هشدار انجمن پزشکی آلمان درباره عواقب بازگشایی مرزهای اروپایی

به گزارش دیتاپد، رئیس انجمن پزشکی آلمان درباره عواقب بازگشایی سریع مرزهای اروپایی که در دستور کار این اتحادیه قرار گرفته و وقوع موج دوم کرونا هشدار داده است.

هشدار انجمن پزشکی آلمان درباره عواقب بازگشایی مرزهای اروپایی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانک اولریش مونتگومری، رئیس انجمن پزشکی آلمان و معاون رئیس انجمن جهانی پزشکی در مصاحبه با یک رسانه آلمانی درباره بازگشایی سریع مرزهای اروپایی برای گردشگر ها با توجه به بحران کرونا هشدار داد.

وی تاکید نمود: من به کشورها توصیه می کنم که مرزهای خود را البته در هر دو راستا بسته نگه دارند. وی اضافه نمود: به دلایل سلامتی بهترین چیز برای مردم این است که در همان محل سکونت خود باقی بمانند.

این مقام بهداشتی با اشاره به تصمیم وزارت خارجه آلمان برای لغو هشدارهای سفر ضد کرونایی از اواسط ژوئن درباره به وجود آمدن یک رقابت خطرناک بین کشورهای اروپایی در این زمینه هشدار داده و گفت: کاهش محدودیت های مرزی بین کشورهای اروپایی من را به شدت نگران می نماید، چرا که ما دوباره شاهد رقابتی در این راستا خواهیم بود مبنی بر اینکه چه کسی سریع تر مرزهای خود را باز می نماید.

وی اضافه نمود: به وسیله تردد های ایجاد شده در حین سفرها خطر موج دوم کرونا افزایش می یابد. این موج دوم سخت تر از قبلی خواهد بود چرا که دیگر ما مانند قبل مراقب نیستیم.

وی همچنین درباره خطرات آمدن گردشگر ها به آلمان و افزایش مجدد شمار مبتلایان هشدار داده و باز شدن مرزها را اقدامی زودرس دانست.

فرانک اولریش مونتگومری، تاکید نمود که دولت در این تصمیم گیری صرفا دلایل مالی را در نظر می گیرد و خطرات سلامتی را دست کم می گیرد.

وی اضافه نمود: ما نمی توانیم در این شرایط به شرایط نرمال بازگردیم.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته بعد از دیداری با همتایان خود از 10 کشور اروپایی توافق کردند که هشدارهای سفر به کشورهای اروپایی از 14 ژوئن (25 خرداد ماه) لغو گردد.

وی در این باره ابراز اطمینان نموده است که سفرهای تابستانی شهروندان با وجود بحران کرونا حداقل در اروپا امکان پذیر است.

هایکو ماس همچنین بر این مسئله تاکید نمود که قرنطینه برای مسافران اروپایی در کشورها لغو شده و تنها برای کشورهایی اعتبار داشته باشد که از کشورهای ثالث به این اتحادیه سفر می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1129

به "هشدار انجمن پزشکی آلمان درباره عواقب بازگشایی مرزهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار انجمن پزشکی آلمان درباره عواقب بازگشایی مرزهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید