مبارزه با سن غلات در 211 هکتار مزارع خمینی شهر

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران/اصفهان کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان خمینی شهر گفت: از ابتدای سال تا به امروز 211 هکتار از 675 هکتار مزارع جو و گندم شهرستان آفت زدایی شده است.

مبارزه با سن غلات در 211 هکتار مزارع خمینی شهر

زهرا محسنی فرد در گفت و گو با خبرنگاران، از آغاز سم پاشی مزارع غلات خمینی شهر خبر داد و اظهار کرد: آفت سن غلات یکی از مهمترین آفاتی است که هر سال مزارع غلات کشور را درگیر می کند. مهمترین مرحله مبارزه، مرحله مادری است یعنی زمانی که سن غلات از مرحله زمستان گذرانی خود از کوه به سمت مزارع می آید که بیشتر سال ها با اوایل فروردین ماه همزمان می شود.

وی با اشاره به تاثیر شرایط جوی در رشد آفات، گفت: امسال به خاطر شرایط جوی، عدم بارندگی و سرمای زمستان، زودتر از سال های گذشته در سطح شهرستان این آفت را مشاهده کردیم.

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان خمینی شهر افزود: 7 فروردین اولین ریزش سن غلات در مزارع گندم و جوی شهرستان را مشاهده کردیم و بخش پایش شبکه با استفاده از کارشناسان حفظ نباتات از فروردین ماه یک روز در میان مزارع را پایش کردند.

محسنی فرد افزود: مبارزه با آفت باید زمانی انجام شود که تمام سطح مزارع گندم و جو آلوده به آفت باشد. همچنین تعداد نُرم مبارزه، سه عدد در یک متر مربع است و باید سن مادر باشد. زیرا ابتدا سن های نر و بعد سن مادر به مزارع حمله می کنند.

وی با اعلام اطلاع رسانی به کشاورزان از طریق نظام صنفی، گفت: شهرستان خمینی شهر 505 هکتار گندم و 170 هکتار جو سطح زیر کشت دارد.

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان خمینی شهر با اعلام تداوم سم پاشی گفت: بیشترین سطح مبارزه در شهر درچه به خاطر یکپارچگی کشاورزان بوده است. در قسمت های دستگرد، اصغرآباد و هرستان تلاش می شود که سریع تر سم پاشی به اتمام برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1748

به "مبارزه با سن غلات در 211 هکتار مزارع خمینی شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با سن غلات در 211 هکتار مزارع خمینی شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید