مهمترین اخبار فناوری در یک هفته گذشته

به گزارش دیتاپد، در هفته گذشته (از دوشنبه) شاهد رویداد های متعددی در حوزه فناوری بودیم. این خبر ها مربوط به شرکت ردمی، وان پلاس، شیائومی، بلک شارک و گوگل بود.

مهمترین اخبار فناوری در یک هفته گذشته

به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته شلوغ ترین هفته در دنیای فناوری نبود. با این حال، ما شاهد عرضه چندین محصول در بازار های مختلف بودیم، اگرچه بعضی از آن ها قبلاً معرفی گردیده بودند.

قابل توجه ترین رویداد ها به ترتیب به وسیله شرکت های OnePlus و Black Shark برای سری OnePlus 10 و Black Shark 5 برگزار گردید. سپس، کنفرانس برند شیائومی نیز برگزار گردید که در آن این شرکت دو گوشی دیگر از سری Redmi Note 11 را معرفی کرد.

به جز این راه اندازی ها دو خبر مهم دیگر داریم که فهرست رویداد های هفته گذشته را کامل کند. اولی در خصوص برنامه تعمیر داخلی سامسونگ و دومی درباره کروم نسخه 100 است. با این مقدمه بیایید یک به یک نگاهی مختصر به داستان های ذکر شده بیندازیم.

گوشی OnePlus 10 Pro انتها در 31 مارس (11 فروردین) اولین عرضه دنیای خود را انجام داد. این گوشی هوشمند بعلاوه با هدفون بی سیم گردنبند Z2 وان پلاس Bullets همراه بود. این گوشی به جز چند تغییر کوچک دقیقاً مجموعه ای از ویژگی های مدل اصلی چینی را دارد. نسخه عرضه شده در آمریکای شمالی به شارژ سریع سیمی 65 واتی محدود شده است. علاوه بر این، نوع T-Mobile دارای رتبه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

نکته جالب این است که این دستگاه در تنها یک پیکربندی حافظه، دارای رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی، در آمریکای شمالی عرضه می گردد. در حالی که بقیه دنیا این گوشی را در نسخه های حافظه 8 گیگابایتی و 128 گیگابایتی و بعلاوه حافظه 12 گیگابایتی و 256 گیگابایتی دریافت می نمایند. قیمت این گوشی از 899 دلار یا 66,999 روپیه یا 899 یورو یا 799 پوند آغاز می گردد، در حالی که قیمت هدفون ها 1999 روپیه است.

هفته گذشته سری Black Shark 5 متشکل از سه مدل معرفی گردید. مشتریان می توانند از میان چهار گزینه مختلف چیپست و گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

مدل استاندارد مجهز به اسنپدراگون 870 است، در حالی که مدل پرو دارای نوترین تراشه، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 می باشد. سپس، یک مدل RS وجود دارد که در دو نسخه مجهز اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون +888 عرضه می گردد.

قیمت گوشی های مدل استاندارد Black Shark 5، مدل پرو و مدل RS به ترتیب از 2799 ین (440 دلار)، 4199 ین (660 دلار) و 3299 ین (518 دلار) در چین آغاز می گردد.

شرکت شیائومی دو گوشی Redmi Note 11 نو به نام های Redmi Note 11 Pro+ 5G و Redmi Note 11S را برای بازار های بین المللی منتخب عرضه کرد. مدل اول همان مدلی است که در چین فروخته می گردد، در حالی که دومی همان Redmi Note 11 5G بازار چین است که با نام متفاوت عرضه می گردد. این گوشی بعلاوه در بعضی منطقه ها با نام POCO M4 Pro 5G نیز شناخته می گردد.

شرکت شیائومی بعلاوه از دستگاهی به نام Redmi 10 5G برای بازار های دنیای رونمایی کرد. این گوشی در چین Redmi Note 11E 5G نام دارد. این شرکت بعلاوه، گوشی شیائومی ردمی 10A را در چین عرضه کرد. این مدل در حقیقت همان Redmi 9A به روز شده با سنسور اثرانگشت در پنلی پشتی و طراحی فرق دارد.

در نوامبر 2021، اپل برنامه خودتعمیری آیفون های خود را گفت. در پی این فرایند، هفته گذشته، سامسونگ نسخه خود از برنامه خودتعمیر را با همکاری iFixit راه اندازی کرد.

ابتکار غول الکترونیک کره جنوبی در حال حاضر محدود به سری گلکسی اس 20، سری گلکسی اس 21 و گلکسی تب اس 7 پلاس است. این برنامه قطعات معتبر، ابزار تعمیر و راهنمای تعمیر را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

هفته گذشته، مرورگر اینترنتی محبوب دنیا، گوگل کروم، نسخه 100 را در تمامی پلتفرم ها (اندروید، iOS، ویندوز، macOS و لینوکس) عرضه کرد. همزمان، سیستم عامل کروم نیز از آنجایی که مبتنی بر کروم است، به نسخه 100 به روزرسانی شد.

از سوی دیگر، سیستم عامل کروم یک راه انداز نو، بهبود های جستجو، امکان ویرایش متن با استفاده از صدا و گزینه ای برای ساخت GIF با استفاده از دوربین را دریافت می نماید.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2244

به "مهمترین اخبار فناوری در یک هفته گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین اخبار فناوری در یک هفته گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید