پیشبینی بارش پراکنده باران در اغلب نقاط کشور

به گزارش دیتاپد، پیشبینی های آب و هواشناسی نشان می دهد در اغلب نقاط کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و روز سه شنبه در ارتفاعات البرز احتمال بارش برف وجود دارد.

پیشبینی بارش پراکنده باران در اغلب نقاط کشور

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز سامانه بارش در شرق کشور فعال می باشد و به تدریج در اواخر وقت از مرز های شرقی خارج می گردد.

بر این اساس امروز در جنوب استان های بوشهر و فارس، در بعضی منطقه ها هرمزگان و سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

بعلاوه در شرق سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود. شنبه با گذر موج تراز میامی جو از شمال شرق کشور در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و ارتفاعات شرقی البرز بعلاوه در ارتفاعات استان های هرمزگان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد و بارش پراکنده رخ می دهد. یکشنبه در نوار شرقی کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد و به تدریج با شمالی شدن جریان باد روی دریای خزر بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل گیلان، مازندران آغاز و دریای خزر مواج می گردد.

دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد. بعلاوه بارش در سواحل شمالی تشدید شده و با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و در ارتفاعات برف انتظار می رود. سه شنبه در شمال غرب، گیلان، دامنه های زاگرس در غرب و دامنه های جنوبی البرز در قزوین و البرز ابرنکانی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیشبینی می گردد. قابل ذکر است طی شنبه و یکشنبه شرق خلیج فارس مواج می باشد.

خبرنگاران مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2315

به "پیشبینی بارش پراکنده باران در اغلب نقاط کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشبینی بارش پراکنده باران در اغلب نقاط کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید