تور هند ارزان: جاذبه های طبیعی هند که نفستان را بند خواهد آورد

به گزارش دیتاپد، تنوع اقلیمی کشور هند در طول میلیون ها سال، جاذبه های طبیعی بسیاری را خلق نموده است که تماشا آن ها، خاطره ای شگفت انگیز و مسحورکننده برای شما رقم خواهد زد.

تور هند ارزان: جاذبه های طبیعی هند که نفستان را بند خواهد آورد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

هند با مساحتی بالغ بر 3.2 میلیون کیلومتر مربع، کشور پهناوری در جنوب آسیا است که جاذبه های طبیعی متعددی دارد، از صحراهای نمک، تپه های شنی طلایی و دریاچه های شناور گرفته تا غارهای هزارتو، پل های طبیعی و یک دهانه شهاب سنگ که حیرت هر بیننده ای را به همراه دارد.

خبرنگاران در این مقاله میخواهد تا 21 جاذبه طبیعی نفس گیر و دیدنیی هند، سرزمین رنگ ها را به شما ارائه کند؛ پس با ما همراه باشید.

1. دریاچه دهانه لونار (Lonar Crater Lake)؛ مهاراشترا

حدود 52 هزار سال قبل، در اثر برخورد شهاب سنگ با زمین، یک دهانه به وجود آمد که بعدها تبدیل به دریاچه دهانه لونار در بخش بلدهانه در مهاراشترا شد. این دهانه با عرض 1.8 کیلومتری و عمق 137 متری، به صورت طبیعی یک دریاچه آب شور و قلیایی است. این حفره کاسه ای شکل که از جاهای دیدنی هند است، سومین دهانه بزرگ در جهان به شمار می آید.

  • آدرس: Lonar Crater Lake, Buldhana district, Maharashtra

2. تپه مغناطیسی (Magnetic Hill)؛ لداخ

تپه مغناطیسی که با نام تپه جاذبه مشهور است، یک مکان توریستی محبوب و محل توقف مسابقه های اتومبیل رانی به شمار می آید. این تپه که در بزرگ راه له کارگیل و حدود 30 کیلومتری شهر له، در ارتفاع 4,267 از سطح دریا واقع شده است، به خاطر نیروهای منحصربه فردی که ظاهرا خلاف قانون جاذبه عمل می نمایند، معروفیت دارد. در این نقطه از لداخ، زمانی که خودروی خود را خلاص می کنید، به جای عقب رفتن، تپه شما را به سمت جلو می برد. عجیب به نظر می آید، نه؟ البته باید بدانید که تئوری ها و باورهای مختلفی درباره این پدیده گیج نماینده وجود دارند.

  • آدرس: Magnetic Hill, Ladakh

3. پارک ملی دره گل ها؛ اوتاراکند

دره گل ها در ارتفاع 3,658 متری از سطح دریا در غرب هیمالیا در اوتاراکند واقع شده است و خانه میلیون ها گونه از گیاهان شگفت انگیز و کم نظیر و حیوانات در حال انقراض است، ضمن اینکه چشم اندازها و نهرهای درخشان نیز زیبایی آن ها را تکمیل نموده اند.

  • افتتاح: 1982
  • ساعت بازدید: هر روزه: هشت صبح تا پنج عصر
  • تلفن: 9898 255 135 91+
  • آدرس: Uttarakhand 246443, India

4. غارهای بورا (Borra Caves)؛ آندرا پرادش

حدود 63 لامپ، غارهای بورا در تپه های آنانتاگیری دره آراکو را روشن می نمایند. گفته می گردد این غار با ارتفاع 705 و عمق 79.2 متر، یکی از بزرگ ترین و عمیق ترین غارهای کاورن (cavern) هند محسوب می شوند. کاورن، نوع خاصی از غار است که در سنگ های جامد شکل می گیرد و غارسنگ ها می توانند در آن رشد نمایند. غارهای بورا را با استالاکتیت ها، استالاگمیت ها و فرم های معدنی طبیعی خارق العاده اش می شناسند.

  • تلفن: 88820 89 127 91+
  • آدرس: Andhra Pradesh 531149, India

5. دریاچه لاکتاک (Loktak)؛ مانیپور

دریاچه غوطه ور لاکتاک، تنها دریاچه غوطه ور جهان در بخش بیشنپور مانیپور است که تنوع بیولوژیکی فراوانی دارد. حدود 233 گونه از گیاهان دریایی، 425 گونه از حیوانات و حتی 57 گونه پرنده آبی در اینجا زندگی می نمایند.

شما با آمدن به اینجا، علاوه بر دیدنی پوشش گیاهی و جانوری غنی دریاچه می توانید روی تنها جزیره غوطه ور جهان موسوم به فومدیس (Phumdis) بایستید که در این دریاچه واقع شده است. دریاچه غوطه ور و جزایر آن، باشکوه و حیرت انگیز هستند.

  • مساحت: 287 کیلومتر مربع
  • آدرس: Loktak Lake, Manipur

6. نقطه سوراخ سوزن (Needle Hole Point)؛ مهابالشوار

با اینکه به نظر می آید این تکه از کوه به وسیله انسان ها کنده شده است؛ اما باید بدانید که این پدیده خارق العاده، کار خود طبیعت است. نقطه سوراخ سوزن، به واسطه فرم های طبیعی سنگی اش در جهان شناخته می گردد؛ به خصوص که از دور شبیه به خرطوم فیل می ماند؛ برای همین این مکان را با نام نقطه فیل نیز می شناسند.

  • ساعات بازدید: هر روزه: 6 صبح تا هفت عصر
  • آدرس: Mahabaleshwar, Maharashtra 412806, India

7. باتربال کریشنا (Krishnas Butterball) یا سنگ تعادل؛ ماهابالی پورام

سنگ تعادل، یکی از نادرترین چشم انداز ها روی زمین به شمار میرود. این سنگ غول پیکر با 6 متر ارتفاع، پنج متر پهنا و وزنی بیش از 250 تن، روی دامنه شیب دار یک تپه واقع شده است و در ابتدا شاید به نظر برسد که از روی شیب کوه به پایین غلت خواهد خورد؛ اما در واقع این سنگ ثابت بوده و هرگز سقوط ننموده است. به راستی شگفت انگیز است، نه؟

  • ساعت بازدید: هر روزه: 6 صبح تا 6 عصر
  • آدرس: E Raja St, Mahabalipuram, Tamil Nadu 603104, India

8. پل های ریشه های زنده (Living Root Bridges)؛ مگالایا

پل های ریشه های زنده با قدمت 500 سال در چراپونچی و دهکده موالینونگ در مگالایا قرار دارند و حقیقتا یک شگفتی طبیعی هستند که به وسیله ریشه های درخت فیکوس الاستیکا (Ficus Elastica) به وجود آمده اند؛ درختی که به طور طبیعی در طول سال ها رشد می نماید و سپس به وسیله قبیله بومی خاسی (Khasi tribe) به کنده های درخت گردو و فندق متصل می گردد تا پل هایی از ریشه های زنده بر فراز رودخانه به وجود آید.

  • اندازه تحمل: 500 نفر
  • طول: بیش از 50 متر
  • آدرس: Living Root Bridges, East Khasi Hills, Meghalaya

9. شوره زار گریت رن آو کوچ (The Great Rann of Kutch)؛ گجرات

بازدید از شوره زار فصلی گریت رن آو کوچ واقعا یک تجربه فراموش نشدنی و خارق العاده است. این منطقه که گفته می گردد یکی از بزرگ ترین صحراهای نمکی در جهان است و محوطه ای معادل 7,503 کیلومتر مربع را پوشش می دهد، برای چشم اندازهای سفید بکر، دست نخورده و سورئالش مشهور است. این مکان جادویی از آن دسته جاذبه هایی به شمار می رود که باید هنگام ماه کامل ببینید؛ زمانی که رنگ شن ها و آسمان، سفید است و چشم اندازی را خواهید دید که نظیرش را در هیچ نقطه ای از جهان نمی توان یافت.

  • آدرس: Great Rann of Kutch, Kutch District, Gujarat

10. معبد غار آمارناث (Amarnath Cave)؛ جامو و کشمیر

غار آمارناث در ارتفاع 3,888 متری از سرینگار، یکی از مقدس ترین پرستشگاه های هندوها به شمار می آید و سالانه هزاران مرید از اینجا دیدن می نمایند. این معبد که گفته می گردد بیش از 5,000 سال قدمت دارد، برای فرم های استالاگمیتی یخی باشکوهش معروفیت دارد که منجر به شکل گیری یخ لینگام لرد شیوا، خدای هندوها در غار شده است. لینگام در دین هندو، سمبل مشخصه لرد شیوا است. البته، یخ لینگام در طول ماه های تابستانی به خاطر بالا رفتن دما، آب می گردد.

  • تلفن: 5662 255 191 91+
  • آدرس: Baltal Amarnath Trek, Forest Block, Pahalgam, Jammu and Kashmir 192230

11. ساحل چاندیپور؛ اودیشا

بی علت نیست که به چاندیپور، لقب ساحل قایم باشک داده اند؛ آب دریا در حین جزر، پنج کیلومتر عقب می رود و در پشت خود، تل های شنی و درختان کازو آرینا به جای می گذارد. شما باید این پدیده عجیب، اما منحصر به فرد طبیعی را حداقل یک بار در عمرتان دیدن کنید.

  • آدرس: Chandipur Beach, Baleswar District, Odisha, India

12. گدازه های بازالتی ستونی؛ جزایر سنت ماری، کارناتاکا

گدازه های بازالتی ستونی، سنگ های معمولی نیستند؛ بلکه از فوران آتشفشانی شکل گرفته اند. ویژگی ای که آن ها را منحصر به فرد می نماید، شکل هندسی عجیب و غریب و خاص آن ها است؛ سنگ های بازالتی شش ضلعی تنها در هند یافت می شوند. این سنگ ها را می توان در مالپه، بخش ادوپی کارناتاکا پیدا کرد و تنها راه دسترسی به این منطقه از بندر ماهیگیری مالپه و با قایق است. این منطقه باید در فهرست سفر هر فرد علاقه مند به زمین شناسی قرار بگیرد.

  • ساعت بازدید: هر روزه: 7:45 صبح تا 5:15 عصر
  • آدرس: Columnar Basaltic Lava, Laccadive Sea

13. آبشار هوگناکال؛ تامیل نادو

آبشار هوگناکال که با نام آبشار نیاگارای هند شناخته می گردد، به رودخانه کاوری می ریزد و باشکوه و ابهت، زیبایی و خاصیت های درمانی طبیعی خود همواره توریستان را متحیر می نماید. گفته می گردد که سنگ های کربناتیت اینجا، قدیمی ترین سنگ از این دست در آسیای جنوبی و در میان قدیمی ترین ها در سراسر جهان هستند.

  • ارتفاع: 700 متر
  • بلندترین جریان آبشار: 20 متر
  • آدرس: Hogenakkal Rd, Dist, marukottai, Hogenakkal, Karnataka 571444, India

14. جزیره ماجولی؛ آسام

جزیره ماجولی، یکی از بزرگ ترین جزایر رودخانه ای در جهان با 352 کیلومتر مربع مساحت به شمار میرود که مملو از پوشش گیاهی، جانوری و گونه های در حال انقراض پرندگان است. برای رسیدن به اینجا می توانید از شهر جورهت (Jorhat city)، سوار کشتی مسافربری شوید.

  • جمعیت: 168 هزار نفر
  • موقعیت: رودخانه براهماپوترا
  • آدرس: Majuli, Assam

15. سنگ های مرمر؛ جبال پور

سنگ های مرمر، در شهر بهداغات (Bhedaghat) در منطقه مادیا پراداش جبال پور، چشم انداز ای خارق العاده ایجاد نموده اند. این سنگ ها که ارتفاعشان به حدود 30.4 متر می رسد، در طول سال ها با برخورد امواج رودخانه نارمادا (Narmada)، به این شکل درآمده اند. زمانی که نور خورشید بر آن ها می تابد، سایه هایی روی آب های شفاف ایجاد می گردد که واقعا جادویی هستند. شما می توانید در میان این اشکال مرمر طبیعی، با قایق به گشت و گذار بپردازید.

  • طول: سه کیلومتر
  • آدرس: Marble Rocks, Narmada River, Madhya Pradesh

16. دریاچه قلب؛ قله چمبرا (Chembra)

دریاچه قلب، درست در نوک قله چمبرا واقع شده است که یکی از بلندترین کوه های گهات غربی با ارتفاع 2100 متر از سطح دریا است. همان طور که از نام آن برمی آید، این دریاچه به شکل قلب فرم گرفته است.

  • آدرس: Chembra Peak, Kerala

17. غارهای بلوم (Belum)؛ استان آندرا پرادش

غارهای بلوم که گفته می گردد، دومین غارهای بزرگ هند هستند، طولشان به حدود 3,229 متر می رسد. این غارها از سنگ آهک سیاه ساخته شده اند. در طول میلیون ها سال، عبور آب از ترکیبات آهکی، استالاگمیت ها و استالاکتیت ها، دکوری طبیعی برای این غارها به ارمغان آورده اند که امروز شاهد آن هستید. در این غارها، آبشارهای طبیعی، مجسمه ها، چشمه های آب و گودال ها نیز وجود دارند.

  • ساعت بازدید: هر روزه: 10 صبح تا 5:30 عصر
  • تلفن: 89600 97053 91+
  • آدرس: 1/1, Opposite Indian Oil Petrol Pump, Kolimigundla, Andhra Pradesh 518123, India

18. جزیره بارن (Barren)؛ جزایر آندامان

جزیره بارن، خانه تنها آتشفشان فعال هند با فوران های آتشفشانی است و همان طور که از نامش برمی آید، هیچ انسانی در این جزیره وجود ندارد. شما تنها به وسیله قایق های دربست کرایه ای و با اجازه اداره جنگل داری می توانید چشم اندازی از گدازه های سیال را دیدن کنید. این منطقه بعلاوه به عنوان یکی از برترین نقاط برای غواصی سطحی (اسنورکلینگ) و غواصی اسکوبا در سراسر هند شناخته می گردد.

  • آخرین فوران: 2017
  • ارتفاع: 354 متر
  • مساحت: 8.34 کیلومتر مربع
  • آدرس: Barren Island, Andaman Islands

19. طاق طبیعی (Natural Arch)؛ تپه های تیرومالا

حدود 2.5 میلیون سال قبل، یک طاق سنگی به وسیله طبیعت به وجود آمد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، آب و هوا و جریان فرسایش نیز در این فرم منحصر به فرد سنگی نقش داشته اند. به این طاق با هشت متر پهنا و سه متر ارتفاع، در زبان تلگو (Telgu)، سیلاتورانام (Silathoranam) می گویند که به معنای حلقه گل ساخته شده از سنگ است.

  • ساعت بازدید: هر روزه: هفت صبح تا هفت عصر
  • تلفن: 42391 90002 91+
  • آدرس: Sila Thoranam Rd, Tirumala, Tirupati, Andhra Pradesh 517504, India

20. آبشار دودهساگار؛ گوا

سحر و جادو در سرزمین هند، تمامی ندارد. آبشار دودهساگار که در زبان هندی به معنای دریای شیر است، با ارتفاع 310 متر، یکی از بلندترین آبشارهای هند به شمار می رود. آب های سفید شیری از میان کوه ها و محیط سرسبز و متراکم اطراف به پایین می ریزند. این آبشار در فصل باد و بارش های موسمی در برترین شرایط خود به سر می برد.

  • پهنای آبشار: 30 متر
  • تلفن: 7728 243 832 91+
  • آدرس: Sonaulim, Goa 403410, India

21. چشمه های آبگرم طبیعی مانیکاران؛ هیماچال پرادش

چشمه های آبگرم طبیعی مانیکاران در ارتفاع 1,760 متری قرار دارند و با سرزدن به آن ها می توانید به تحسین شگفتی های طبیعت بپردازید. آب این چشمه ها، بسیار داغ است و گفته می گردد که از خاصیت درمانی برخوردار هستند. برای همین، سالانه صدها توریست از سراسر جهان برای شناکردن در این چشمه های آبگرم به هیماچال پرادش می فرایند. این منطقه علاوه بر یک مقصد توریستی، مکانی مذهبی نیز محسوب می گردد.

  • آدرس: Manikaran Natural Springs, Hot Water Spring, Sosan, Himachal Pradesh

برای سفر به این کشور هزار رنگ و لذت بردن از جاهای دیدنی بی نظیر آن می توانید تور هند از آژانس های مسافرتی مختلف را در خبرنگاران مقایسه کنید و از میان پکیج های ده ها فروشنده معتبر، مقرون به صرفه ترین تور را بخرید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2169

به "تور هند ارزان: جاذبه های طبیعی هند که نفستان را بند خواهد آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: جاذبه های طبیعی هند که نفستان را بند خواهد آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید