تور ارزان ارمنستان: ارمنستان به تحریم کالاهای ترکیه انتها داد

به گزارش دیتاپد، دولت ارمنستان اعلام نموده که به ممنوعیت واردات کالاهای ساخت ترکیه سرانجام می دهد.

تور ارزان ارمنستان: ارمنستان به تحریم کالاهای ترکیه انتها داد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری روز شنبه از لغو تحریم کالاهای ساخت ترکیه از سوی ارمنستان خبر دادند.

به نوشته وبگاه احوال، دولت ارمنستان اعلام نموده که به ممنوعیت واردات کالاهای ترکیه ای که ایروان در پاسخ به حمایت ترکیه از جمهوری آذربایجان در جنگ 2020 قره باغ کوهستانی اعمال نموده بود، سرانجام می دهد. وزارت اقتصاد ارمنستان در صفحه فیسبوک خود گفت که تصمیم گرفته شده تحریم واردات کالاهای ترکیه به این کشور تمدید نشود.

این ممنوعیت در روز شنبه در نخستین روز از سال نوی میلادی برداشته خواهد شد. این تحریم ها اولین بار در 31 دسامبر 2020 (11 دی 99)به مدت 6 ماه اعمال شد. با این حال، در ژوئن 2021 برای 6 ماه دیگر تمدید شد.

وزارت اقتصاد ارمنستان اخیرا اعلام نموده بود که پیش نویس تصمیمی برای تمدید این ممنوعیت در دست تهیه است.

آخرین جلسه کابینه دولت ارمنستان روز پنجشنبه برگزار گردید. پس از آن جلسه، وزارت اقتصاد ارمنستان با انتشار بیانیه ای گفت که تحریم واردات از ترکیه به سرانجام رسیده است. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما اظهارات و درخواست های زیادی برای لغو ممنوعیت واردات کالاهای ترکیه دریافت نموده ایم.

ترکیه در جریان مناقشه 2020، که طی آن باکو بخش های زیادی از منطقه قره باغ کوهستانی را از ارمنستان بازپس گرفت، حمایت سیاسی و نظامی گسترده ای از جمهوری آذربایجان کرد. هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار ساخت ترکیه که در اختیار ارتش جمهوری آذربایجان نهاده شد، نقش مشخص کننده ای علیه نیروهای زمینی ارمنستان در آن درگیری داشتند

این دو کشور پس از مدت ها تنش، این اواخر پیغام های مثبتی نسبت به تنش زدایی ارسال نموده اند. ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در روزهای گذشته بر آمادگی مسکو یرای میانجی گری بین آنکارا و ایروان تأکید کرد.

زاخاروا در نشست خبری هفتگی گفت، عادی سازی روابط میان ارمنستان و ترکیه به بهبود اوضاع کلی در منطقه منتج خواهد شد و فضای اعتماد و حسن همجواری را به همراه خواهد داشت. او در ادامه گفت: انتصاب نمایندگان ویژه از سوی دو طرف، از دیدگاه ما یک گام عقلانی و منطقی به سمت توسعه این میل مشترک برای عادی سازی روابط است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه نمود، مسکو این آمادگی را داد تا به عنوان میانجی در زمینه عادی سازی روابط میان این دو کشور اقدام کند.

در همین رابطه، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیزگفت نمایندگان ویژه آنکارا و ایروان به زودی در مسکو ملاقات خواهند کرد. چاوش اوغلو گفت، این نمایندگان ویژه، عادی سازی روابط میان ترکیه و ارمنستان را در دستورکار قرار خواهند داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2085

به "تور ارزان ارمنستان: ارمنستان به تحریم کالاهای ترکیه انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: ارمنستان به تحریم کالاهای ترکیه انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید