برترین شهرهای توریستی ایتالیا از رم تا بولونیا

به گزارش دیتاپد، قصد سفر به ایتالیا را دارید؟ اگر جوابتان بله است، باید بگویم که خودتان را برای عاشق یک کشور خارق العاده شدن آماده کنید. شهرهای ایتالیا به نحو عجیبی جای خود را دلتان باز خواهند کرد. غذا، تاریخ، هنر، معماری، شهرهای مجلل، باغ های انگور فلورانس، شهرهایی در دامنه کوه در توسکانی، کوه های دولومیت کمتر دیده شده و… همه و همه انتظار شما را می کشند.

برترین شهرهای توریستی ایتالیا از رم تا بولونیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

شهرهای جهانگردی ایتالیا هرساله جزو پربازدیدترین شهرهای دنیا هستند. اما پیشنهاد من به شما این است که علاوه بر سفر به شهرهای کلاسیک ایتالیا مثل رم، وهم، میلان و… از شهرهای کمتر دیده شده ایتالیا هم دیدن کنید.

اگر بخواهید همه این دیدنی ها را در یک سفر ببینید، به چند ماه زمان نیاز دارید. بیشتر مردم برنامه سفر یک تا چند هفته ای برای گشت و گذار در این کشور جادویی دارند. قبل از سفر به شهرهای ایتالیا، این مقاله از وبلاگ خبرنگاران را تا پایان بخوانید و با من همراه باشید.

رزرو بلیط، هتل و تور در خبرنگاران

شهرهای ایتالیا

رم (Rome)

رم، مرکز ایتالیا و به احتمال زیاد اولین توقف شما در این کشور است. رم تنوع مکان های دیدنی و تجربیات خیره نماینده ای به شما ارائه می دهد. به هرجا که نگاه می کنید، بناهای باستانی، کلیساهای زینتی قرون وسطایی و باروک، فواره های زیبا، موزه های هنری و کاخ های رنسانس را می بینید.

کولوسیوم (Colosseum) باستانی یکی از معروف ترین دیدنی ها در دنیا است. کولوسیوم عظیم ترین آمفی تئاتر در رم است، که تاریخ خونین نبرد گلادیاتورها در گوشه گوشه آن جای دارد. تخمین زده می گردد که ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﻳﻚ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻧﻔﺮ، ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ 500 ﺗﺎ 700 ﻫﺰﺍﺭ ﮔﻼﺩﻳﺎﺗﻮﺭ، ﺩﺭ ﺻﺤﻦ ﻛﻠﻮﺳﻴﻮﻡ ﺑﻪ ﻃﺮﺯ ﻭﺣﺸﻴﺎﻧﻪ ﺍﻯ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ. اما امروزه به یکی از محبوب ترین دیدنی های رم تبدیل شده و سالانه میلیون ها نفر از آن دیدن می نمایند.

رم مدرن شهری است زنده و پر جنب و جوش و رستوران های فوق العاده ای دارد و زندگی شبانه در آن جاری است. هنگام بازدید از رم دیدنی واتیکان مجذوب کننده و کلیساهای دیدنی و میدان سن پیتر با آن فواره های عظیمش، کلیسای سان کلمنته (Basilizca San Clemente)، پله های اسپانیا، فواره تروی (Trevi Fountain)، میدان پیازا ناوونا (Piazza Nzavona) و میدان رومی (Roman Forum) را، از دست ندهید.

فلورانس (Florence)

فلورانس یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا و یکی از مهم ترین خاستگاه های معماری و هنر رنسانسی ایتالیا است. مجسمه های میکل آنژ به خصوص مجسمه داوود، در گالری آکادمیا (The Accademia Gallery)، گالری اوفیتزی (Uffizi Gallery) که پربازدیدترین موزه ایتالیاست، نقاشی های روی دیوارهای کلیسای جامع دومو، مجسمه هایی در مرکز شهر و صومعه باپتیستری از دیدنی ترین جاذبه های این شهر تاریخی است.

اما وجود ساختمان های مدرن، جلاتوهای خوشمزه و فروشگاه های متعدد، این نوید را به شما می دهد که این شهر فقط شهر موزه ها و مجسمه ها نیست. در سفر به فلورانس می توانید با یک بلیط قطار 5 یورویی به پیزا بروید و برج معرف کج پیزا را از نزدیک ببینید.

در سفر به این شهر غنی از تاریخ، دیدنی غروب آفتاب از میدان میکل آنژ فلورانس را نباید فراموش کنید.

وهم (Venice)

در بین شهرهای ایتالیا، وهم شهری منحصر به فرد است که بر روی آب در وسط یک تالاب ساخته شده است. وهم یکی از زیباترین و عاشقانه ترین شهرهای ایتالیا و بعلاوه یکی از محبوب ترین شهرهای دنیا برای جهانگردان است.

میدان سن مارکو با کلیسای جامع باشکوه خود قلب وهم است. موزه ها، کاخ ها و کلیساهای بی شماری برای بازدید در شهر وجود دارد و گشت و گذار در کنار کانال های وهم و گم شدن در پیچ و خم خیابان های باریک آن همواره مسحور نماینده است.

وهم در شمال شرقی ایتالیا است و از لحاظ تاریخی پلی بین شرق و غرب بوده است. معماری آن هنر بیزانسی را حفظ می نماید که نظیرش در سایر منطقه ها ایتالیا پیدا نمی گردد.

میلان (Milan)

میلان شهر مُد و مرکز تجاری ایتالیا و یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپاست. شیک ترین مغازه ها، گالری های لباس و رستوران های ایتالیا در میلان دیده می گردد. بناهای تاریخی و ساختمان های مدرن و معاصر، ترکیب سنت و مدرنیته در میلان را به نمایش می گذارند.

اولین جایی که نظر هر جهانگرد در شهر میلان را به خود جلب می نماید، کلیسای جامع میلان (Duomo di Milano) است. ال دوئومو یکی از عظیم ترین کلیساهای دنیا با معماری مجلل سبک گوتیک است. صلیبی واقعی در این کلیسا واقع شده است که بعضی بر این باور هستند که متعلق به عیسی مسیح است. بازدید از این کلیسا رایگان است، به جز برای تور سقف، تعمید و موزه.

اما یکی از مهم ترین دیدنی ها در بین شهرهای ایتالیا، در سالن غذاخوری صومعه سانتا ماریا دله گراتسیه واقع شده است. تابلوی مشهور شام آخر داوینچی، سراسر دیوار این سالن غذاخوری را می پوشاند. این اثر هنری نشانگر صحنه هایی از شام آخر روزهای پایانی عمر مسیح است آنطور که انجیل به آن اشاره نموده است. این نقاشی مربوط به آنجاست که مسیح می گوید که یکی از 12 حواریونش به وی خیانت خواهد نمود.

قلعه اسفورتسسکو (Castello Sforzesco) از دیگر جاذبه های دیدنی میلان است که آثار مهمی از میکل آنژ، نقاشی سقفی از داوینچی و سازهای موتزارت عظیم را در خود جای داده است. شما از جاذبه دیگر چه می خواهید؟

کتابخانه و گالری عکس آمبروسینا، استادیوم سن سیرو، گالری ویتوریو امانوئل، رستوران تراموای اتمسفرا، خرابه های رومی سن لورنزو و گورستان تاریخی Monumental Cemetery از دیگر مکان های محبوب جهانگردان در میلان است.

کومو (Como)

شهر کومو در شمال ایتالیا و در نزدیکی کوه آلپ و دریاچه بی نظیر کومو واقع شده است. توصیه من به شما این است که بازدید از این شهر را در اولویت فهرست سفر به شهرهای ایتالیا قرار دهید. فاصله کومو تا میلان زیاد نیست و بعد از دیدن میلان، با یک بلیط قطار 4.5 یورویی در کمتر از یک ساعت، می توانید به کومو برسید.

کومو را می توان بهشت روی زمین نامید. آب و هوای معتدل، باغ های زیبا، ویلاهایی که از دوران روم باستان به جای مانده از زیبایی های نفس گیر این شهر است. بهار و پاییز برترین زمان سفر به کومو است. مرکز شهر کومو خیابان های دلپذیری مثل میدان ولتا دارد که مملو از مغازه های محلی و کلیساهاست. یکی از تفریحات متداول در کومو پیاده روی در امتداد دریاچه و عکس گرفتن است. ورزش های آبی مثل اسکی روی آب، قایقرانی، شنا و یا ریلکس کردن و آفتاب گرفتن در ساحل آرام دریاچه، کومو را در بین شهرهای ایتالیا منحصر به فرد می نماید.

شما بعلاوه می توانید با یک بلیط 4 یورویی با استفاده از تله کابین به بروناته در بالای دریاچه کومو بروید و منظرهی استثنایی از دریاچه داشته باشید.

ورونا (Verona)

ورونا شهری کوچک است که داستان رومئو و ژولیت در آن رخ داده است. خانه و بالکن خانه ژولیت را می توان معروف ترین جاذبه جهانگردی ورونا نامید. این شهر شبیه به وهم است اما بدون کانال ها و جهانگرد هایش. چیز دیگری که ورونا به آن معروف است، آمفی تئاتر ورونا (Arena di Verona) است که یکی از عظیم ترین ها در ایتالیا است و اپراهای مهمی هرساله در آن برگزار می گردد.

کلیسا سن زنو با نقاشی های دیواری خیره نماینده ، میدان اِربه سرزنده و شلوغ، کاخ جوستی با باغ بی نظیرش و مجسمه دانته (شاعر و نویسنده معروف ایتالیایی) در میدان سینیوری، از دیگر جاهانی دیدنی ورونا است.

ورونا جزو ده شهر پربازدید ایتالیاست. به شما توصیه می کنم در سفر به ایتالیا، حتی اگر چند ساعت فرصت دارید، به این شهر زیبا بروید. مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

ناپل (Naples)

ناپل در سواحل جنوب رم واقع شده است و مهم ترین شهر جنوب ایتالیاست. به جرات می توان گفت ناپل پرهیاهو و پر جنب و چوش ترین شهر ایتالیاست. انگار که کل جمعیت ناپل در خیابان هایی هستند که به بندرگاه آن سرازیر می شوند و گویی همه آنها در یک لحظه با هم صحبت می نمایند.

در تمام شهر عطر پیتزا که ناپلی ها مدعی اختراع آن هستند، می پیچد و بی اغراق شما را گرسنه خواهد نمود. اگر به رستوران های ناپل سر می زنید پیتزای مارینارا در رستوران دِ میشل و دسرهای رستوران Sfogliate را از دست ندهید.

شهری که کمتر از شهرهای معروف بین جهانگردان شناخته شده است، اما مردمی خون گرم، طبیعت زیبایی بی همتا و گنجینه های تاریخی و هنری ناپل را به یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا تبدیل نموده است. آتشفشان معروف وزوو، ویرانه های پمپئی (شهر سوخته) و شهر هرکولانیوم سالانه جهانگردان زیادی را به ناپل می کشاند. در بازدید از پمپئی و هرکولانیوم بهتر است از یک راهنمای تور بهره ببرید تا با تاریخ عجیب و شنیدنی آنها آشنا شوید.

موزه ملی باستان شناسی که آثار هنری و تاریخی که از فوران کوه آتشفشانی وزوویو در سال 79 میلادی بازیابی شده در آن نگه داری می گردد را در اولویت دیدنی های ناپل قرار دهید. بعد از گشتن موزه، به دیدن کلیسای سانسورو (Sansevero) با معماری خیره نماینده باروک بروید. دخمه های سن جنارو (San Gennaro) که هزارتویی از راه ها و قبرستان های و پر از نقاشیهای دیواری زیباست می تواند مقصد بعدی شما در ناپل باشد.

در نهایت غروب آفتاب را در خلیج ناپل در کنار جهانگردان دیگر به دیدن بنشینید و از این منظره بکر لذت ببرید.

چینکو تره (Cinque Terre)

پنج سرزمین یا همان چینکو تره، نام پنج روستا در منطقه ریوریا ایتالیاست. این پنج روستا در گذشته یک روستا بودند و چند وقتی است که از هم جدا شده اند. مونتروسو آل مار، ورناتزا، کورنیگلیا، مانارولا و ریوماگیوره نام این پنج روستا است.

شاید بپرسید که چرا چینکو تره در این فهرست آمده است؟ جواب آن ساده است: طبیعت بکر و منظره نفس گیر.

پنج روستا دیگر دهکده های منزوی قبلی نیستند. اما با وجود جاده های باریک، معماری کاملا حفظ شده و شبکه ای از مسیرهای ساحلی و کوهستانی خیره نماینده، هنوز اصالت خود را حفظ نموده اند. ساده ترین راه برای رسیدن و سفر در بین روستاها قطار است. یک خط قطار که در امتداد ساحل غربی ایتالیا حرکت می نماید، هر پنج روستا را با جنوا ، پیزا و رم متصل می نماید. نزدیک ترین فرودگاه ها در جنوا و پیزا هستند.

اگر فصل تابستان را برای سفر به چینکو تره انتخاب کردید، باید بدانید که این پنج روستا مقصد بسیاری از جهانگرد ها و مردم بومی ایتالیا در این فصل است. من فصل بهار را برای سفر به این منطقه پیشنهاد می کنم، تا هم از هوای معتدل و طبیعت بی نظیر لذت ببرید و هم از شلوغی و هیاهو اذیت نشوید.

سیسیل (Sicily)

سیسیل عظیم ترین جزیره ایتالیا در مدیترانه است. با شنیدن نام سیسیل شاید اولین چیزی که به فکر شما خطور کند، مافیای ایتالیا و خانواده عظیم کورلئونه (فیلم پدرخوانده) باشد. اما سیسیل که یک منطقه خودمختار است، علاوه بر گروه های مافیایی جاذبه های جهانگردی بی شماری دارد.

سواحل استثنایی، روستاها و شهرهای مجذوب کننده، و بعلاوه ویرانه های باستانی و اماکن باستانی زیادی در سیسیل وجود دارند. در طول تاریخ سیسیل محل تلاقی فرهنگ ها، طبیعت بکر و غذاهای لذیذ بوده است. این جزیره با تاثیر از همسایگان آفریقای شمالی و عرب خود تاریخی غنی و رنگارنگ دارد.

در سفر به سیسیل که از مجذوب کننده ترین منطقه ها ایتالیاست، در آب های گرم مدیترانه ای در امتداد خط ساحلی ناهموار و شنی شنا کنید، روستاهای ماسه سنگی کوهستانی را کشف کنید و به دیدنی ویرانه هایی از قرن ها سکونت تمدن ها در این منطقه تاریخی بنشینید. با توجه به آب و هوای مدیترانه ای اواخر پاییز و زمستان، برترین زمان برای سفر به سیسیل است. در این زمان هم هتل ها و هم مراکز تفریحی نسبت به زمان های دیگر مقرون به صرفه تر هستند.

پالرمو عظیم ترین شهر جزیره سیسیل است و ترکیبی پر جنب و جوش و سرحال از معماری عربی و موزاییک های بیزانسی است که خیابان های آن را آراسته است. این شهر که به اسم مرکز فرهنگی ایتالیا شناخته می گردد ، درهم آمیخته از مجذوب کنندهیت های باستانی متاثر از اروپا و شمال آفریقا است. برای چشیدن طعم یک غذای سیسیلی واقعی، پیش غذای سارد بکافیکو ((sarde a beccaficoرا امتحان کنید.

کوه اتنا، غار موزه سیسیل، دره معابد، کلیسای جامع مونرئال، دخمه های کاپوچین، شهر سیراکوز، غارهای دریایی جزیره مارتیمو و برج ساعت نجومی از دیگر جاذبه های جهانگردی منطقه سیسیل هستند.

ساردینیا (Sardinia)

اگر فقط یک انتخاب برای دیدن شهرهای ایتالیا داشته باشم، انتخاب من قطعا ساردینیاست. جزیره ای بکر با طبیعتی حیرت انگیز که سفری تکرار نشدنی برای شما به ارمغان خواهد آورد. ساردنیا به اسم بهشتی در قلب مدیترانه شناخته می گردد. بدیهی است که سواحل آفتابی، سفید و ماسه ای آن از اصلی ترین جاذبه های جهانگردی به حساب می آیند، اما فهرست نامحدودی از دیدنی ها در ساردینیا وجود دارد.

اواخر بهار و اوایل تابستان برترین زمان سفر به ساردینیا از نظر آب و هوایی و تفریحات دریایی است، اما باید انتظار شلوغی و حضور جهانگردان بسیاری را در این جزیره داشته باشید.

یکی از محبوب ترین دیدنی های ساردینیا، ساحل سمرالدا (Smeralda) در بخش شمالی جزیره است. در این ساحل آرام می توانید ریلکس کنید و به دیدنی قایق های لوکس و میلیونی که در دریای بیکران فیروزه ای رنگ در حال تردد هستند، بنشینید. و یا جت اسکی اجاره کنید و به دل دریا بزنید. ساحل کالا گولوریتزه، ساحل لا پلوسا و ساحل ماریولو هم از دیگر سواحل مجذوب کننده این جزیره است.

این مسئله درست است که هر کسی به ساریدینا می رود در پی ساحل و تفریحات آبی است، اما علاوه بر سواحل زیبا، مکان های تاریخی و دیدنی مثل سایت تاریخی تاروس، غارهای ایسپینیگولی، قبر غول ها، غار نپتون، خرابه های تاریخی نورا، کلیسای قصر سلطنتی و موزه ملی باستان شناسی هم ارزش دیدن دارند.

بولونیا (Bologna)

ممکن است کانال های وهم، دهکده های عجیب و غریب صخره ای چین کوتره Cinque Terre یا ویرانه های باستانی رم را نداشته باشد، اما مطمئنا این امر باعث نشده که بولونیا یکی از بی نظیرترین شهرهای ایتالیا نباشد. شهر بولونیا اغلب به خاطر دیگر شهرهای جهانگردی ایتالیا دست کم گرفته می گردد؛ اما شهروندان خون گرم، غذاهای درجه یک و ساختمان هایی با معماری قرون وسطایی این شهر را در فهرست دیدنی ترین شهرهای ایتالیا قرار داده است.

اگر عاشق شکم گردی و امتحان غذای نو در سفر هستید، تبریک می گویم! بولونیا انتخاب فوق العاده ای برای عاشقان غذاست. غذای کلاسیک بولونیا، تالیاتله آل راگو (tagliatelle al ragu) است که در همه دنیا معروف است. بولونیا بعلاوه مهد پهم خوشمزه پارمیزان یا به قول ایتالیایی ها پارمیجانو است.

اولین جاذبه جهانگردی بولونیا که باید ببینید، میدان اصلی شهر یا Piazza Maggiore است که از قدیمی ترین میدان های ایتالیاست و سال ها تاریخ را در دل خود جای داده است. در سفر به بولونیا به برج توره آسینلی بروید و 500 پله آن را تا بالا طی کنید تا منظره فوق العاده شهر را از بالای برج دیدن کنید.

هنگام سفر به این شهر دیدنیی، کلیسای سن پیترو، گالری هنر ملی، موزه تمدن باستان شناسی، کلیسای سن دومینیک و برج های کج بولونیا هم انتظار شما را می کشند.

حرف آخر…

معرفی شهرهای ایتالیا در یک مطلب نمی گنجد. هر کدام از شهرهای این کشور چکمه ای جاذبه و زیبایی های خاص خودشان را دارند. برای سفرهای یکی دو هفته ای از بین این فهرست معرفی شده با دقت انتخاب کنید تا نهایت استفاده از سفر به جواهر اروپا را ببرید. اگر شما به هر کدام از این شهرها سفر کردید، شادمان می شویم که تجربه تان را با ما در میان بگذارید.

منبع: علی بابا
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1885

به "برترین شهرهای توریستی ایتالیا از رم تا بولونیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای توریستی ایتالیا از رم تا بولونیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید