وکیل ترامپ کرونا گرفت

به گزارش دیتاپد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اطلاع داد که نتیجه آزمایش کرونای رودی جولیانی، وکیل شخصی او مثبت شده است. ترامپ در توییتی برای دوست قدیمی خود آرزوی بهبود نموده و گفته که او راه جولیانی را ادامه می دهد.

وکیل ترامپ کرونا گرفت

شبکه خبری سی ان ان گزارش نموده که جولیانی یکشنبه در یکی از بیمارستان های پایتخت آمریکا بستری شده است. جولیانی در هفته های اخیر، چهره اصلی کارزار انتخاباتی ترامپ برای شکایت از نتیجه انتخابات بوده است. در میان حلقه نزدیکان رئیس جمهوری، جولیانی جدیدترین فردی است که خبر ابتلای او به کوید - 19 منتشر شده است.

ترامپ و نزدیکانش توصیه های ایمنی مربوط به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را چندان جدی نمی گرفتند و بسیاری از آنها یکی پس از دیگری دچار کوید - 19 شدند. خود ترامپ، یک ماه پیش از انتخابات بیمار شد و چند روزی را در بیمارستان سپری کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم ماه نوامبر برگزار گردید. جو بایدن در این انتخابات پیروز شد اما ترامپ که حاضر به پذیرش شکست نبود، در هر ایالتی که می توانست به نتیجه انتخابات اعتراض کرد.

رودی جولیانی با سفر به ایالت هایی که نتیجه انتخابات بین دو رقیب به هم نزدیک بود، سعی کرد نتیجه انتخابات را عوض کند. او در بسیاری از این سفرها در اجتماعاتی حاضر شد که در آنها بیشتر افراد ماسک به صورت نداشتند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کردند.

او با نمایندگان مجالس ایالتی در چند ایالت از جمله پنسیلوانیا و ویسکانسین ملاقات کرد و از آنها خواست تا آرای برخی شعبه های رای دهی را باطل نمایند.

بخش دیگری از کوشش او در دادگاه ها بود. او سعی می کرد با شکایت های متنوعی در دادگاه ها، نتیجه انتخابات را در شش ایالت حساس عوض کند.

در سیستم انتخاباتی آمریکا، اگر نامزدی، بیشترین رای یک ایالت را به دست بیاورد، تمام امتیازهای آن ایالت را از آن خود می نماید. هر ایالت، بسته به جمعیتی که دارد، امتیاز دارد. دو ایالت مین و نبراسکا از این قاعده مستثنی هستند. در کل پانصد و سی و هشت امتیاز وجود دارد که هر نامزدی با کسب 270 امتیاز می تواند پیروز رقابت گردد.

جولیانی 76 سال سن دارد. او پیشتر شهردار نیویورک و یکی از دادستان های معروف ایالت نیویورک بوده است. خود او هنوز درباره بیماری اش چیزی نگفته است و تعیین نیست که بیماری اش با چه عوارضی همراه است.

شمار مبتلایان به کوید - 19 در آمریکا حدود 14 میلیون و ششصد هزار نفر شده است. 281 هزار و 234 نفر هم تا لحظه نگارش این گزارش، جانشان را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

منتقدان می گویند که دولت دونالد ترامپ، با جدی نگرفتن توصیه های متخصصان و نگاه سیاسی به این بیماری باعث شد تعداد مبتلایان و مرگ بر اثر این بیماری در آمریکا بالا برود.

دکتر دبورا بریکس، هماهنگ نماینده گروه ویژه کاخ سفید در مبارزه با کرونا، روز یکشنبه دولت دونالد ترامپ را متهم کرد که با پر و بال دادن به افسانه ها درباره این بیماری، وضع را بدتر نموده اند.

بریکس به شبکه ان بی سی گفت که حالا از مردم همان حرف هایی را می شنود که دولت هم می گفت. صحبت هایی مانند اینکه استفاده از ماسک بی فایده است یا اینکه باید سعی کنیم به ایمنی همگانی برسیم.

ایمنی گله ای یا همگانی، اصطلاحی است که برخی به کار می برند و معتقدند با ابتلای تعداد بیشتری از مردم به این بیماری، کل جامعه در برابر بیماری ایمن می گردد. این تئوری در عمل ثابت شده که منجر به بالا رفتن مرگ در جامعه می گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1513

به "وکیل ترامپ کرونا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکیل ترامپ کرونا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید