30 هزار زائر پیاده در سامانه اسکان خراسان رضوی ثبت نام کردند

به گزارش دیتاپد، حسین رضایی در گفت و گو با مهر اظهار کرد: در این سامانه برای 80 هزار زائر پیاده ای که متقاضی اسکان در مشهد مقدس هستند تمهیدات لازم برای اقامت و پذیرایی اندیشیده شده که تا روزهای آینده احتمال افزایش این ظرفیت به رقم 100 هزار نفر می رسد.

30 هزار زائر پیاده در سامانه اسکان خراسان رضوی ثبت نام کردند

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در حال حاضر 30 هزار نفر در فهرست انتظار اسکان این سامانه قرار دارند.

وی با اشاره به برپایی بزرگ ترین ایستگاه صلواتی در شهر ملک آباد در 40 کیلومتری مشهد مقدس بیان نمود: این ایستگاه توسط آستان قدس رضوی با ظرفیت صندلی خواب و استراحت برای سه هزار نفر برپا شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر ایستگاه های صلواتی در مسیرهای منتهی به مشهد از روز اربعین فعالیت خود را شروع نموده اند اضافه نمود: تجهیز این ایستگاه های صلواتی از یک ماه قبل شروع شده است.

مسئول کمیته اطلاع رسانی زائران پیاده استانداری خراسان رضوی تاکید نمود: دهه پایانی ماه صفر در سال گذشته 206 هزار و 108 زائر پیاده به مشهد الرضا(ع) آمدند که سال جاری پیش با وجود ثبت نام در سامانه ای به این منظور پیش بینی می کنیم 250 تا 300 هزار زائر پیاده در این ایام به مشهد وارد شوند.

وی بیان نمود: در حال حاضر در محورهای نزدیک مشهد کاروان پیاده ای حضور ندارد و طی روز های گذشته قریب 700 زائر پیاده برای حضور در مراسم اربیعن وارد مشهد مقدس شدند.

طرح جهاد خادمان افتخاری حریم رضوی به اجرا درآمد

در همین رابطه مدیرامور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد نیز از میزبانی و ارائه خدمت توسط مردم مشهد به زائران حرم رضوی با ثبت نام در سامانه جهاد خدمت اطلاع داد.

علی قناویزچی در این رابطه اظهار کرد: اگر هر شهروند مشهدی در هفته دو ساعت در حوزه شغل و صنف خود، بدون طلب مزد وقت بگذارد سالانه 228 میلیون ساعت، فرصت خدمتگذاری به زائران حرم رضوی فراهم می گردد و به هر زائر 11 ساعت خدمت رایگان می توان ارائه کرد.

وی با اشاره به اشتیاق خراسانی ها برای استقبال از زائران حرم رضوی گفت: از همین رو شهروندان مشهدی می توانند با ثبت نام در سامانه جهاد خدمت آمادگی خود را در این رابطه اعلام نمایند.

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد اعلام نمود: علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی mashhad.ir برای همکاری در حوزه خدمات به زائران رضوی ثبت نام نمایند و در صورت نداشتن دسترسی به این درگاه به وسیله مساجد محوری که برای این امر معین شده اقدام نمایند.

وی با اشاره به اختصاص تعدادی از کافی نت های سطح شهر برای ثبت نام شهروندان در این خصوص عنوان نمود: راحت ترین راه برای ثبت نام ارسال شماره 88 به سامانه 300003300003 است که با اخذ اطلاعات، شهروند به عرصه ارائه خدمت راهنمایی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 968

به "30 هزار زائر پیاده در سامانه اسکان خراسان رضوی ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 هزار زائر پیاده در سامانه اسکان خراسان رضوی ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید