LG احتمالا وظیفه ساخت باتری گلکسی زد فلیپ 4 را بر عهده خواهد داشت

به گزارش دیتاپد، این طور که به نظر می رسد، سامسونگ می خواهد وظیفه ساخت باتری گوشی تاشوی تازه خود یعنی گلکسی زد فلیپ 4 را به LG واگذار کند.

LG احتمالا وظیفه ساخت باتری گلکسی زد فلیپ 4 را بر عهده خواهد داشت

تا رونمایی از گوشی های تاشوی سامسونگ زمان زیادی به جای مانده است. اگر برنامه های شرکت کره ای تغییر نکند، به احتمال زیاد باید تابستان سال جاری شاهد رونمایی از این گوشی ها باشیم. بنابراین طبیعی است که این روزها خبرها و شایعه های زیادی را پیرامون این محصولات بشنویم.

البته فرایند انتشار شایعه ها در رابطه با گوشی های تاشوی تازه سامسونگ از سال قبل شروع شده است ولی سال جاری با شدت بیشتری شاهد این خبرها هستیم چرا که با گذشت هر روز، به تاریخ رونمایی از این محصولات نیز نزدیک و نزدیک تر می شویم. خبری که به تازگی در رابطه با برنامه های سامسونگ برای عرضه گوشی های تاشوی این شرکت منتشر شده به مدل زد فلیپ 4 اشاره دارد و نه زد فولد 4 هرچند حجم خبرها در رابطه این محصول هم بالاست.

این خبر تازه هم در رابطه با تأمین کننده باتری گلکسی زد فلیپ 4 است. گویا سامسونگ می خواهد تأمین کننده باتری گلکسی زد فلیپ تازه را تغییر دهد. البته علت اصلی این موضوع هم معین نیست چون باتری به کار رفته در زد فلیپ 3 مشکل خاصی ندارد اما با این حال شرکت کره ای تصمیم گرفته با LG به عنوان تأمین کننده تازه باتری گلکسی زد فلیپ 4 وارد همکاری گردد.

اگرچه LG یکی از بزرگ ترین رقبای سامسونگ در کشور کره جنوبی به شمار میرود، شاید این تصمیم اندکی عجیب به نظر برسد. اما باید بدانید این دو شرکت سال هاست با یکدیگر همکاری دارند و این همکاری چیز تازه ای نیست. سال ها قبل LG تأمین کننده اصلی باتری گوشی های پرچم دار سری گلکسی نوت و S بود و عملکرد خوبی هم از خود به نمایش گذاشت.

سامسونگ در ابتدا باتری گوشی های تاشوی خود را خودش تأمین می کرد اما بعد از مدتی تصمیم گرفت با شرکت های شخص ثالث وارد همکاری گردد. حال علت اصلی این موضوع چیست اصلا نمی دانیم. در بالا هم اشاره شده که باتری های بکار رفته در گوشی های تاشوی کنونی اصلا مشکل خاصی ندارند ولی قطعا یک علتی بوده که سامسونگ را وادار نموده از شرکت رقیب برای تأمین باتری گوشی هایش استفاده کند.

البته LG هم طی سال هایی که تأمین کننده باتری گوشی های سامسونگ بود واقعا عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. رضایت کاربران هم از طول عمر باتری های ساخت LG بالا بود به همین دلیل اینکه می بینیم سامسونگ تصمیم گرفته ساخت باتری زد فلیپ 4 را به این شرکت واگذار کند، خبر بدی نیست.

بعضی معتقد هستند این کار سامسونگ به خاطر ایجاد تنوع در زنجیره تأمین و در نتیجه کاهش قیمت نهایی ساخت محصولاتش تصمیم به انجام این کار گرفته است. از طرفی این کار باعث می گردد سامسونگ سود زیادی از فروش محصولاتش دریافت کند. حال آیا این موضوع در نهایت کاهش قیمت زد فلیپ 4 را در پی خواهد داشت یا خیر نمی دانیم و باید منتظر بمانیم ببینیم چه پیش می آید.

گفتنی است گلکسی زد فلیپ 3 در حال حاضر از باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بهره می برد اما معین نیست باتری بکار رفته در نسل تازه چه ظرفیتی خواهد داشت. بعید است شاهد افزایش چشمگیر ظرفیت باتری باشیم اما انتظار می رود حداقل یک منبع تغذیه 3500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 25 واتی (مدل کنونی از شارژر 15 واتی پشتیبانی می نماید) در آن به کار گرفته گردد.

از گلکسی زد فلیپ 4 چه می دانیم؟

به نظر می رسد سامسونگ می خواهد در این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به عنوان قلب تپنده استفاده کند که در کنار آن از 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هم استفاده خواهد شد تا بدین ترتیب زد فلیپ 4 قادر به انجام تمام کارهای سنگین در سیستم عامل اندروید باشد.

اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 هم به عنوان سیستم عامل و رابط کاربری پیش فرض در این گوشی ایفای نقش خواهند کرد که طبق سیاست تازه سامسونگ باید به مدت 4 سال از لحاظ نرم افزاری و 5 سال از لحاظ امنیتی آپدیت گردد.

سایر اطلاعات گلکسی زد فلیپ 4 نظیر قیمت، تاریخ دقیق عرضه و غیره باید طی ماه های آینده معین گردد چرا که خیلی زود است بخواهیم در رابطه با این موضوعات صحبت کنیم.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2223

به "LG احتمالا وظیفه ساخت باتری گلکسی زد فلیپ 4 را بر عهده خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "LG احتمالا وظیفه ساخت باتری گلکسی زد فلیپ 4 را بر عهده خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید