پارک ملی فونگ نها، تجربه ای جذاب و هیجان انگیز در ویتنام

به گزارش دیتاپد، ویتنام، یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا بوده که به اندازه مالزی، چین یا تایلند معروف نیست، اما به اندازه آن ها دیدنی است. چشم اندازهای طبیعی این کشور در کنار قلعه ها و بناهای تاریخی، آداب و رسوم مختلف و غذاهای خوشمزه گردشگران را به وجد آورده و آن ها را به سفر دوباره و چندباره به ویتنام تشویق می نماید. یکی از دیدنی ترین بخش های این کشور که می توان آن را خاص و منحصر بفرد نامید، پارک ملی فونگ نها که بانگ (Phong Nha-Ke Bang National Park) نام دارد. این پارک در 500 کیلومتری پایتخت ویتنام قرار داشته و نام آن نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در ادامه این بخش با ما همگام بوده تا با پارک ملی فونگ نها که بانگ ویتنام، اقامتگاه ها، رستوران ها و جاذبه های دیدنی آن آشنا شوید.

پارک ملی فونگ نها، تجربه ای جذاب و هیجان انگیز در ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

پارک ملی فونگ نها که بانگ

پارک ملی فونگ نها که بانگ ویتنام فضایی با مساحت 2000 کیلومتر مربع بوده که در 500 کیلومتری شهر هانوی جای دارد. ثبت این پارک در میراث جهانی یونسکو باعث شاخته شدن آن در جهان شد که در پی آن گردشگران از سراسر جهان برای تماشای زیبایی های شگفت انگیز فونگ نها به ویتنام سفر کردند. هدف از احداث این پارک حفاظت از یکی از بزرگترین کارست های جهان و جنگل های اکوسیستم سنگ آهک بوده است. کارست (Karst) به پدیده خوردگی توده سنگ های کربناته گفته می گردد. این پدیده در اثر قرارگیری پوسته زمین در معرض آب یا رطوبت ایجاد شده و باعث ایجاد شکاف یا غارهایی در دل کوهستان ها می گردد. پارک ملی فونگ نها یکی از بزرگترین ترین کارست های جهان و بزرگترین سلسله غارهای جهان را در خود جای داده و علاوه بر این، کوهستان های سیاه، جنگل های انبوه و شالیزارهای وسیعی نیز در این منطقه دیده می شوند که تماشای آن ها بازدیدنمایندگان را به وجد می آورد.

بزرگترین غار جهان در فونگ نها

غار سان دونگ (Son Doong) بزرگترین غار جهانست که در فونگ نها نهاده شده است. این غار در سال 1991 توسط فردی با نام هو کان کشف شد، اما به دلایلی تا سال 2009 مسکوت ماند و حرفی از آن در جایی عنوان نشد. نکته جالب در خصوص این غار، وجود رودخانه، دریاچه و حتی جنگل در میان آن بوده که پدیده ای بی نظیر و منحصر بفرد ایجاد نموده است. گفته می گردد بزرگی این غار به اندازه ای است که می توان یک ساختمان چهل طبقه را در آن ساخت. علاوه بر سان دونگ، غارهای دیگری نیز در پارک ملی فونگ نها که بانگ ویتنام دیده می شوند که از بین آن ها می توان غار هنگ توی (hang toi) را نام برد. هنگ توی که به آن غار سیاه نیز گفته می گردد، یکی از محبوب ترین غارها در میان گردشگران بوده که برای رفتن به آن از زیپ لاین استفاده می گردد. این زیپ لاین از بالای یک رودخانه عبور نموده و گردشگران را به داخل غار راهنمایی می نماید. این غار نیز جذابیت های بسیاری برای گردشگران دارد که شنا کردن در آب های زیرزمینی آن یکی از آن هاست. با توجه به گردشگرپذیر بودن فونگ نها و علاقه بسیار گردشگران به غارنوردی و تماشای جاذبه های درون غار، تورهای غارگردی به یکی از درآمدزاترین کارهای مردم این منطقه تبدیل شده است. آن ها از این فرصت به دست آمده استفاده نموده و برای ورود به غار سان دونگ هزینه ای بالغ بر 3000 دلار را از بازدیدنمایندگان دریافت می نمایند.

اقامت در پارک ملی فونگ نها

با توجه به پرگردشگر بودن فونگ نها و توریستی بودن این منطقه، اقامتگاه های متنوعی در اینجا وجود دارند که شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید. اقامتگاه ایزی تایگر هاستل (Easy Tigers Hostel) یکی از محبوب ترین اقامتگاه های فونگ نها بوده که دارای امکاناتی چون تخت های راحت، سیستم تهویه هوا و حمام اختصاصی در اتاق ها و سالن، باغ، بیلیارد، میز تنیس، پارکینگ و وای فای رایگان در محوطه هتل هست. اگر قصد استراحت در محیطی آرام و به دور از هرگونه سرو صدا و شلوغی را دارید، فارم استی (FarmStay) بهترین انتخاب برای شماست. این اقامتگاه در روستایی دورافتاده و در کنار شالیزارهای برنج ساخته شده و اطراف آن را مناظری سرسبز و دیدنی احاطه نموده اند. فارم استی دارای امکاناتی چون رستوران، استخر سرباز و سرپوشیده، اسپا، باغ، پارکینگ و وای فای رایگان بوده و تفریحاتی چون دوچرخه سواری و بیلیارد را نیز برای میهمانان خود فراهم نموده است.

موتورسواری در فونگ نها

چشم اندازهای فوق العاده و غارهای حیرت انگیز پارک فونگ نها باعث جذب گردشگران بسیاری به سمت آن شده و صنعت گردشگری این شهر را رونق داده است. از این رو، مردم محلی فونگ نها و مهاجرانی که در این مکان زندگی می نمایند، فرصت های شغلی فوق العاده ای پیدا نموده و کسب و کارهای خوبی را برای خود راه اندازی نموده اند. یکی از بی نظیرترین فعالیت هایی که در زمینه گردشگری انجام می گردد، جابجایی مسافران با موتورسیکلت است. موتورسواران محلی مسافران را سوار موتورهای خود نموده و آن ها را به گشت و گذار در بخش های مختلف پارک ملی فونگ نها که بانگ و حتی مسیرهای روستایی اطراف می برند. این کار توسط شرکت موتور سواران سانگ انجام می گردد که ایده اصلی آن متعلق به نگوین ون سانگ بیست ساله بوده است. مردم فونگ نها بسیار خونگرم و میهمان نواز هستند و تمام کوشش خود را برای ساختن اوقاتی خوش و سفری به یاد ماندنی برای مسافران به کار می گیرند.

رستوران ها و کافه های فونگ نها

در پارک ملی فونگ نها، کافه ها و رستوران های بسیاری وجود دارند که هریک از آن ها غذاهای متنوعی را با توجه به ذائقه ها و سلیقه های مختلف تهیه می نمایند. تعدادی از معروف ترین رستوران ها و کافه ها عبارتند از:

کافه بامبو (Bamboo Cafe): اگر به خوردن غذاهای محلی ویتنامی علاقمندید، می توانید کافه بامبو را برای صرف غذا انتخاب نمایید. این کافه محیطی آرام و دوست داشتنی دارد و علاوه بر غذا، انواع قهوه را با بهترین طعم و کیفیت برای مشتریان خود سرو می نماید.

کافه کپچر ویتنام (Capture Vietnam Cafe): کافه کپچر یکی از بهترین کافه های فونگ نهاست که انواع غذاهای ایتالیایی، آمریکایی و اروپایی را برای میهمانان خود آماده می نماید. اگر به غذاهای غربی علاقمندید، می توانید این کافه را برای سرو وعده های غذایی خود انتخاب نمایید. کافه کپچر علاوه بر غذاهای عنوان شده گزینه هایی را نیز برای وگان و گیاهخواران در نظر گرفته است. کافه کپچر ویتنام در کنار ایزی تایگر هاستل نهاده شده است.

کلد بیر (Cold Beer): کلد بیر یکی از معروف ترین رستوران های فونگ نها بوده که در کلبه ای مخروبه راه اندازی شده است. کلد بیر در ابتدا مکانی برای غذاخوردن محلی های این منطقه بود که به دلیل تازگی مواد اولیه و طعم خوب و به یادماندی غذاهایش، رفته رفته مورد توجه گردشگران نهاده شد و به یکی از شناخته شده ترین رستوران های فونگ نها تبدیل شد. این رستوران مواد غذایی مورجهانز خود را همه روزه به صورت تازه از مزارع و باغ های اطراف تهیه می نماید. جالب است بدانید مشتریان این رستوران می توانند مرغ های خود را به صورت زنده انتخاب نموده و برای پخت به آشپزان ماهر و حرفه ای کلد بیر بسپارند. در اینجا علاوه بر غذاهای محلی ویتنامی، انواع غذاهای آسیایی و باربیکیو نیز سرو می گردند.

اجرای موسیقی زنده محلی

یکی از جذاب ترین بخش های سفر به فونگ نها، گوش دادن به موسیقی زنده محلی آن بوده که معمولا در هتل و اقامتگاه های این شهر انجام می گردد. گروه موسیقی سو رین گایل تریو یکی از بهترین گروه های موسیقی محلی این شهر بوده که در ایزی تایگر هاستل به هنرنمایی می پردازد. در هتل فارم استی نیز گروه موسیقی دیگری فعالیت می نماید و با نواختن آهنگ های خاطره انگیز و احساسی، مخاطبان را به وجد آورده و حس و حال خوب و تازه ای را در آن ها زنده می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 564

به "پارک ملی فونگ نها، تجربه ای جذاب و هیجان انگیز در ویتنام" امتیاز دهید

1 کاربر به "پارک ملی فونگ نها، تجربه ای جذاب و هیجان انگیز در ویتنام" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی فونگ نها، تجربه ای جذاب و هیجان انگیز در ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید