کاهش نرخ سود و تاثیر آن بر بازار مسکن

به گزارش دیتاپد، آمار معاملات آبان ماه 96 (تهیه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن) حاکی است که میزان خرید و فروش آپارتمان در تهران، با 6 درصد افزایش نسبت به مهرماه، به حدود 14 هزار واحد مسکونی رسیده است؛ این درحالی است که آمار معاملات صورت گرفته در مهرماه سال جاری در قیاس با شهریور، کاهش 10 درصدی را نشان می داد.

کاهش نرخ سود و تاثیر آن بر بازار مسکن

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

با توجه به این که تعداد معاملات اجرا شده در مهرماه، کمتر از 13 هزار واحد بود؛ رشد اخیر را باید نشانه ای از زنده شدن بازار مسکن در هفته های پایانی پاییز قلمداد کرد.

در یک آنالیز کلی دیگر، اعداد و ارقام نشان می دهند که میزان خرید و فروش آپارتمان در دو ماه مهر و آبان امسال، 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 افزایش داشته است که این مساله باعث شده عملکرد 8 ماهه بازار مسکن در سال 96 با رشد 7 درصدی نسبت به 8 ماه پارسال روبه رو گردد.

البته در نیمه اول امسال، بازار معاملات مسکن فقط رشدی 3 درصدی را شاهد بود، اما دامنه تغییر در نیمه دوم سال بسیار گسترده تر شد.

آنالیز های اجرا شده درباره عامل اصلی جنب و جوش در بازار پاییزی مسکن (بخصوص در ماه آبان) نشان می دهد که دلیل این پویایی، حضور گروه تازه ای از خریداران در این بازار است که مبدا حرکت شان بازار پول و علت حرکت شان، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به 15 درصد است/ اقتصاد نیوز

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 813

به "کاهش نرخ سود و تاثیر آن بر بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش نرخ سود و تاثیر آن بر بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید