میانگین مصرف گل در ایران زیر 10 شاخه است ، ساماندهی بازارهای گل و گیاه تهران

به گزارش دیتاپد، شهردار تهران از ساماندهی و توسعه بازارهای گل و گیاه در سطح شهر تهران اطلاع داد و گفت: ما رتبه هفدهم در فراوری گل و گیاه را داریم اما در صادرات در جایگاه 110 قرار گرفته ایم.

میانگین مصرف گل در ایران زیر 10 شاخه است ، ساماندهی بازارهای گل و گیاه تهران

به گزارش خبرنگاران، علیرضا زاکانی در آئین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران با تاکید بر اینکه تفاوت زیادی میان این دوره از نمایشگاه گل و گیاه با دوره های قبلی وجود دارد، اضافه نمود: کشور ما در حوزه های مختلف قابلیت های ویژه ای دارد که یکی از این قابلیت ها در حوزه گل و گیاه است. با توجه به تنوع اقلیم فرصت طلایی برای کشور ما در این حوزه فراهم شده است.

وی اضافه نمود: این در شرایطی است که کشور ما رتبه هفدهم در فراوری گل و گیاه را دارد اما در صادرات در جایگاه 110 قرار گرفته است. قطعا فرصت بزرگ فراوری گل و گیاه فرصتی استثنایی است، اما باید توجه ویژه ای به حوزه صادرات داشته باشیم و با ارتقاء در ابعاد مختلف جایگاه خود را ارتقاء دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در داخل کشور نیز شاهد کاهش سرانه مصرف گل و گیاه هستیم که به زیر 10 شاخه رسیده، در حالیکه همین 10 شاخه نیز با میانگین جهانی آن فاصله معناداری دارد. قطعا برگزاری چنین نمایشگاه هایی برای این حوزه فرصت آفرین خواهد بود. فراوری نمایندگان خارجی که در این نمایشگاه حضور دارند فرصت بهره گیری از تجربیات شان را فراهم می نمایند و ما نیز می توانیم تجربیات و دانش خود را منتقل کنیم. قطعا می توانیم به برترین نحو این تعامل و همکاری را برقرار کنیم که موجب ارتقاء جایگاه فراوری و صادرات گل و گیاه خواهد بود.

شهردار تهران تاکید نمود: در شهرداری کوشش خواهیم کرد تا با ایجاد بستر انعکاس توانمندی های داخلی و از سوی دیگر در مقام فرهنگ سازی، ظرفیت های متعدد را در شهر فراهم کنیم و با ایجاد احتیاج به وسیله تبلیغات شهری سرانه مصرف گل و گیاه را بالا ببریم. قطعا کوشش می کنیم شهر را به نمایشگاه تبدیل کنیم و با گل و گیاه و سبزه و درختان مختلف شهر را آذین بندی کنیم تا نشاط لازم برای شهروندان فراهم گردد.

زاکانی اظهار کرد: طی 44 سال گذشته تعداد بوستان های تهران از 75 بوستان به 2368 بوستان رسیده و فضای سبز درون شهری نیز از 2900 هکتار به بیش از 46 هزار هکتار افزایش یافته است. اگر در حوزه گل و گیاه با محدودیت آب روبرو هستیم باید با بهره گیری از شیوه های نوین شرایط توسعه فضای سبز را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع گل و گیاه از اهمیت بسزایی برخوردار است اضافه نمود: در مقام ارتقاء کیفیت زندگی در شهر باید فرصت آفرین باشیم. چرا که در حوزه مالی نیز می توانیم از گل و گیاه بهره بگیریم.

وی ادامه داد: آلودگی هوا در شهر یک معضل اساسی است. هر چند که امری جهانی محسوب می گردد اما کوشش برای برطرف آلودگی در کنار توسعه فضای سبز امکانی را فراهم می نماید که شهر را زیست پذیرتر کنیم. ما موضوع گل و گیاه را به صورت جدی دنبال می کنیم و یکی از طرح هایی که به وسیله شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل پیگیری می گردد امکان عرضه گل و گیاه در شهر است تا مردم گل و گیاه را ببینند.

به گفته شهردار تهران، قطعا کوشش شهرداری ساماندهی بازارهای گل و گیاه سطح شهر است. باید توسعه بازارها در سطح شهر را دنبال کنیم تا فراوری نمایندگان محصولات خود را به برترین شکل عرضه نمایند. البته امیدواریم ایجاد امکان و تسهیلات برای صادرات نیز در حوزه های بالادستی کشور مورد توجه قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2393

به "میانگین مصرف گل در ایران زیر 10 شاخه است ، ساماندهی بازارهای گل و گیاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین مصرف گل در ایران زیر 10 شاخه است ، ساماندهی بازارهای گل و گیاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید