نبض گردشگری اروپا در دست چینی ها
به گزارش دیتاپد، آمار و ارقام منتشر شده از سوی آژانس های مسافرتی نشان می دهد، خرید تورهای اروپایی به وسیله چینی ها از اوایل سال 2023 و پس از اینکه چین محدودیت های سفر به خارج از کشور را پس از همه گیری کاهش داد، افزایش چشمگیری داشته است.
مقاصد سنتی محبوب اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا و یونان برترین انتخاب برای مسافران چینی هستند، در حالی که مقاصد ویژه مانند صربستان و مونته نگرو نیز توجهات ویژه ای به سوی خوب جلب نموده اند.
آژانس مسافرتی آنلاین Qunar اظهار داشت: بعضی از مقاصد اروپایی از جمله آتن، برلین، میلان و زوریخ اخیراً شاهد افزایش جست وجوها به وسیله چینی ها بوده است. به عنوان مثال، از 22 تا 28 آوریل، جست وجو برای تور آتن تقریباً سه برابر شده، در حالی که جستجو برای تورهای برلین در مقایسه با هفته قبل تقریباً چهار برابر افزایش یافته است.
چی چونگوانگ، نایب رئیس آژانس مسافراتی Toniu در چین گفت: مقاصد در اروپای مرکزی و شرقی نیز به علت هزینه های کمتر و سیاست های محبت آمیز تر ویزا، مسافران چینی بیشتری را جذب نموده اند.
او اظهار کرد: سفر به اتریش، جمهوری چک و مجارستان معمولاً 25 هزار یوان (3500 دلار) برای هر نفر در تابستان هزینه دارد، در حالی که سفر به بریتانیا و ایرلند برای هر نفر در تابستان نزدیک به 40 هزار یوان هزینه در بر خواهد داشت. بعلاوه افزودن پروازهای مستقیم از چین به مقاصد اروپای شرقی و روش های راحت تر درخواست ویزا، مقاصد اروپای مرکزی و شرقی را مجذوب کننده تر می نماید.
صاحبان صنعت گردشگری می گویند که اروپا از تماشا مسافران چینی بیشتر مسرور می گردد؛ چرا که اقتصاد این قاره را به جریان می اندازد و به افزایش اشتغال مرتبط با گردشگری یاری می نماید.
به گزارش چاینادیلی، شرکت تجزیه و تحلیل داده Statista که مقر آن در هامبورگ آلمان است اعلام نموده که سهم کل سفر و گردشگری در فراوری ناخالص داخلی اروپا در سال 2019 حدود 2.1 تریلیون دلار بود، در حالی که این مقدار در سال 2022 به حدود 1.9 تریلیون دلار کاهش یافت.
سفر و گردشگری سهم بزرگی از بعضی اقتصادها در اروپا را به خود اختصاص داده است، برای مثال طبق آمار ارئه شده، 24.8 درصد از فراوری ناخالص داخلی کرواسی در سال 2019 از سفر و گردشگری حاصل شده است.
ساندرا کاروائو، رئیس بازار گردشگری و رقابت پذیری سازمان دنیای گردشگری، در مصاحبه اخیر خود عنوان نموده است که چین یکی از بزرگترین منابع مسافر در دنیا است، بنابراین بهبود بازار گردشگری چین کلید توسعه صنعت گردشگری اروپا است.
ادواردو سانتاندر، مدیر اجرایی کمیسیون سفر اروپا به مجله پیپلز دیلی گفت که مقاصد اروپایی کوشش زیادی برای جذب مسافران چینی انجام داده اند، مانند تعمیق همکاری با شرکت های هواپیمایی چین و برپایی نمایشگاه های گردشگری در چین. این کشور آسیایی دومین منبع بزرگ تامین مسافران به اروپا قبل از همه گیری بوده و مقامات و صاحبان صنعت گردشگری در این قاره امیدوارند سال جاری شاهد ورود تعداد فزاینده ای از مسافران چینی به این قاره باشیم.
آمارهای رسمی حاکی آن است که در سال 2023، گردشگری داخلی در چین شاهد رشد قابل توجه با بیش از 100 درصد رشد در عایدی و تعداد گردشگران بود که به بیش از 80 درصد از سطح سال 2019 بازگشته است.
گردشگری بین المللی ورودی و خروجی چین در سال 2023 نیز افزایش یافته و تعداد کل گردشگران از 190 میلیون نفر فراتر رفته است، که بیش از 280 درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش را نشان می دهد.
منبع: گردشبان