تور ارزان دبی: معروفترین خیابان های دبی را بیشتر بشناسیم

به گزارش دیتاپد، شهر دبی به عنوان پهناورترین شهر کشور امارات متحده عربی، در جنوب کشور ایران و در شبه جزیره عربستان قرار گرفته است . جمعیت این شهر ثروتمند عربی ، یک میلیون و هفتصد و هفتاد و یک هزار نفر و مساحت آن یک میلیون و دویست و هشتاد و هفت هزار متر مربع است که یک چهارم جمعیت آن ایرانی ها و هفده درصد اماراتی ها هستند. زبان رسمی ساکنان آن، عربی و دین رسمی آن ها اسلام است.خیابان های دبی بسیار مجذوب کننده هستند.

تور ارزان دبی: معروفترین خیابان های دبی را بیشتر بشناسیم

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

البته تعداد قابل توجهی هم مسیحی ، هندی و بودایی هم در آن جا سکونت دارند. این شهر مهمترین بنادر را دارا می باشد و یک جهت مهم تجاری محسوب می گردد. مهمترین مراکز خرید خاورمیانه را دارا می باشد و همه ساله عایدی زیادی را از بخش گردشگری به دست می آورد، زیرا تنها شش در صد از در آمدش از فروش نفت به دست می آید و بقیه آن از صنعت پر در آمد گردشگری اش به دست می اید. از مجذوب نماینده ترین منطقه ها دیدنی اش، پارک ها ، مراکز خرید و خیابان های معروف آن است که از جمله معروفترین خیابان های دبی می توان به خیابان شیخ زائد اشاره کرد.

معروفترین خیابان های دبی

شهر دبی، به عنوان یکی از معروفترین و ثروتمندترین مقاصد گردشگری خاورمیانه ، همه ساله دلار های زیادی را به وسیله گردشگری به دست می آورد. یکی از دلایل محبوبیت این شهر دربین گردشگران این است که دولت آن همه ساله تغییراتی در ساختار و سیستم شهری اش داده است . در این شهر علاوه بر مراکز خرید ، پارک ها، رستوران های لوکس، خیابان ها و منطقه ها بی نظیری دارد که هریک ویژگی خاص خود را دارد که در واقع قدم زدن در معروفترین خیابان های دبی لذت تور دبی را چند برابر می نماید.

1.خیابان شیخ زائد

سر تا سر این خیابان معروف را آسمان خراش ها فرا گرفته اند. علاوه بر اینها مراکز تجاری معروفی نیز در این خیابان وجود دارد. این خیابان به به موازات خط ساحلی از مرکز شهر به سمت ابوظبی کشیده شده است . این خیابان تا قبل روی کار آمدن رییس جمهور امارات ، خیابان دفاع نام داشت اما با روی کار آمدن او به نام امروزی معروفیت یافت. این خیابان که از معروفترین ها محسوب می گردد ، مارینای دبی و نخل جمیرا را به هم متصل می نماید . این خیابان در هر هر قسمت خود هفت جهت عبور دارد و پل هوایی های زیادی نیز دارا می باشد .از جمله قسمت های مختلف آن :

* جهت چرخشی مرکز تجارت دنیای که به سمت پارک زبیل و خانه اتحاد راه دارد، است.

* پل ارتباطی اول این خیابان نیز به سمت مراکز خرید دبی و برج معروف خلیفه راه دارد.

* پل ارتباطی دوم : به سمت جاده حدیقه و پارک صفا است.

* پل ارتباطی سوم و چهارم : به ترتیب به سمت القوز و پارک های آبی، الماس، طلا و برج العرب است .

این خیابان بعلاوه به سمت جبل علی راه دارد که در این جهت جاذبه های زیادی مانند مراکز تجاری ، برج هایی مانند برج های جمیرا ، برج الغدیر ، ریلوکس ، آنگاسا و.. دیده می گردد که به حق این خیابان را در فهرست معروفترین خیابان های دبی قرار داده است.

خیابان شیخ زائد : یکی از معروفترین خیابان های شهر دبی و مهد مراکز تجاری معروف.

نمای خیابان معروف شیخ زائد :

2. خیابان الرقه و منطقه دیره

این خیابان که از معروفترین خیابان های دبی محسوب می گردد، معروفترین برج ها از جمله برج ساعت و هتل ها و رستوران های زیادی را در دل خود جای داده است . علاوه بر این ، مرکز اصلی برگزاری نمایشگاه های دبی به شمار می رود و جزو منطقه دیره محسوب می گردد. منطقه ها دیره که در شرق دبی واقع شده است و از مراکز تجاری و مالی و یکی از منطقه ها تاریخی آن به شمار می رود. در این منطقه بازار های سنتی طلا فروشی، ادویه جات و عطریات وجود دارد . در غرب این منطقه مراکز خرید و هتل های بی نظیری قرار گرفته است.

3. خیابان و منطقه جمیرا

علت نامگذاری منطقه جمیرا به این نام، به علت وجود شن ها .و ماسه های زیبایی که در تزیینات منطقه ها تفریحی آن به کار می رود ، است و از گران ترین منطقه ها دبی محسوب می گردد و برج های معروف العرب را در خود جای داده است. خیابان معروف آن به نام همین منطقه است و مسجد زیبای الجمیرا نیز در آن قرار گرفته است و از معروفترین خیابان های دبی به شمار می آید. معروفترین هتل ها و اقامتگاه ها در این خیابان و منطقه قرار دارند.

4. خیابان داون تاون

این خیابان نیز به نام محله اش یعنی داون تاون نامگذاری شده است . جاذبه های توریستی زیادی از جمله برج ها و آسمان خراش های امن دبی مانند برج خلیفه و برج ویستا، مراکز خرید و آب نماهای معروف دبی ، در آن قرار دارند و این خیابان را به یکی از معروفترین خیابان های دبی تبدیل کرده است .برج خلیفه بزرگترین بنای ساخته شده در دبی و در این خیابان است و هزینه ساخت آن بالغ بر1.5 تریلیون دلار بوده است .بعلاوه هتل بزرگ داون تاون که در این منطقه و خیابان واقع شده است، سی و ششمین ساختمان دنیا است و در نزدیکی مرکز خرید دبی قرار گرفته است.

علاوه بر اینها مرکز خرید دبی مال نیز در این خیابان است که با داشتن هزار و دویست فروشگاه در رتبه نخست فهرست بزرگترین مراکز خرید دنیا قرار گرفته است. فواره دبی نیز با هزینه دویست و هفده میلیون دلار که در واقع طرح آن به وسیله یک معمار آمریکایی داده شده است ، ساخته است و با بیش از 6000 هزار چراغ و موسیقی های مجذوب نمایندهی تزیین شده است . علاوه بر موارد گفته شده ، تراموای دو طبقه و قدیمی این خیابان جایگاه این منطقه و خیابان را در بین معروفترین خیابان های دبی بالا برده است .

5. منطقه البرشاء

این منطقه زیبا که یکی از معروفترین خیابان های دبی را در خود جای داده است ، بین خیابان شیخ زائد و محمد بن زائد قرار گرفته است . آرام ، کم جمعیت و لوکس بودن این منطقه آن را در فهرست معروفترین خیابان های دبی قرار داده است ، به همین علت بیشتر گردشگران خارجی ، هتل های این منطقه را به عنوان اقامتگاه خود انتخاب می نمایند. در این خیابان جاذبه های گردشگری زیادی از جمله پارک ها ، مراکز خرید ، پیست اسکی و پیست های اتومبیل رانی وجود دارد و درکل به دوبخش تقسیم شده است ، یک بخش ویلایی و یک بخش آپارتمانی.

برترین زمان سفر به دبیخ

با توجه به اینکه آب و هوای دبی به دو بخش گرم و گرم تر تقسیم شده است ، برترین زمان سفر به این شهر ماه های آذر و فصل زمستان است و معمولا گردشگران این ایام را برای سفر به دبی انتخاب می نمایند. در این ایام نیز می توان به راحتی و با دردسر گرمای کمتری در معروفترین خیابان های دبی قدم زد و برترین تفریحات را در کنار سواحل زیبای این شهر داشت. اما برای کسانی بخواهند آب و هوای خیلی و ساحل را باهم تجربه نمایند، می توانند فصل های گرم سال یعنی ماه هایی غیر از آذر ماه و ماه های زمستان را انتخاب نمایند .

منبع: دلتابان
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2105

به "تور ارزان دبی: معروفترین خیابان های دبی را بیشتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: معروفترین خیابان های دبی را بیشتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید