مهر تأیید حمایت واقعی دولت سیزدهم از بازار سرمایه با ارائه مصوبات 10گانه

به گزارش دیتاپد، خبرگزاری خبرنگاران- رییس کمیسیون مالی مجلس به مصوبات 10 گانه ستاد مالی دولت اشاره نمود و گفت: این مصوبات مهر تاییدی بر حمایت واقعی و عملی دولت سیزدهم از بازار سرمایه است، هرچند که این همه ماجرا نیست و ضروری است تا احکام جدیدی به موارد موجود اضافه گردد.

مهر تأیید حمایت واقعی دولت سیزدهم از بازار سرمایه با ارائه مصوبات 10گانه

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه با حذف قیمت گذاری دستوری، عوامل فراوری همچنان در قیمت گذاری فراوریات تاثیرگذار هستند، اضافه کرد: در این فرآیند قیمت های واقعی دچار تغییر نمی شوند؛ در واقع حذف قیمت گذاری دستوری به معنی دو قیمتی نبودن قیمت ها است.

وی اضافه کرد: بازار سرمایه از قیمت گذاری دستوری رنج می برد و اثر آن در همه ابعاد نمایان است، این معضل اقتصاد را دچار مشکل نموده است به طوری که علاوه بر عدم انتفاع واقعی، ایجاد رانت در نظام مالی کشور و ناکارآمدی بنگاه های مالی را نیز به همراه دارد.

پورابراهیمی ادامه داد: روح بازار سرمایه دخالت نکردن دولت و حذف دخالت دستوری در اقتصاد است؛ بنابراین ضروری است نگاه دولت سیزدهم در این خصوص علمی و تخصصی بوده و از تجارب گذشته نیز در این راستا بهره مند گردد.

10 مصوبه دولت برای حمایت از بازار سرمایه همه ماجرا نیست

رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با مثبت دانستن کلیات مصوبات 10 گانه دولت در جهت حمایت از بازار سرمایه، گفت: این مصوبات مهر تأییدی بر حمایت واقعی و عملی دولت سیزدهم از بازار سرمایه است. هرچند که این همه ماجرا نیست و ضروری است احکام جدیدی به موارد موجود اضافه گردد؛ این موارد شامل مطالباتی چون اجتناب از قیمت گذاری دستوری در کل بازارسرمایه است.

وی شرح داد: مقصود از مطالبات، آنالیز این موضوع در بودجه و مطالب مرتبط با مطالبات دولت (مطالبات شرکت ها از دولت) است. در نظر داشته باشید که بخش عظیمی از ظرفیت مالی شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه کشور که ضروری است از سوی سازمان بورس مطالبه گردد، درگیر مطالبه از دولت است. حرکت این شرکت ها بسیار کند شده است.

معاملات آینده خودرو

پورابراهیمی تاکید نمود: ابزارهای مشتقه در دنیا کاربردهای بسیاری دارند و به یاری اقتصادها آمده اند، البته این حوزه هنوز در اقتصاد ایران به میزان کافی توسعه پیدا ننموده است؛ از این رو از بورس کالا به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه انتظار داریم با سرعت در جهت توسعه بازار مشتقه کالایی از جمله انجام مقدمات بازگشت معاملات طلا به این بازار حرکت کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر ما به دولت و وزارت صمت این است که همه محصولات صنعتی و معدنی در بازه زمانی معین، فرآیند پذیرش را در بورس کالا انجام دهند و ابزارهایی نظیر گواهی سپرده و آینده بر روی آنها تعریف شوند، زیرا توسعه اقتصاد از این بسترهای بازار سرمایه به راحتی قابل انجام است.

رییس کمیسیون مالی مجلس در پاسخ به امکان ایجاد معاملات آینده خودرو، گفت: در شرایطی که بتوانیم بازار نقدی خودرو را در بورس کالا ایجاد کنیم، به طور قطع می توانیم بازار آینده آن را هم تشکیل دهیم و از مزایای این ابزار در بازار خودرو بهره مند شویم.

توصیه به سهامداران

وی در توصیه ای به سهامداران اعلام نمود: اگر تحلیل های بنیادی را مبنای معاملات خود قرار دهند، می توانند انتفاع خوبی از بازار بگیرند؛ در شرایط حاضر به علت وجود ریسک های زیاد به هیچ وجه استفاده از روش های تکنیکال در انجام معاملات سهام پیشنهاد نمی گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2102

به "مهر تأیید حمایت واقعی دولت سیزدهم از بازار سرمایه با ارائه مصوبات 10گانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهر تأیید حمایت واقعی دولت سیزدهم از بازار سرمایه با ارائه مصوبات 10گانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید