لوفت هانزا از بورس آلمان اخراج شد

به گزارش دیتاپد، مدیران بورس فرانکفورت آلمان اعلام کردند سهام شرکت لوفت هانزا را از تابلوی معاملاتی خارج می نمایند.

لوفت هانزا از بورس آلمان اخراج شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران ایسنا به نقل از دویچه وله نوشت: در بیانیه منتشرشده توسط بورس آلمان آمده است: لوفت هانزا صندلی خود در بورس فرانکفورت را از تاریخ 22 ژوئن (یکم تیر) از دست خواهد داد. شاخص دکس 30 فرانکفورت که از سال 1988 راه اندازی شد، نمادهای 30 شرکت عظیم آلمانی را در خود جای داده است. قرار است لوفت هانزا جای خود را به دویچه وونن بدهد که دومین شرکت عظیم مستغلات در آلمان محسوب می گردد.

از مدت ها قبل به دلیل شیوع کرونا ارزش سهام شرکت لوفت هانزا رو به کاهش بوده است. بخش عظیمی از پروازهای این شرکت به سراسر دنیا موقتا لغو شده و تنها در سه ماهه نخست سال جاری، این شرکت 2.1 میلیارد یورو زیان داشته است.

از معروف ترین شرکت های آلمانی که سهام آن ها در بورس فرانکفورت عرضه می گردد می توان به آدیداس، بایر، بی ام و، دایملر، دویچه بانک، هنکل، زیمنس، فولکس واگن و وایرکارد اشاره نمود. ارزش سهام این 30 شرکت چیزی حدود 1.2 تریلیون یورو تخمین زده می گردد. شرکت زیمنس با سهم 9.34 درصدی از کل سهام ها بیشترین تاثیر وزنی را در این شاخص دارد و پس از آن نیز بایر با سهم 8.27 درصدی قرار گرفته است.

دولت آلمان برای نجات لوفت هانزا از ورشکستگی تصمیم گرفته است در قالب یک بسته نجات به این شرکت 9 میلیارد یورو (10.2 میلیارد دلار) پرداخت کند و در عوض 20 درصد سهام این شرکت را در اختیار بگیرد. این توافق نام هنوز قطعی نیست و باید سهامداران شرکت با این تصمیم در رأی گیری روز بیست و پنجم ژوئن که قرار است به شکل آنلاین برگزار گردد، موافقت نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1156

به "لوفت هانزا از بورس آلمان اخراج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوفت هانزا از بورس آلمان اخراج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید