توضیحات الهام علی اف درباره دلایل درگیری با ارمنستان

به گزارش دیتاپد، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره، ارمنستان را مسئول تشدید تنش در منطقه قره باغ و تدوام درگیری ها در این منطقه دانست و این کشور را به کوشش برای حفظ مناطقی متهم کرد که قبلا اشغال نموده است.

توضیحات الهام علی اف درباره دلایل درگیری با ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش ایسنا، وی گفت، دلیل اصلی وقوع درگیری این است که ارمنستان خواهان صلح نیست؛ چراکه می خواهد مناطقی را که به اشغال خود درآورده تا همواره تحت کنترل خود نگه دارد و نمی خواهد اوضاع تغییر پیدا کند. ارمنستان باید حسن نیت خود را با احترام گذاشتن به قطعنامه های بین المللی نشان دهد.

علی اف اضافه نمود، در سال 1993 ارمنستان قره باغ را اشغال کرد و شورای امنیت با صدور چهار بیانیه خواهان عقب نشینی سریع و بی قید و شرط نیرو های ارمنستان از این منطقه شد. گروه مینسک نیز برای تسهیل در اجرای این قطعنامه ها تاسیس شد.

وی ادامه داد، دلیل دیگر وقوع این درگیری عدم پافشاری طرف های میانجی گر و عدم اعمال فشار بر ارمنستان برای شروع اجرای قطعنامه های شورای امنیت است.

رئیس جمهوری آذربایجان به شدت اتهام زنی ارمنستان به ترکیه مبنی بر اینکه آنکارا نیرو های سوری را به آذربایجان فرستاده، تکذیب نموده و گفت، این اتهامات دروغ است.

وزارت خارجه ارمنستان روز آدینه آمادگی خود را برای شروع مذاکرات آتش بس در قره باغ با نظارت گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا اظهار داشت و از درخواست روسای جمهوری روسیه، آمریکا و فرانسه برای برقراری آتش بس در این منطقه استقبال کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1345

به "توضیحات الهام علی اف درباره دلایل درگیری با ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات الهام علی اف درباره دلایل درگیری با ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید