وزارت دفاع ترکیه: نیازی به انجام عملیات جدید در سوریه نیست

به گزارش دیتاپد، وزارت دفاع ترکیه اعلام نمود که در این مرحله هیچ نیازی به انجام عملیات جدید در شمال سوریه نیست.

وزارت دفاع ترکیه: نیازی به انجام عملیات جدید در سوریه نیست

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، به دنبال توافقی که میان ترکیه و روسیه در سوچی درباره سوریه حاصل شد، وزارت دفاع ترکیه طی بیانیه ای اعلام نمود: در این مرحله جز منطقه عملیات چشمه صلح، هیچ نیازی به انجام عملیات جدید نیست.

براساس این بیانیه که توضیحاتی در مورد آخرین تحولات مربوط به عملیات چشمه صلح ارائه شده، آمریکا در سرانجام مهلت 120 ساعته، عقب نشینی کامل گروه تروریستی پ.ک.ک، ی.پ.گ از منطقه امن در شمال شرق سوریه را به اطلاع آنکارا رسانده است.

در ادامه این بیانیه ضمن یادآوری توافق آنکارا-واشنگتن در 17 اکتبر مبنی بر لزوم خروج تروریست های پ.ک.ک، ی.پ.گ طی 120 ساعت از منطقه امن، تاکید شده است: ترکیه در مورد تحقق این توافق حساسیت لازم را تاکنون نشان داده است. هرگز اجازه نخواهیم داد کریدور تروریستی در مرزهای جنوبی کشورمان تشکیل گردد، با قاطعیت به مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد.

در این بیانیه آمده است: در چاچوب توافق میان روسای جمهور ترکیه و روسیه در سوچی در 22 اکتبر، کار مشترک با روسیه از روز چهارشنبه 23 اکتبر شروع می گردد. بنابراین، با ایجاد یک کریدور صلح در منطقه، برادران آواره سوری ما قادر خواهند بود به طور داوطلبانه و با اطمینان به خانه ها و سرزمین های خود بازگردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 523

به "وزارت دفاع ترکیه: نیازی به انجام عملیات جدید در سوریه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع ترکیه: نیازی به انجام عملیات جدید در سوریه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید