سونی اکسپریا Pro، I را 19 آذر در آمریکا عرضه می کند

به گزارش دیتاپد، سونی حدود یک ماه پیش از گوشی پیشرفته تازه خود یعنی اکسپریا Pro-I با دوربین فوق العاده اش رونمایی کرد، اما معرفی برخی از جزئیات مهم این گوشی را به زمانی دیگر واگذار کرد. تا این هفته، ما فقط می دانستیم که این گوشی اوایل دسامبر (آذر ماه) در اروپا با قیمتی کمتر از 1800 یورو در دسترس خواهد بود. اما حالا، شرکت ژاپنی اطلاعاتی در مورد قیمت و در دسترس بودن اکسپریا Pro-I در ایالات متحده آمریکا ارائه کرده، چیزی که بسیاری از طرفداران از زمان معرفی این گوشی در ماه اکتبر (مهر ماه) انتظار آن را داشتند.

سونی اکسپریا Pro، I را 19 آذر در آمریکا عرضه می کند

سونی اعلام کرده که این گوشی هوشمند دقیقا چه زمانی در فروشگاه های برخی از کشورهای اروپایی برای فروش قرار می گیرد. اولین کشورهایی که گوشی سونی اکسپریا Pro-I را دریافت می کنند، فرانسه و انگلستان هستند که احتمالا در تاریخ 2 دسامبر (11 آذر ماه) نوبت به آن ها می رسد. طرفداران آلمانی این برند هم می توانند از 7 دسامبر (16 آذر ماه) این گوشی را دریافت کنند، در حالی که مشتریان آمریکایی از 10 دسامبر (19 آذر ماه) این امکان برایشان فراهم خواهد شد.

مطابق با اطلاعات قبلی، ما از قبل می دانستیم که این گوشی در اروپا با قیمت 1800 یورو به فروش می رسد و طبق اطلاعات نو قیمت آن هم تغییری نکرده است. همان طور که انتظار می رفت، گوشی سونی اکسپریا Pro-I برای پیش فروش در ایالات متحده آمریکا با قیمت 1800 دلار در دسترس است، اما کسانی که مایل به دریافت پایه عکاسی آن هم هستند، باید مبلغ 1890 دلار را پرداخت کنند.

بد نیست بدانید چند روز قبل، سونی بی سروصدا از گوشی اکسپریا Pro-I رونمایی کرد که I موجود در نام آن مخفف کلمه Imaging یا تصویربرداری است. نکته جالب توجه، استفاده از فناوری دوربینی در این گوشی است که سونی قبلا در دوربین های بدون آینه خود، به خصوص در مدل RX100 VII به کار گرفته است. اکسپریا Pro-I سونی به عنوان اولین گوشی هوشمند جهان با حسگر 1 اینچی از قابلیت تشخیص حالت هم بهره می برد. همچنین گوشی نو سونی از یک حسگر Exmor RS نوع 1.0 با زمینه 2/4 میکرومتر برای داشتن عملکردی چشمگیر در نور کم بهره می برد.

حسگر 1 اینچی اکسپریا Pro-I از دوربین RX100 VII وام گرفته شده است. این دوربین از عکاسی 12 بیتی RAW و دیافراگم دو گانه که از f/2.0 تا f/4.0 را شامل می شود برای تغییر عمق میدان پشتیبانی می کند. گوشی مذکور همچنین به یک تراشه LSI در کنار یک موتور پردازش تصویر BIONZ X مجهز است.

طبق ادعای سونی، اکسپریا Pro-I اولین گوشی هوشمند جهان است که به کاربران این امکان را می دهد ویدئو های 4K باکیفیت با سرعت 120 فریم بر ثانیه و فیلم برداری اسلوموشن با سرعت حداکثر 5 برابر کمتر از سرعت ضبطش به نمایش درآیند. همچنین یک میکروفون تک صدایی در کنار دوربین اصلی برای ضبط واضح گفتار تعبیه شده است.

نوترین گوشی سونی اکسپریا از سه لنز دوربین تشکیل شده است که همگی با پوشش ضدبازتاب *ZEISS T و حسگر 3D iToF بهبود یافته اند. اکسپریا Pro-I مجهز به 315 نقطه فوکوس اتوماتیک یا نقطه اتوفوکوس (AF) با تشخیص حالت است که تقریبا 90 درصد از کادر را پوشش می دهد.

افزون بر این، فناوری فوکوس اتوماتیک دیگری وجود دارد که شامل ویژگی های Real-time Eye-AF در انسان و حیوانات، عکاسی متوالی با سرعت 20 فریم بر ثانیه و شاتر ضد اعوجاج برای ثبت بهتر سوژه با حرکت سریع تر است.

این گوشی سونی در کنار لنز 24 میلی متری به دو حسگر دیگر شامل حسگر 12 مگاپیکسلی 16 میلی متری f/2.2 اولتراواید و حسگر 12 مگاپیکسلی 50 میلی متری f/2.4 تله فوتو با زوم 2 برابری مجهز است. افزون بر این، حسگر iToF سه بعدی فاصله بین دوربین و سوژه انتخابی را برای اطمینان از فوکوس اتوماتیک، سریع و دقیق محاسبه می کند.

از دیگر مشخصات اکسپریا Pro-I می توان به صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K با نرخ نوسازی 120 هرتز اشاره کرد. قدرت سخت افزاری این گوشی سونی را تراشه اسنپدراگون 888 تأمین می کند که با 12 گیگابایت رم همراه است. گوشی اکسپریا Pro-I در بخش اتصال از شبکه ارتباطی 5G و Wi-Fi 6 هم پشتیبانی می کند. این محصول مجهز به سیستم عامل اندروید است و وظیفه تأمین انرژی آن را یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت بر عهده دارد که از فناوری شارژ سریع 30 وات پشتیبانی می کند.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2086

به "سونی اکسپریا Pro، I را 19 آذر در آمریکا عرضه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی اکسپریا Pro، I را 19 آذر در آمریکا عرضه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید