با تعدادی از زیباترین برج های دیده بانی جهان آشنا شویم

به گزارش دیتاپد، برج های دیده بانی به دلایل مختلفی محبوبیت دارند. برخی دوست دارند ترس از ارتفاع خود را محک بزنند و برخی دیگر عاشق تماشای چشم اندازهای خیره کننده اطراف هستند. تجربه دیدن نقاط مهم و معروف یا مناظر شهری که از ارتفاع بالا بسیار کوچک به نظر می رسند و درک اینکه جهان چقدر بزرگ است، تجربه فوق العاده ای بحساب می آید. سکوهای مشاهده در آسمان خراش ها و برج ها تعبیه می شوند و اغلب مملو از بازدیدکنندگانی با اهداف متفاوت هستند. با ما در مقاله دیدنی ترین برج های دیده بانی جهان همراه باشید تا شما را با زیباترین برج های دیده بانی جهان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با بهترین برج های دیده بانی جهان برایتان جالب خواهد بود.

با تعدادی از زیباترین برج های دیده بانی جهان آشنا شویم

فهرست مطالب

برج دیده بانی در یورمالا Jurmalaبرج ایندمان Indemannرصدخانه اوترخت Utrechtبوستورن Bostorenبرج های دیده بانی در موزه رد استار لاین Red Star Line Museumدلایتنینگ The Lightningبرج دیده بانی هفت تی یک Air Watchtower 7T1برج دیده بانی فوشتلوروین Fochteloërveenبرج نیو فایر New Fire Towerبرج دیده بانی پرندگان یا برد Birdبرج دیده بانی باغ وحش کورکیاساری Korkeasaari Zooبرج دیده بانی پیست آمریکاس Circuit of the Americasبرج پیرامیدنکوگل Pyramidenkogelبرج آرسلورمیتال اوربیت ArcelorMittal Orbitبرج کیلزبرگ Killesberg Towerبرج دیده بانی پولدنیک Poledníkبرج لوسیشن لیک لند Lusatian Lakelandبرج یوبرگ تاور همر Jübergtower Hemerبرج دیده بانی رودخانه مور River Murبرج دیده بانی نبرا آرک Nebra Ark

برج دیده بانی در یورمالا Jurmala

برج دیده بانی یورمالا Jurmala در پارک زینتارو Dzintaru Park در یورمالا Jurmala واقع شده است. این مورد از زیباترین برج های دیده بانی جهان دارای یک قفس روباز بوده که به بازدیدکنندگان امکان تماشای منطقه حفاظت شده را می دهد. بازدیدکنندگان به وسیله یک پلکان به این بنا که توسط معمار اهل لتونی طراحی شده، وارد می شوند و راه خود را به سمت سکوی مشاهده که در ارتفاع 33.5 متری قرار گرفته، باز می کنند. دوازده بالکن روی این برج وجود دارند که می توانند وجود یک یا دو نفر را در خارج از شکل مکعبی آن تحمل کنند و زاویه هایی بهتر از چشم انداز اطراف را پیش روی بازدیدکنندگان قرار دهند.

برج ایندمان Indemann

برج ایندمان Indemann در لوشربرگ Lucherberg در شهر ایندن Inden واقع شده است. این مجسمه استیل 36 متری به شکل یک ربات ابتدایی ساخته شده و اجزای آن که از یک نوع استیل خاص هستند، با لامپ های ال ای دی در هنگام شب روشن می شوند. همین یکی از ویژگی های مورد توجه این مورد از دیدنی ترین برج های دیده بانی جهان بشمار می رود.

رصدخانه اوترخت Utrecht

رصدخانه اوترخت Utrecht در پارک تندیس لیدشه ریجن Leidsche Rijn در اوترخت Utrecht واقع شده است. این بنا دارای یک پلکان مارپیچ بوده که بازدیدکنندگان را به بالاترین نقطه این برج باریک می برد و سپس آنها را به طبقه همکف آن بر می گرداند.

بوستورن Bostoren

بوستورن Bostoren یک برج مشاهده 40 متری در هلند است. بالا رفتن از این مورد از بهترین برج های دیده بانی جهان به نوبه خود یک ماجراجویی جالب محسوب می شود؛ بخاطر نمای نقطه نظر همیشه در حال تغییر، جعبه های قفس مانند و گالری آن که یک قفس از آن آویزان است. وقتی به بالاترین نقطه این شاهکار معماری می رسید، پاداش شما تماشای چشم اندازهای فوق العاده اطراف شامل منطقه جنگلی بزرگ و منطقه حفاظت شده طبیعی است.

برج های دیده بانی در موزه رد استار لاین Red Star Line Museum

بین سالهای 1873 و 1935 اقیانوس پیماهای شرکت حمل و نقل دریایی رد استار لاین Red Star Line حدود 2.6 میلیون شکارچی ثروت، تاجر و گردشگر ثروتمند را از اروپا به سرزمین آمریکا منتقل می کردند. داستان های آنها و سایر مهاجرانی که در گذشته در جستجوی شانس به این نقطه سفر کردند، در موزه رد استار لاین Red Star Line Museum آنتورپ در قلمرو شرکت و در نقطه ای که کشتی ها پهلو می گرفتند، به نمایش گذاشته شده است.

دلایتنینگ The Lightning

دلایتنینگ The Lightning یک برج دیده بانی است که در کنار جهت دایره ای شکل بین بردا Breda و اتن لور Etten-Leur در هلند قرار گرفت. این بنا نام خود را که به معنی رعد و برق است، بخاطر شکل بنایش که به حرف Z شباهت دارد، گرفت. این مورد از زیباترین برج های دیده بانی جهان 22 متر ارتفاع دارد و بسیار مورد توجه مردم محلی قرار می گیرد.

برج دیده بانی هفت تی یک Air Watchtower 7T1

برج دیده بانی هفت تی یک Air Watchtower 7T1 در وینشوتن Winschoten هلند در سال 1954 ساخته شده تا بتوان به وسیله آن حرکت هواپیماهای روسی در طول جنگ سرد را زیر نظر داشت. این مورد از بهترین برج های دیده بانی جهان نزدیک به 17 متر ارتفاع دارد و سکوی مشاهده آن در بالاترین نقطه بنا قابل چرخش است.

برج دیده بانی فوشتلوروین Fochteloërveen

برج دیده بانی فوشتلوروین Fochteloërveen در سال 2000 در هلند افتتاح شد. این برج چشم انداز خارق العاده ای را از یکی از مشهورترین مرداب های اروپا به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. این بنای شگفت انگیز به شکل عدد هفت انگلیسی ساخته شده و با محیط خود وفق گرفته است.

برج نیو فایر New Fire Tower

برج نیو فایر New Fire Tower در روسل Reusel طوری طراحی شده که شبیه مجموعه ای از جعبه ها به نظر بیاید. این بنا هم به عنوان نقطه ای مرتفع برای بررسی آتش احتمالی در جنگل و هم به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد. این مورد از دیدنی ترین برج های دیده بانی جهان که در سال 2008 افتتاح شده، از بلوک های مکعبی شکل تشکیل شده است که هر کدام از آنها به یک جهت باز شده اند و این ویژگی به بازدید کنندگان این امکان را می دهد که از درون بنا و از هر طبقه، تصویر قابدار متفاوتی را ببینند.

برج دیده بانی پرندگان یا برد Bird

برج دیده بانی پرندگان یا برد Bird در شبه جزیره گراسواردر Graswarder که یک بنای 15 متری است، به مرکز تفریحی بالتیک Baltic و یک پناهگاه وسیع پرندگان تعلق دارد و اغلب از آن برای تماشای پرندگان بومی منطقه استفاده می شود.

برج دیده بانی باغ وحش کورکیاساری Korkeasaari Zoo

این برج دیده بانی چوبی بسیار ظریف در باغ وحش کورکیاساری Korkeasaari Zoo هلسینکی Helsinki و در جزیره کورکیاساری Korkeasaari Island واقع شده است. این بنای ده متری توسط دانشجویان معماری دانشگاه تکنولوژی هلسینکی Helsinki University of Technology و بعد از اینکه آنها برنده یک مسابقه طراحی برگزار شدند، طراحی شده است.

برج دیده بانی پیست آمریکاس Circuit of the Americas

برج دیده بانی پیست ورزش های موتوری آمریکاس Circuit of the Americas در شهر آستین Austin در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این بنای بلند 77 متری یک پلکان دارد که دور آن پیچیده شده و سقف استیل آن تا پایه برج کشیده شده است تا مانند یک شنل روی آسانسور مرکزی را بپوشاند. سکوی مشاهده این بنا در ارتفاع 70 متری چشم انداز فوق العاده ای از پیست ورزشهای موتوری، مرکز شهر آستین Austin و هیل کانتری Hill Country را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

برج پیرامیدنکوگل Pyramidenkogel

برج پیرامیدنکوگل Pyramidenkogel در بالاترین نقطه کوه 850 متری پیرامیدنکوگل Pyramidenkogel در اتریش جنوبی واقع شده است. این بنای ده طبقه حلزونی شکل در سال 2013 به جای یک برج 40 ساله ساخته شده از استیل و سیمان بنا گشت. پیرامیدنکوگل Pyramidenkogel از چوب و استیل ساخته شده و با ارتفاع 100 متر به عنوان بلندترین برج چوبی جهان شناخته می شود.

برج آرسلورمیتال اوربیت ArcelorMittal Orbit

برج آرسلورمیتال اوربیت ArcelorMittal Orbit یک بنای 114.5 متری در پارک المپیک ملکه الیزابت Queen Elizabeth Olympic Park در استانفورد Stratford در شهر لندن London است که توسط معمار مشهور آنیش کاپور Anish Kapoor طراحی شد. این بنا بزرگترین اثر هنری عمومی در بریتانیا بشمار می رود و قرار است تا ابد به عنوان میراثی از میزبانی المپیک تابستانی باقی بماند.

برج کیلزبرگ Killesberg Tower

برج کیلزبرگ Killesberg Tower بنایی با ارتفاع 40 متر مشرف بر پارک کیلزبرگ Killesberg Tower در شهر اشتوتگارت Stuttgart در آلمان است. این بنای تاثیرگذار در سال 2000 طراحی و ساخته شد.

برج دیده بانی پولدنیک Poledník

برج دیده بانی پولدنیک Poledník در پولدنیک Polednik در ابتدا یک برج رادار بود که در محدوده غیرقابل دسترس نظامی واقع شد. بعد از اینکه ارتش این برج را در سال 1989 رها کرد، این بنا تحت بازسازی قرار گرفت و یک کابین اسنک بار به آن افزوده شد. پولدنیک Poledník در ماه ژوئیه سال 1998 به روی عموم باز گشت.

برج لوسیشن لیک لند Lusatian Lakeland

برج لوسیشن لیک لند Lusatian Lakeland در کانال سورنو Sorno بین دریاچه سدیلتز Lake Sedlitz و دریاچه کیروالده Lake Geierswalde در قلب لیک لند Lakeland واقع شده است. این بنای زیبا از استیل به رنگ خاک رس ساخته شده و به عنوان یادگاری از ریشه های صنعتی و تاریخچه لیک لند Lakeland به جا مانده است. بازدیدکنندگان از ارتفاع 30 متری برج لوسیشن لیک لند Lusatian Lakeland می توانند سه دریاچه و سایر نواحی اطراف را تماشا کنند.

برج یوبرگ تاور همر Jübergtower Hemer

برج یوبرگ تاور همر Jübergtower Hemer روی یک تپه چنگلی در خارج شهر همر Hemer واقع شده است. این بنای هیپربولوئید از 240 تخته چوبی باریک تشکیل شده که در دو جهت در اطراف ساختار آن پیچیده شده اند تا نمایی فوق العاده ظریف و زیبا را شکل دهند. درون برج یوبرگ تاور همر Jübergtower Hemer یک پلکان مارپیچ واقع شده است که به سکوی مشاهده منتهی می شود.

برج دیده بانی رودخانه مور River Mur

این برج دیده بانی بر روی رودخانه مور River Mur در مرز اتریش و اسلوانی قرار گرفته است. پلکان این بنای آلومینیومی به دور بنا می پیچد تا به بالاترین نقطه آن منتهی شود. دو قسمت دارد که از یک قسمت آن بازدیدکنندگان بالا بروند و از قسمت دیگر پایین بیایند.

برج دیده بانی نبرا آرک Nebra Ark

مرکز بازدیدکنندگان برج دیده بانی نبرا آرک Nebra Ark در پایه کوه میتلبرگ Mittelberg Mountain قرار گرفته است. در این مکان در گذشته یک لوح 3600 ساله به نام لوح آسمان نبرا Nebra Sky Disc یافت شده بود و هم اکنون یک برج 30 متری که به یک سو خم شده، در آن نقطه ساخته شده است. در طول انقلاب تابستانی غروب خورشید از درون بنا قابل مشاهده بوده و تصویری فوق العاده را بوجود می آورد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1842

به "با تعدادی از زیباترین برج های دیده بانی جهان آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از زیباترین برج های دیده بانی جهان آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید