اخیر و به ویژه دهه گذشته شاهد پیشرفت و رشد زیادی در صنعت هواپیمایی بوده ایم و افزایش امنیت پرواز و بهبود کیفیت خدمات باعث استقبال بیشتر مردم از سفر هوایی شده است. امروزه بسیاری از مردم از هواپیما برای سفرهایشان استفاده می کنند و این نوع حمل و نقل به یکی از اصلی ترین روش های سفر تبدیل شده است. چندین ایرلاین معتبر و مشهور در این زمینه پیشگام هستند و به اصلی ترین مهره های این صنعت تبدیل شده اند. بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از جنبه های مختلفی تعیین می شوند: از نظر تعداد ناوگان، تعداد مقاصد پروازی، تعداد کارکنان و تعداد مسافر. در این مطلب می خواهیم بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر تعداد مسافر را به شما معرفی کنیم و شما را با این ایرلاین های بزرگ و معتبر آشنا کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر جابجایی مسافر

بزرگ ترین ایرلاین های جهان از نظر تعداد مسافر

سه ایرلاین متعلق به ایالات متحده در صدر بزرگ ترین ایرلاین های جهان قرار دارند و بیشترین تعداد جابجایی مسافر را انجام می دهند. امریکن ایرلاینز در صدر این لیست قرار گرفته است و با بیش از 6500 پرواز روزانه به بیش از 330 مقصد در سرتاسر جهان پیشتاز بزرگ ترین ایرلاین های جهان است. در سال 2015، این ایرلاین بیش از 146.5 میلیون مسافر داخلی و بین المللی را جابجا کرده است و این آمار سال به سال در حال افزایش است. این ایرلاین در نظر دارد با افزایش تعداد ناوگان خود به بیش از 100 فروند در سال های آینده یکه تاز صنعت هواپیمایی بشود و بیشترین حجم مسافر را در جهان جابجا کند. دومین شرکت بزرگ جهان، ساوت وست ایرلاینز است که در سال 2015 بیش از 144.5 میلیون مسافر را به سرتاسر جهان جابجا کرده است. ساوت وست ایرلاینز در سال 1966 تاسیس شده و به مرور تعداد ناوگان و تعداد مسافرانش را افزایش داده است. در حال حاضر، این ایرلاین آمریکایی به 101 مقصد پرواز انجام می دهد و در رده دوم بزرگ ترین ایرلاین های جهان قرار گرفته است. دلتا ایرلاینز با بیش از 5400 پرواز روزانه توانسته 138.8 میلیون مسافر داخلی و بین المللی را در سال 2015 جابجا کند. این ایرلاین شبکه پروازی گسترده ای به 320 مقصد در شش قاره جهان دارد.

اولین شرکت هواپیمایی غیرآمریکایی در این لیست، چاینا ساوترن ایرلاینز (China Southern Airlines) است که در سال 1998 تاسیس شده است. این شرکت بزرگ ترین ایرلاین چینی از نظر میزان درآمد، میزان ناوگان و تعداد مسافران به شمار می رود. چاینا ساوترن ایرلاینز بیش از 2000 پرواز به 210 مقصد در 35 کشور جهان انجام می دهد و از این حیث، در رده چهارم بزرگ ترین ایرلاین های جهان قرار می گیرد. دو ایرلاین چینی دیگر، چاینا ایسترن و ایر چاینا هم در بین ده ایرلاین بزرگ جهان قرار دارند. چاینا ایسترن هفتمین ایرلاین بزرگ در جهانست و در سال 2015 توانسته بیش از 75 میلیون مسافر را به سرتاسر جهان جابجا کند. ایرچاینا نیز در رتبه نهم بزرگ ترین ایرلاین های جهان قرار می گیرد و در همان دوره به جابجایی 58.6 میلیون مسافر پرداخته است. این سه ایرلاین چینی که در زمره بزرگ ترین ایرلاین های جهان قرار دارند معمولا با نام سه ایرلاین بزرگ نامیده می شوند.

رایان ایر که یک ایرلاین ارزان قیمت اروپایی است از نظر تعداد جابجایی مسافر در رده پنجم لیست قرار می گیرد. این ایرلاین به 34 کشور جهان، به ویژه اروپا، آفریقا و خاورمیانه پرواز مستقیم انجام می دهد. بزرگ ترین پایگاه شرکت هواپیمایی رایان ایر در شهرهای دوبلین و لندن قرار گرفته است. در سال 2015، رایان ایر به 101.4 میلیون مسافر داخلی و بین المللی خدمت رسانی کرده و به نسبت سال 2014 (با 86.3 میلیون مسافر) پیشرفت چشمگیری داشته است. ایرلاین بعدی ایزی جت است که دومین ایرلاین بزرگ در اروپا به شمار می رود، اما در لیست بزرگ ترین ایرلاین های جهان در رتبه هشتم قرار می گیرد. این ایرلاین بریتانیایی پروازهای ارزان قیمتی را به بیش از 800 راستا در 30 کشور جهان انجام می دهد. ایزی جت در سال 2015 بیش از 70 میلیون مسافر داخلی و خارجی را به سرتاسر جهان جابجا کرده است.

هواپیمایی ترکیش ایرلاینز که یکی از بهترین ایرلاین های جهانست در این لیست در رتبه نهم قرار می گیرد و با جابجایی 60.198 میلیون مسافر یکی از بزرگ ترین ایرلاین های جهان محسوب می شود. هواپیمایی معتبر و مشهور لوفت هانزا هم در رده یازدهم بزرگ ترین ایرلاین های جهان قرار می گیرد و در سال 2015 توانسته بیش از 59.850 میلیون مسافر را به سرتاسر جهان جابجا کند.

رده بندی ایرلاین ها

رده بندی شرکت های هواپیمایی از طریق انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا/IATA) انجام می شود و زمینه های مختلفی را شامل می شود. یکی از این رده بندی ها مشخص بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی از نظر جابجایی مسافر است. در رده بندی ایرلاین عوامل مختلفی مثل عملکرد ایرلاین، حمل و نقل هوایی و تجهیزات و ناوگان در نظر گرفته می شود. بر اساس گزارش یاتا که در سال 2015 منتشر شد ایرلاین های آسیا-اقیانوسیه بیشترین حجم مسافر داخلی را جابجا کردند و بیشترین میزان رشد را از نظر تعداد مسافر داخلی داشته اند. در بالا هریک از این ایرلاین ها را جداگانه بررسی کردیم، اما اگر بخواهیم لیست بزرگ ترین ایرلاین های جهان را به شما ارائه کنیم به شرح زیر خواهد بود:

  1. امریکن ایرلاینز/ تعداد مسافر: 146.530 میلیون مسافر
  2. ساوترن ایرلاینز/ تعداد مسافر: 144.575 میلیون مسافر
  3. دلتا ایرلاینز/ تعداد مسافر: 138.842 میلیون مسافر
  4. چاینا ساوترن ایرلاینز/ تعداد مسافر: 109.301 میلیون مسافر
  5. رایان ایر/ تعداد مسافر:101.401 میلیون مسافر
  6. یونایتد ایرلاینز/ تعداد مسافر: 95.384 میلیون مسافر
  7. چاینا ایسترن ایرلاینز/ تعداد جابجایی مسافر: 75.139 میلیون مسافر
  8. ایزی جت/ تعداد مسافر: 70.232 میلیون مسافر
  9. ترکیش ایرلاینز/ تعداد مسافر: 60.198 میلیون مسافر
  10. ایرچاینا/ تعداد جابجایی مسافر: 58.661 میلیون مسافر
  11. لوفت هانزا/ تعداد مسافر: 59.850 میلیون مسافر

منبع: worldatlas.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2154

به "بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر جابجایی مسافر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر جابجایی مسافر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید