پالس نگرانی از سوی آمریکا و اروپا

به گزارش دیتاپد، آمریکا و کشورهای اروپایی نسبت به توقف اجرای پروتکل الحاقی ازسوی ایران نگرانند.

پالس نگرانی از سوی آمریکا و اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن آنکه از توافق ایران و آژانس استقبال کرد گفت: ما مطمئناً نگران شنیدن این موضوع هستیم که ایران در این هفته محدودیت پروتکل اضافی و اقدامات دیگر را کاهش می دهد.

او از کوشش های سازمان انرژی اتمی برای نظارت بر برنامه اتمی ایران حمایت کرد و گفت: ما از حرفه ای بودن آژانس بین المللی انرژی هسته ای که کوشش خود را برای مشارکت ایران در حفظ عملیات تأیید برنامه هسته ای نشان داده است، قدردانی می کنیم.

پرایس تاکید نمود آمریکا آماده دیدار با ایرانیان در چارچوب 1+5 است. او گفت: این آغاز دیپلماسی و مذاکرات برای پیشبرد گزاره هایی است که روی میز است.

فرانسه هم از تحولات هسته ای ایران ابراز نگرانی نموده است. وزارت امور خارجه فرانسه بیان کرد که ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه این کشور به همتایانش در نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا گفته است که شرایط پیرامون برنامه هسته ای ایران نگران کننده است.

آلمان هم موضع مشابهی داشته هایکو ماس وزیر خارجه این کشور ایران مسئول احیای برجام معرفی می نماید. وزارت خارجه آلمان شب گذشته در توئیتی نوشت: تمایلی از طرف آمریکایی وجود دارد تا گفت وگوهای غیررسمی با اعضای برجام داشته باشد.

روز گذشته نشسته وزرای خارجه اروپا با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا برگزار گردید و به گفته هایکو ماس ایران یکی از مسائل مورد بحث بوده است.

در همین رابطه جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرد که تماس های دیپلماتیک مهمی با همه طرف های توافق هسته ای ایران از جمله ایالات متحده آمریکا در جریان است تا آنالیز گردد آیا امکان بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد یا خیر.

منبع: فرارو
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1665

به "پالس نگرانی از سوی آمریکا و اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالس نگرانی از سوی آمریکا و اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید