اخبار کرونا در چند خط ؛ هر دقیقه یک آمریکایی می میرد

به گزارش دیتاپد، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر دنیا به عدد هولناک 18 و نیم میلیون نفر نزدیک می گردد.

اخبار کرونا در چند خط ؛ هر دقیقه یک آمریکایی می میرد

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید مرور کوتاه اخبار کرونایی رسانه های مختلف دنیا در چند خط است:

*کارشناسان بهداشت انگلیس هشدار می دهند بازگشایی مجدد مدارس در بریتانیا منجر به ایجاد یک موج فاجعه بار کرونایی خواهد شد. هر چند به نظر می رسد بریتانیا وارد موج دوم شیوع ویروس کرونا شده اما کارشناسان بهداشتی باور دارند این کشور هنوز در موج اول است و دومین موج همزمان با بازگشایی مدارس از راه می رسد.

*در حالی که نسبت به بازگشایی مدارس در بریتانیا و آمریکا هشدارهای زیادی داده می گردد اما کارشناسان سازمان ملل معتقدند تعطیلی چند ماهه مدارس یک رکورد شدید تحصیلی و آموزشی بین دانش آموزان سراسر دنیا به وجود می آورد و منجر به ترک تحصیل بسیاری از بچه ها کشورهای فقیر خواهد شد.

*ویکتوریا به عنوان دومین ایالت پرجمعیت کشور استرالیا با قوانین شدید قرنطینه ای روبرو است و مقامات این ایالت هشدار داده اند در صورتی که شهروندان این ایالت قوانین را زیر پا بگذارند با جرایم سنگینی روبرو می شوند. این جریمه که بسیار سنگین است تا مرز 20 هزار دلار هم می رسد.

*سازمان دنیای بهداشت هشدار داد که شدت ویروس کرونا در سراسر دنیا به هیچ عنوان فروکش ننموده است. همچنین این سازمان دنیای بر اساس ارزیابی ها و آنالیزها نشان داد که نرخ مرگ و میر کرونایی در سراسر دنیا 0.6 درصد است.

*آمار جدید نشان می دهد که در آمریکا در هر یک دقیقه یک نفر بر اثر ابتلا به کووید -19 جان خود را از دست می دهد. در این کشور تا امروز 158 هزار و 931 تن جان باخته اند و 4 میلیون و 862 هزار و 285 نفر نیز مبتلا شده اند.

*روسیه میخواهد با حذف بعضی مراحل آزمایش واکسن کرونا آن را تا اواسط آگوست یعنی تا حدود دو هفته دیگر عرضه نموده و این واکسن را در اختیار اتباع خود قرار دهد.

*نرخ ابتلا در پاکستان همچنان بالاست. تا امروز 280 هزار و 461 تن در این کشور آسیایی مبتلا به کرونا شده اند. 5 هزار و 999 نفر هم فوت نموده اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1307

به "اخبار کرونا در چند خط ؛ هر دقیقه یک آمریکایی می میرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط ؛ هر دقیقه یک آمریکایی می میرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید