پیش بینی بارش 120 میلیمتری باران در آستارا ، کوشش برای ممانعت از قطعی آب

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران/گیلان سرپرست فرمانداری آستارا، گفت: همه دستگاه های خدمات رسان شهرستان برای مقابله با مسائل احتمالی ناشی از بارش ها، سیل و آبگرفتگی در روزهای آینده در آمادگی کامل باشند.

پیش بینی بارش 120 میلیمتری باران در آستارا ، کوشش برای ممانعت از قطعی آب

سیدسعید میرقربانی، در جلسه ستاد مدیریت بحران آستارا که در سالن کنفرانس فرمانداری، اظهار کرد: با مدنظر قرار دادن هشدارهای هواشناسی و هشدار در مورد بارش شدید باران در روزهای آینده، دستگاه های متولی مثل شهرداری های آستارا و لوندویل، نسبت به لایروبی و پاکسازی رودخانه ها جهت جلوگیری از طغیان اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه باران شدید موجب ریزش سنگ و گل و لای کوه به محور آستارا - اردبیل می گردد، ادامه داد: دهیاران روستاهای مرزی تدابیر لازم جهت مقابله با سیلاب را بیاندیشند و راهداری و پلیس راه با آمادگی کامل، جاده را برای تردد در این روزها مهیا نمایند.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته بارش باران و سیلاب به ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه بهارستان خسارت وارد کرد، افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری با همکاری بخشداری مرکزی، برای پیشگیری از تکرار مشکل و قطعی آب اقدام نمایند و آب های سطحی راهنمایی گردد.

میرقربانی با تأکید بر اینکه بحران و حادثه زمان معین ندارد، خاطر نشان کرد: قصور در خدمات رسانی و برطرف مسائل مردم، از هیچ مدیری پذیرفته نیست و هلال احمر باید برای این روزها آمادگی لازم را داشته باشد.

وی افزود: پایگاه امداد و نجات جاده ای صیادلر هلال احمر در محور آستارا - اردبیل برای تغذیه و اسکان اضطراری مسافران آمادگی کامل را در دستور کار خود قرار دهد.

سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به شروع بارش باران از شب گذشته، توضیح داد: راهداران برای تأمین امنیت و خدمات رسانی به خودروها در محورهای مواصلاتی، آمادگی کامل داشته باشند و از تشکیل 2 تیم تخصصی راهداری با بیش از 10 دستگاه لودر، گریدر و کامیون اطلاع داد.

وی با تأکید بر اینکه طبق آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی برای روز سه شنبه هفته جاری تا شنبه حدود 90 تا 120 میلی متر بارش باران پیش بینی شده که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، مواج شدن دریا، کاهش محسوس دما و کاهش دید افقی در منطقه ها کوهستانی وحود دارد، هشدار داد: قصور، توجیه، عدم همکاری و کم کاری را از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1980

به "پیش بینی بارش 120 میلیمتری باران در آستارا ، کوشش برای ممانعت از قطعی آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بارش 120 میلیمتری باران در آستارا ، کوشش برای ممانعت از قطعی آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید