ماجرای فوت مادران باردار در ازنا

به گزارش دیتاپد، مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به آخرین خبر ها از مرگ مادر باردار ازنایی گفت: پزشکی قانونی در حال آنالیز این موضوع است و به زودی دلیل فوت را اعلام می نماید.

ماجرای فوت مادران باردار در ازنا

به گزارش مهر، محمدرضا فارسی نژاد امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به مرگ مادران باردار در شهرستان ازنا گفت: هر گونه مرگ مادر باردار در هر نقطه ای از استان لرستان رخ دهد، کار کالبد شکافی آن در مرکز استان انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه موارد قبلی مرگ مادران باردار در شهرستان ازنا از سوی پزشکی قانونی معین دلیل فوت شده اند عنوان نمود: بعلاوه به موازات این امر، قصور پزشکی نیز از سوی نظام پزشکی در حال آنالیز است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با تاکید بر اینکه بعلاوه پرونده خانم اسد الهی که حدود هشت روز پیش فوت شد، از سوی پزشکی قانونی در حال آنالیز است ادامه داد: این امر تحت آنالیز است و هنوز دلیل فوت دقیق معین نشده و به محض اینکه معین گردد ما آن را به مرجع قضائی اعلام خواهیم کرد.

فارسی نژاد با بیان اینکه پزشکی قانونی فقط دلیل فوت را اعلام می نماید و اصلاً به موضوع قصور پزشکی ورود پیدا نمی نماید بیان داشت: به خاطر حساسیت موضوع این پرونده ها به غیر از نظام پزشکی، در سازمان ما نیز آنالیز شده است.

وی گفت: در نهایت مراجع قضائی گویا پرونده ها را برای نظام پزشکی ارسال نموده تا معین قصور شوند، آن چیزی که در حیطه کار ما که همان معین دلیل فوت بوده، صورت گرفته است، نمونه های پرونده خانم اسدالهی نیز که طی روز های اخیر فوت نموده اند، برای کار های تشخیصی بیشتر ارسال شده تا دلیل فوت دقیق آنالیز و معین گردد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اضافه کرد: بعد از اینکه ما دلیل فوت را به مرجع قضائی ارسال می کنیم، اگر مرجع قضائی دوباره پرونده را به ما برای آنالیز قصور در کمیسیون تخصصی برگشت دهد، انجام می دهیم، ممکن است که مستقیم به نظام پزشکی ارجاع دهد و آنجا پرونده را آنالیز نمایند.

فارسی نژاد گفت: دلیل فوت موارد قبلی مادران باردار، چون از سوی طرفین مورد اعتراض قرار گرفته، همچنان در حال آنالیز است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2233

به "ماجرای فوت مادران باردار در ازنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای فوت مادران باردار در ازنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید