همه چیز درباره فرودگاه رم

به گزارش دیتاپد، سفر با تور رم یکی از هیجان انگیزترین سفرهایی است که می توانید در زندگی خود تجربه کنید. از همان ابتدای آغاز سفر یعنی سوارشدن به هواپیما تا نشستن در فرودگاه رم و وارد شدن به یکی از برترین فرودگاه های اروپا، همه چیز رویایی و زیباست. فرقی نمی کند پرواز شما در کدام یک از فرودگاه های رم به زمین بنشیند. درهرصورت شما به شهری پرجاذبه وارد شده اید که می توانید از تک تک لحظه های بودن در این شهر لذت ببرید.

همه چیز درباره فرودگاه رم

بااین حال بد نیست اطلاعات بیشتری در خصوص دو فرودگاه رم که از برترین فرودگاه های ایتالیا و از پر رفت وآمد ترین فرودگاه های کل اروپا هستند، به دست آورید. داشتن اطلاعات در خصوص این دو فرودگاه قطعا به شما برای استفاده بهتر از سفر به رم یاری می نماید. آشنایی با امکانات و قوانین فرودگاه رم در کنار راه های دسترسی به هرکدام از این فرودگاه ها، یاری می نماید تا بدون دردسر، برنامه خود در تور ایتالیا را به پیش ببرید.

در این مقاله به آنالیز دو فرودگاه زیر در شهر رم می پردازیم

فرودگاه لئوناردو داوینچی رم

فرودگاه چمپینو

فرودگاه لئوناردو داوینچی رم

مهم ترین فرودگاه در ایتالیا که با نام فرودگاه فیومیچینو رم نیز شناخته می گردد، فرودگاهی است که به نام نقاش مشهور ایتالیایی یعنی لئوناردو داوینچی نام گذاری شده است. این فرودگاه در سال 2018 از جمله 10 فرودگاه شلوغ در اروپا بوده که نشان دهنده اهمیت بالای آن است. دسترسی ساده به شهر و برخورد خوب کارکنان، باعث شده تا بسیاری از مسافران از فرودگاه فیومیچینو رم خاطرات خوبی به یادگار در فکر داشته باشند.

فرودگاه لئوناردو داوینچی رم در سال 2018 از جمله 10 فرودگاه شلوغ اروپا بوده است

فرودگاه فیومیچینو رم در جنوب غربی شهر رم واقع شده است. فاصله 26 کیلومتری این فرودگاه رم تا مرکز شهر رم اگرچه به یاری وسایل حمل ونقل طی می گردد؛ اما بین 30 تا 70 دقیقه از زمان شما را برای رسیدن به شهر رم می گیرد. البته این اندازه در بین فرودگاه های اروپایی، مدت زمان مناسبی محسوب می گردد.

ترمینال های فرودگاه لئوناردو داوینچی رم

در فرودگاه لئوناردو داوینچی 4 ترمینال مجزا تعبیه شده است. در هنگام سفر به وسیله این فرودگاه، حتما باید به ترمینالی که قصد پرواز از آن دارید، توجه ویژه ای داشته باشید. هرکدام از این ترمینال ها برای پروازهای خاصی در نظر گرفته شده است.

ترمینال 1: پروازهای داخلی در ایتالیا و حوزه شینگن به وسیله ایرلاین های معین شده

ترمینال 2: پروازهای داخلی و بین المللی

ترمینال 3: پروازهای بین المللی

ترمینال 5: پروازهای طولانی به ویژه پروازهایی به مقصد آمریکا

در تمامی این ترمینال ها، امکانات مناسبی جهت رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است. بسیاری از کارهای مد نظرتان را می توانید در ترمینال های مختلف انجام دهید و سپس برای رفتن به شهر زیبای رم اقدام کنید. در محیط ترمینال ها وای فای رایگان وجود دارد تا بتوانید کارهای ساده اینترنتی خود را انجام داده و نقشه رم را نیز به صورت آنلاین چک کنید و راهی هتل شوید.

یکی از قوانین فرودگاه رم که در بعضی مواقع بسیار یاری نماینده است، امکان استراحت شبانه بر روی جایگاه های این فرودگاه است. به ویژه در مقابل بعضی گیت ها، جایگاه های راحتی زیادی قرار گرفته است که قطعا برای شما مجذوب نماینده خواهد بود. البته اگر مسئله ای نداشته باشید، چندین هتل نیز در فرودگاه رم وجود دارد که می توانید شب را در آن ها اقامت داشته باشید.

اگر با خودتان کودک به همراه داشته باشید، احساس راحتی خوبی در فرودگاه رم خواهید داشت. در این فرودگاه در قسمت های مختلف، تختخواب کودک و امکاناتی برای بازی بچه ها تعبیه شده است. به ویژه در ترمینال 2 و 3 این امکانات برای بچه ها بیشتر تعبیه شده که می توانید از آن ها بهره ببرید.

با توجه به اینکه ایرلاین های مطرح زیادی به فرودگاه لئوناردو داوینچی رم رفت وآمد دارند، لانج های متعددی در ترمینال های مختلف در نظر گرفته شده است. برای مثال ایرفرانس در ترمینال 2 و ایتالیاتور در ترمینال 3 لانج دارد. بریتیش ایرویز نیز در طبقه دوم ترمینال 3 یک لانج مجهز تعبیه نموده است.

راه های دسترسی به فرودگاه فیومیچینو رم

برترین روش برای دسترسی به فرودگاه یا رفتن از فرودگاه به مرکز شهر، استفاده از قطار سریع السیری به نام لئوناردو اکسپرس است. برای سوارشدن به این قطار باید 11 یورو بپردازید. البته اگر بلیط را از سکو تهیه کنید، کمی گران تر است. این قطار در ایستگاه ترمینی می ایستد که به صورت اختصاصی به این قطار تعلق دارد. البته مترو نیز گزینه خوبی است اما زمانی که در راستا هستید به شدت افزایش پیدا می نماید.

اتوبوس نیز یکی از گزینه های دسترسی به فرودگاه است. اتوبوس های مخصوص فرودگاه لئوناردو داوینچی آبی رنگ بوده و در ورودی ترمینال 2 و 3 قرار دارند. هزینه استفاده از این اتوبوس ها 9 یورو است. با اینکه در راستا این اتوبوس تنها 5 ایستگاه وجود دارد؛ اما برای رسیدن به ایستگاه مرکزی رم که ایستگاه پایانی اتوبوس ویژه فرودگاه فیومیچینو رم است، حدودا 70 دقیقه در راه هستید.

اگر نگرانی از بابت پرداخت هزینه ندارید، تاکسی های فرودگاه نیز گزینه خوبی هستند. تاکسی ها عموما تاکسی متر دارند اما حتما قبل از آغاز به حرکت این موضوع را چک کنید. درصورتی که تاکسی متر بر روی این تاکسی ها نصب نبود، بر سر قیمت توافق کنید. حدودا باید 30 یورو برای راستا مرکز شهر تا فرودگاه بپردازید. از قلم نیاندازید که رنگ تاکسی های ویژه فرودگاه لئوناردو داوینچی زرد و سفید است.

فرودگاه چمپینو

قدیمی ترین فرودگاه رم که امروزه به عنوان دومین فرودگاه مهم این شهر شناخته می گردد، چمپینو نام دارد. این فرودگاه نیز همچون فرودگاه لئوناردو داوینچی یک فرودگاه بین المللی است و حجم بالایی از گردشگرانی که به این شهر سفر می نمایند، در این فرودگاه به زمین می نشینند. فرودگاه چمپینو از جمله فرودگاه های مهم جهان به شمار می رود و توانسته در بیش از یک قرن فعالیت، رکوردهای زیادی را از خود به جای بگذارد. این فرودگاه در سال 1916 افتتاح شده و چند سال پیش جشن 100 سالگی خود را جشن گرفت.

اگرچه فرودگاه Ciampino امروزه جنب وجوش گذشته را ندارد و بیشتر پروازها به وسیله فرودگاه اول رم یعنی فیومیچینو صورت می گیرد، اما این فرودگاه به دلیل ویژگی های مختلفی که دارد، هنوز هم محبوب به جای مانده است.

فرودگاه چمپینو رم فاصله کمی تا شهر دارد فاصله این فرودگاه رم تا مرکز شهر، تنها 12 کیلومتر است؛ یعنی فاصله آن نسبت به فرودگاه لئوناردو داوینچی رم تا مرکز شهر تقریبا نصف است. همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت این فرودگاه قدیمی رم است. البته فرودگاه چمپینو رم در جنوب شرقی رم واقع شده و فاصله بسیار زیادی با دیگر فرودگاه این شهر دارد. در حال حاضر بیشتر پروازهای چارتری به وسیله این فرودگاه انجام می گردد. هواپیماهای خصوصی یا پروازهای خصوصی نیز عموما به همین فرودگاه هدایت می شوند.

در حال حاضر فرودگاه چمپینو بیش از 6 میلیون نفر مسافر را در سال جابه جا می نماید که به دلیل ازدحام زیاد مسافران در دو فرودگاه رم، احتمالا طرح ویژه ای برای ساخت فرودگاه سوم رم در شمال این کشور اجرایی گردد.

در حال حاضر فرودگاه چمپینو بیش از 6 میلیون نفر مسافر را در سال جابه جا می نماید

امکانات فرودگاه چمپینو رم

فرودگاه قدیمی رم تنها یک ترمینال دارد. بااین حال تمامی امکاناتی که شما از یک فرودگاه اروپایی انتظار دارید، در ترمینال فرودگاه چمپینو تعبیه شده است. مهم ترین احتیاج تمامی مسافران در بدو ورود به فرودگاه یا زمانی که قصد ترک رم را دارند، استفاده از اینترنت است. در این فرودگاه وای فای رایگان تعبیه شده تا رضایت مشتریان برای ارتباط با دوستان و آشنایان در شبکه های اجتماعی فراهم گردد.

چند رستوران و کافی شاپ و بعلاوه مراکز خرید مختلف برای خرید پوشاک یا کالاهای مختلف در نظر گرفته شده که به نظر می رسد می تواند احتیاجهای گردشگران را رفع کند. اگر سوالی هم داشته باشید می توانید به بخش اطلاعات فرودگاه مراجعه و سوالات خود را بپرسید.

برای استفاده از خدمات اقتصادی فرودگاه رم نیز می توانید از بانک رم در فرودگاه چمپینو بهره ببرید. در این بانک تمامی خدمات تبدیل ارز انجام می گردد تا با خیال راحت دلار یا دیگر ارزهای خود را در این بانک چنج نمایید. البته توصیه می گردد قبل از خرید بلیط هواپیما و در ایران، تبدیل ارز را انجام دهید تا مسئله ای از بابت معطلی در فرودگاه نداشته باشید.

راه های دسترسی به فرودگاه چمپینو رم

برترین وسیله حمل ونقل از فرودگاه چمپینو به مرکز شهر، اتوبوس است. این اتوبوس ها به طور منظم و در هر ساعت 4 مرتبه، از مقابل ساختمان ترمینال فرودگاه حرکت نموده و مسافران را به خط A مترو رم می رسانند. در واقع استفاده زا این اتوبوس ها مقرون به صرفه ترین روش برای دسترسی به شهر رم است.

اگرچه قطار در نزدیکی ساختمان فرودگاه وجود ندارد، اما می توانید با استفاده از اتوبوس های مخصوص، خود را به ایستگاه چمپینو برسانید. این قطارها شما را به مرکز شهر رم می رسانند. البته اتوبوس های مخصوصی که شما را از ترمینال فرودگاه به این ایستگاه می برند، هر 30 دقیقه یک بار حرکت می نمایند که ممکن است کمی باعث معطلی شما گردد.

تاکسی فرودگاه نیز به عنوان گران ترین روش حمل ونقل از فرودگاه به مرکز شهر یا ایستگاه قطار و مترو در دسترس مسافران است. البته ماشین ها متفرقه زیادی در اطراف فرودگاه وجود دارند که هزینه های کمتری نسبت به نرخ مصوب فرودگاه پیشنهاد می دهند؛ اما به هیچ وجه توصیه نمی کنیم از این تاکسی ها بهره ببرید. به ویژه که بیشتر این راننده ها زبان انگلیسی بلد نیستند و امکان ارتباط دقیق با آن ها برای شما وجود ندارد. تاکسی های فرودگاه تاکسی متر دارند؛ اما حتما قبل از حرکت در خصوص هزینه ها مطمئن شوید.

همان طور که می دانید در حال حاضر پرواز مستقیم از ایران به رم وجود ندارد. به همین دلیل اصولا پروازها به وسیله یک کشور واسط انجام می گردد. استانبول، دوحه و دبی از مرسوم ترین شهرها هستند. البته امکان پرواز مستقیم از تهران به وین و سپس از وین به رم وجود دارد. بعضی پروازها نیز با دو توقف انجام می گردد که زمان سفر را به شدت افزایش می دهد. بااین حال در هنگام خرید بلیط هواپیما به مقصد یکی از فرودگاه های رم، باید فرودگاه های واسط را نیز مورد توجه قرار دهید.

از قلم نیاندازید که اگر قصد خرید تور ندارید و می خواهید به صورت شخصی به رم سفر کنید، حتما باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. برای این منظور می توانید از هدایت های کارشناسان فروش ققنوس یاری بگیرید. آژانس مسافرتی ققنوس که بیش از 40 سال در زمینه برگزاری تورهای مسافرتی و فروش بلیط هواپیما به مقصدهای مختلف اروپایی تجربه دارد، می تواند به شما برای خرید بلیط هواپیما به مقصد رم یاری کند تا در سریع ترین زمان و با برترین هزینه به رم سفر کنید. کافی است همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید و شرایط و زمان سفر خود را شرح دهید تا هم راستا سفر و هم برترین فرودگاه رم برای شما انتخاب گردد.

اگر تجربه ای در سفر به رم و استفاده از خدمات فرودگاه های رم داشته اید، حتما به وسیله نظرات این پست با ما در میان بگذارید. نظرات شما می تواند به بهبود خدمات ما و بعلاوه تجربه بهتر سفر هم وطنانمان یاری کند. البته شما هم می توانید از نظرات دیگر مسافرانی کنید که با خرید بلیط هواپیما به یکی از فرودگاه های رم سفر نموده اند. سفرتان خوش و پر از خاطرات شیرین و خاص!

منبع: ققنوس
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2071

به "همه چیز درباره فرودگاه رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره فرودگاه رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید