چگونه به طور اتوماتیک سرعت گوشی های سامسونگ را افزایش دهیم؟

به گزارش دیتاپد، اگر از کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ هستید، احتمالاً در طول استفاده از آن ها با مسائل متعددی نظیر شارژ نشدن، زود خالی شدن باتری، عدم اجرای درست اپلیکیشن ها و موارد دیگر روبرو شده اید. این مسائل در گوشی های میان رده و مالی سامسونگ بیشتر از گوشی های پرچم دار دیده می شوند. برای برطرف این مسائل روش های مختلفی وجود دارد، اما برترین آن استفاده از قابلیت سامسونگ به نام Auto optimization است. در این مطلب قصد داریم به آنالیز نحوه فعال سازی قابلیت Auto optimization بپردازیم تا با استفاده از این قابلیت بسیار کاربردی، عملکرد و سرعت گوشی های هوشمند سامسونگ خود را افزایش دهید.

چگونه به طور اتوماتیک سرعت گوشی های سامسونگ را افزایش دهیم؟

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

18,359,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت نسخه اسنپدراگون

45,600,000

تومان

خرید گوشی های سامسونگ از خبرنگاران

مشاهده همه

قابلیت Auto Optimization در گوشی های سامسونگ چیست؟

قابلیت Auto Optimization یا بهینه سازی اتوماتیک یک ویژگی محافظتی از گوشی هوشمند است که به آنالیز و ارتقای عملکرد گوشی های هوشمند سامسونگ یاری می نماید و بهینه سازی هایی را برای بهبود پرفرمنس و حذف اشکالات روی آن ها انجام می دهد. سامسونگ این قابلیت را به عنوان راهی برای جلوگیری از ایجاد مسائل رایج گوشی های هوشمند اندرویدی مانند عدم اجرای درست اپلیکیشن ها، سوسو زدن صفحه نمایش، کندی در رابط کاربری و موارد دیگر در گوشی های هوشمند خود گنجانده است.

برای فعال کردن این قابلیت در گوشی های سامسونگ با رابط کاربری One UI 5 به مسیر Settings > Battery and device care > Auto optimization بروید و غربیلک گزینه Restart when needed را فعال کنید. اگر گوشی هوشمند سامسونگ شما هنوز آپدیت اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5 را دریافت ننموده، فعال سازی این قابلیت کمی فرق دارد. برای انجام این کار به مسیر Settings > Battery and device care بروید، در بخش device care روی سه نقطه بالا ضربه بزنید و گزینه Automation را انتخاب کنید.

پس از ورود به این بخش روی گزینه Daily Auto Optimize ضربه بزنید و وارد آن شوید. با فعال سازی این گزینه، یک بار در روز گوشی هوشمندتان به طور اتوماتیک بهینه سازی می گردد. ویژگی بهینه سازی با شناسایی اپلیکیشن هایی که بیش از حد باتری خالی می نمایند، عملکرد گوشی شما را بهبود می بخشد. برای تنظیم برترین زمان برای بهینه سازی اتوماتیک روزانه، روی تب Daily Automatic Optimization ضربه بزنید.

فعال کردن این ویژگی به گوشی هوشمند شما اجازه می دهد تا زمانی که از آن استفاده نمی کنید، به طور اتوماتیک ری استارت گردد. با انجام این کار، اپلیکیشن های فعال در پس زمینه بسته می شوند و فایل های حافظه پنهان آن که ممکن است باعث این مشکل شوند، از بین می روند. نگران نباشید، این عملیات روی فایل های شخصی یا اطلاعات درون اپلیکیشن ها هیچ تأثیری نمی گذارد.

برای افزایش سرعت عملکرد گوشی، پیشنهاد می کنیم که حداقل هفته ای یک بار آن ری استارت کنید. شما می توانید با رفتن به بخش Settings > Battery and device care و زدن آیکون Care Report که در کنار آیکون سرچ قرار گرفته است، نگاهی به تاریخچه ری استارت شدن گوشی هوشمند خود بیندازید. در این بخش می توانید آخرین باری که گوشیتان به طور اتوماتیک ری استارت شده را ببینید.

گوشی های هوشمند مانند هر گجت هوشمند دیگری طول عمر مفید خاصی دارند و با گذشت زمان، ممکن است متوجه شوید که گوشی هوشمند شما مسائل بیشتری نسبت به قبل پیدا نموده است. برای کند شدن بروز این مسائل و امکان استفاده از گوشی هوشمند خود در دراز مدت، باید مراقبت از سخت افزار و نرم افزار آن به یک عادت همیشگی برای شما تبدیل گردد. به عنوان مثال، می توانید اپلیکیشن ها و فایل های غیرضروری را حذف کنید، دستورالعمل های سلامت باتری را دنبال کنید و از همه مهم تر سیستم عامل آن را به روز نگه دارید تا این دسته از مسائل دیرتر به سراغ گوشی هوشمند شما بیایند.

سخن پایانی

در این مطلب به آنالیز نحوه فعال سازی قابلیت Auto Optimization یا بهینه سازی اتوماتیک برای افزایش سرعت عملکرد گوشی های سامسونگ پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع: Makeuseof

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

18,359,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت نسخه اسنپدراگون

45,600,000

تومان

خرید گوشی های سامسونگ از خبرنگاران

مشاهده همه

سوالات متداول

آیا فعال کردن قابلیت Auto Optimization اطلاعات اپ های گوشی های سامسونگ را پاک می نماید؟

خیر. استفاده از این قابلیت باعث می گردد تا با ری استارت شدن گوشی، سرعت و عملکرد آن افزایش چشمگیری پیدا کند و اطلاعات هیچ اپلیکیشنی از این طریق حذف نخواهد شد.

آیا فعال کردن قابلیت Auto Optimization موجب شارژدهی طولانی تر گوشی های سامسونگ می گردد؟

بله. این قابلیت با بهینه سازی اپلیکیشن هایی که شارژ زیادی از باتری گوشی مصرف می نمایند، موجب افزایش شارژدهی و دوام بیشتر گوشی هوشمند سامسونگ شما خواهد شد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2351

به "چگونه به طور اتوماتیک سرعت گوشی های سامسونگ را افزایش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به طور اتوماتیک سرعت گوشی های سامسونگ را افزایش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید