فواید معجزه آسای تغذیه کودک با شیر مادر چیست؟

به گزارش دیتاپد، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: بچه هایی که شیر مادر می خورند ابتلا آنها به آسم، آلرژی های پوستی و... بسیار کمتر است.

فواید معجزه آسای تغذیه کودک با شیر مادر چیست؟

به گزارش خبرنگاران، سیدعلیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران و فوق تخصص نوزادان با اشاره به محاسن فراوان تغذیه نوزاد با شیر مادر، بیان داشت: یکی از محاسن شیر مادر موضوع پیشگیری از آلرژی و حساسیت است.

وی ادامه داد: تغذیه با شیر مادر تقابل و پیشگیری از آلرژی و حساسیت می نماید؛ به شکلی که بچه هایی که شیر خشک می خورند احتمال ابتلای آنها به آلرژی خیلی زیاد است، از آسم گرفته تا آلرژی های پوستی و... .

فوق تخصص نوزادان یادآور شد: بچه هایی که شیر مادر می خورند ابتلا به این موارد یادشده در آنها بسیار کمتر است، به طوری که اگر شیر مادر مصرف نمایند این حساسیت ها در این بچه ها کمتر می گردد؛ ضمن اینکه اگر حساسیتی هم ظاهر گردد بسیار ملایم تر بوده و احتیاج به اقدام نیست.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران توضیح داد: اما بچه هایی که شیرخشک مصرف می نمایند چه بسا اندازه زیادی خون در مدفوع دفع نمایند، خونریزی نموده یا مسائل پوستی جدی و آلرژی تنفسی داشته باشند.

مرندی با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر قطعا نقش زیادی در پیشگیری از این حساسیت ها دارد، ابراز کرد: بچه هایی که با شیر مادر تغذیه می نمایند اگر دچار این حساسیت ها شوند، شدت خفیفی خواهد داشت و این نیز با این موضوع ارتباط دارد که این بچه ها چقدر با شیر مادر تغذیه می شوند.

وی اضافه نمود: آیا تغذیه با شیر مادر انحصاری بوده یا در کنار آن به کودک شیر خشک هم داده ایم؛ آنها که منحصرا 6 ماه شیر مادر می خورند و در کنار آن غذای کمکی مصرف می نمایند یا آلرژی پیدا نمی نمایند یا خفیف خواهد بود.

فوق تخصص نوزادان اضافه نمود: اینکه در کنار شیر مادر به کودک شیر خشک می دهیم یا کودک به صورت انحصاری 6 ماه شیر مادر را مصرف می نماید و در کنار آن غذا نیز می خورد، در ابتلا به آلرژی بسیار موثر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2288

به "فواید معجزه آسای تغذیه کودک با شیر مادر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید معجزه آسای تغذیه کودک با شیر مادر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید