آمریکا بزرگترین کشور مقروض به سازمان ملل است

به گزارش دیتاپد، دفتر نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به کارشکنی آمریکا، بعنوان میزبان این سازمان در فعالیت سایر کشورها در نیویورک، بیان نمود: ایالات متحده با بدهی حدود یک میلیارد دلار، همچنان بزرگترین کشور بدهکار به بودجه سازمان ملل است.

آمریکا بزرگترین کشور مقروض به سازمان ملل است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق ماده 19 منشور سازمان ملل متحد، هر کشوری در صورتی که پرداخت های معوقه اش در تأمین بودجه این سازمان برابر یا بیشتر از مبلغ سهم آن در دو سال تمام گذشته باشد، ممکن است حق رای خود در مجمع عمومی سازمان ملل را از دست بدهد. چند روز قبل کشورهای جمهوری اسلامی ایران، گینه و وانوآتو توانستند پس از پرداخت بخشی از بدهی های مربوط به کمک مالی به این سازمان جهانی، حق رای خود در مجمع عمومی سازمان ملل را بار دیگر بدست آورند. روسیه در ماه آوریل سال 2021 (بهار گذشته) 86.5 میلیون دلار به بودجه منظم سازمان ملل متحد کمک کرد.

خبرگزاری تاس در این رابطه گزارش داد، دفتر نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه در بیانیه ای در تفسیر گزارش منتشره در خصوص احیای رهبری آمریکا در سازمان ملل متحد در سال نخست ریاست جمهوری جو بایدن بیان نمود که ایالات متحده بزرگترین بدهکار به بودجه سازمان ملل است و بدهی این کشور در حدود 1 میلیارد دلار است.

در نمایندگی دیپلماتیک روسیه تاکید کردند که در رابطه با موفقیت های اعلام شده هیئت نمایندگی آمریکایی، باید یادآور شد که ایالات متحده همچنان بزرگترین بدهکار در تأمین بودجه سازمان ملل است. در این بیانیه آمده است: علیرغم موقعیت مالی نسبتاً تقویت شده سازمان ملل، تأخیر در پرداخت و مقیاس بدهی ایالات متحده (که تقریباً در حدود یک میلیارد دلار در سال است) فعالیت دبیرخانه سازمان ملل متحد در انجام وظایف محوله خود با مسائل زیادی روبرو شده است.

در این تفسیر همچنین یادآوری شده است که ایالات متحده در سیاست خود برای مهار روسیه، از موقعیت خود به عنوان کشور میزبان مقر سازمان ملل سوء استفاده زیادی می کند. از جمله اقدامات مخرب دولت آمریکا ایجاد مسائل روادیدی از طریق دولت آمریکا برای مقامات روسی است که برای شرکت در رویدادهای بین المللی در این سازمان قصد سفر به نیویورک را دارند.

علاوه بر این، نمایندگی دائم روسیه ادامه داد که واشنگتن با اقدامات محدودکننده خود، پرداخت کمک های مالی برای تعدادی از کشورها را با دشواری روبرو کرده است. در این سند آمده است: تحریم های غیرقانونی و یکجانبه علیه تعدادی از کشورهای در حال توسعه موانعی را برای آن ها در زمینه پرداخت کمک های خود به سازمان ملل ایجاد می کند و آنها را از حق رأی در مجمع عمومی محروم می کند که از جمله موارد شاخص این سیاست در رابطه با ایران صادق است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2168

به "آمریکا بزرگترین کشور مقروض به سازمان ملل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بزرگترین کشور مقروض به سازمان ملل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید