قانونگذاران کنگره درصدد منع حضور آمریکایی ها در شرکت های همکار چین هستند

به گزارش دیتاپد، با شدت دریافت تنش ها بین آمریکا و چین، تعدادی از قانونگذاران کنگره ایالات متحده درصدد منع کردن حضور آمریکایی ها در شرکت های خارجی هستند که به گفته آنها با ارتش چین ارتباط دارند.

قانونگذاران کنگره درصدد منع حضور آمریکایی ها در شرکت های همکار چین هستند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به موازات شدت دریافت تنش ها بین واشنگتن و پکن در مسائل مختلف از شیوع ویروس کرونا گرفته تا مسائل مرتبط با تایوان و هنگ کنگ، گروهی از قانونگذاران جمهوریخواه کنگره آمریکا درصدد ارائه طرحی تازه علیه چین هستند.

رویترز از رویت سندی از طرح تعدادی از قانونگذاران کنگره آمریکا خبر داده که طبق آن سرمایه گذاری آمریکایی ها در شرکت های دفاعی خارجی که با ارتش چین ارتباط دارند، ممنوع خواهد شد.

به نوشته این رسانه، مایک گالاگر، جیم بنکس و داگ لا مالفا اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارند طی هفته جاری طرحی را ارائه دهند که طبق آن از استیو منوشین وزیر خزانه داری این کشور خواسته می گردد در گزارشی به کنگره، لیست شرکت های دفاعی خارجی که با ارتش چین قراردادها یا پیوندهای قابل توجه دارند و یا مورد حمایت این ارتش قرار می گیرند را ارائه دهد.

طبق طرح پیشنهادی این قانونگذاران، 6 ماه پس از ارائه گزارش وزیر خزانه داری آمریکا به کنگره درباره لیست این شرکت ها، شرکت ها و شهروندان آمریکایی باید به سرمایه گذاری در شرکت های مذکور خاتمه داده و از سرمایه گذاری های جدید امتناع ورزند.

جیم بنکس عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای درباره این طرح ضد چینی گفت: کنگره از یک سو دارد از اقتصادیات دهندگان (آمریکایی) می خواهد که به رشد ارتشمان یاری کند تا بتواند با چین رقابت کند و از سوی دیگر، صندوق های سرمایه گذاری عظیم آمریکایی دارند دلارهای امریکا را به مجتمع صنعتی نظامی چین پمپاژ می نمایند. ما باید به این ناهنجاری شناختی مان خاتمه داده و ارائه یاری اقتصادی به خصم اصلی مان در صحنه جهانی را متوقف کنیم.

رویترز در گزارش خود از تشدید احساسات ضد چینی در آمریکا در هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات به خاطر تصویب لایحه امنیت ملی هنگ کنگ خبر داده است.

در گزارش آمده است: هر چند معلوم نیست که آیا دموکرات ها یا دیگر جمهوری خواستار از این طرح حمایت نمایند اما احساسات ضد چینی در کنگره به خاطر کوشش چین برای برچیدن استقلال هنگ کنگ بسیار شدید است.

تدارک قانونگذاران آمریکایی برای تصویب یک طرح تازه علیه چین در حالی انجام می گردد که پیشتر مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات ها است، با طرح تحریم پکن به خاطر سرکوب اقلیت مسلمانان اویغور موافقت کرد؛ طرحی که پیشتر مجلس سنا و اکثریت جمهوری خواهش به آن رای داده بود.

بنا بر گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه اعلام نمود که دولتش در حال آنالیز است که از خطرات سرمایه گذاری آمریکایی ها در شرکت های چینی اطمینان حاصل کند.

تشدید تحرکات ضد چینی آمریکایی ها در حالی صورت گرفته که اواسط اردیبهشت (ماه گذشته) در خبرها آمده بود بعضی قانونگذاران آمریکایی به منظور فشار بر انگلیس در موضوع نسل پنجم شبکه تلفن همراه و همکاری لندن با پکن در این موضوع، درصدد گروکشی در موضوع استقرار جنگنده های اف 35 آمریکا در انگلیس هستند.

طبق گزارش ها، سناتورهای آمریکایی درصدد ارائه یک متمم با هدف منع کردن استقرار اسکادران اف 35 آمریکا در کشورهایی هستند که خطر فعالیت شرکت هایی از قبیل هوآوی در آنها وجود دارد (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1196

به "قانونگذاران کنگره درصدد منع حضور آمریکایی ها در شرکت های همکار چین هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذاران کنگره درصدد منع حضور آمریکایی ها در شرکت های همکار چین هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید