برنامه ریزی برای حضور صنایع دستی در برنامه هفتم توسعه

به گزارش دیتاپد، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، برنامه ریزی برای حضور صنایع دستی در برنامه هفتم توسعه صورت می گیرد.

برنامه ریزی برای حضور صنایع دستی در برنامه هفتم توسعه

مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی بیان نمود: تمام کوشش ما، حضور حداکثری در برنامه هفتم توسعه است. چون همه مؤلفه های فرهنگی، مالی، اجتماعی و حتی سیاسی در سایه توجه به صنایع دستی قابل حل است. یعنی اگر الان در حوزه اشتغال زنان صحبت می کنیم یا سند بالادستی جمعیت را داریم یا اگر ارزآوری مد نظرمان است و توسعه و اشتغال و کارآفرینی را در دستور کار قرار می دهیم؛ در سایه صنایع دستی میتوان روی آنها کار کرد.

وی گفت: صنایع دستی مبتنی بر هویت بومی است و به همین علت می تواند کارا باشد. اما در برنامه ششم توسعه، صنایع دستی هیچ جایگاهی نداشته و اگر هم داشته اعوجاج مفهومی دارد. یعنی یک جا صنایع دستی عتیقه است و یک جا هم تزئینی است. باید به یک مفاهمه در حوزه صنایع دستی برسیم. مفاهمه در عرصه صنایع دستی یعنی توجه به اقتصاد خانواده چه در عرصه فراوری و چه در عرصه مصرف. ما باید صنایع دستی را در سبد مصرف و فراوری خانواده بیاوریم.

معاون صنایع دستی کشور گفت: تمام خلاهایی قانونی و تناقض های قانونی را پیدا نموده ایم از همه فعالان عرصه صنایع دستی که در حوزه های مختلف کار می نمایند؛ می خواهیم در این باره کمکمان نمایند. باید بتوان صنایع دستی را سودآور کرد. قطعا بین فراوری صنایع دستی یونیک یا تک اثر با فراوری صنایع دستی در حد انبوه تفاوت وجود دارد. باید این تفاوت ها در دایره معنایی صنایع دستی شفاف گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2261

به "برنامه ریزی برای حضور صنایع دستی در برنامه هفتم توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای حضور صنایع دستی در برنامه هفتم توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید