طرز تهیه کیک شکلاتی با شیر در قابلمه بدون فر

به گزارش دیتاپد، برای درست کردن کیک شیر داغ کاکائویی با تابه روی گاز، شعله پخش کن رو روی حرارت بذارید و شعله رو روی میانه تنظیم کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی با شیر در قابلمه بدون فر

کیک شیر داغ شکلاتی یکی از برترین و خوش بافت ترین کیک های عصرانه هست و بعلاوه برای دورهمی های محبت آمیز انتخاب خیلی خوبی است.

دستور پخت آسونی داره و بافت پنبه ای دارد. در ادامه با دستور پخت کیک شیر داغ شکلاتی بدون فر مرحله به مرحله آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه کیک شیر داغ شکلاتی

آرد 300 گرم (دو و سه چهارم لیوان)

تخم مرغ میانه 4 عدد

پودر کاکایٔو 2 قاشق سوپ خوری (به دلخواه، می تونید حذف کنید و کیک شیر داغ ساده درست کنید)

شیر 265 میلی لیتر یا (یک و یک چهارم پیمانه)

کره 100 گرم (میتونید به جای کره از روغن مایع بهره ببرید یا از 50 گرم کره و 50 گرم روغن مایع بهره ببرید)

شکر 250 گرم (یا یک و یک چهارم پیمانه)

بکینگ پودر 1 قاشق سوپ خوری سر صاف

نمک یک هشتم قاشق چای خوری

وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

عسل دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شیر داغ کاکائویی بدون فر در قابلمه

طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی در قابلمه بدون فر

مرحله اول، مخلوط کردن مواد مایع

برای آغاز به پخت کیک شیر داغ شکلاتی ابتدا شیر، کره و پودر کاکایٔو رو داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله با حرارت میانه بذارید. وقتی که کره آب شد و شیر گرم شد، کافیه و نیازی به جوشیدن شیر نیست و شعله رو خاموش کنید.

مرحله دوم، مخلوط کردن تخم مرغ و شکر

در این مرحله تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه بزرگ بشکنید. شکر و وانیل رو به تخم مرغ اضافه کنید و با دور تند همزن تا مواد رو م بزنید تا جایی که حجم بگیره و کرمی رنگ و کشدار بشه. حدود 5 دقیقه بعد دو قاشق غذا خوری عسل رو به مواد اضافه کنید و در هنگام هم زدن، شیر گرم رو اضافه کنید و با دور کند همزن به مدت یک دقیقه مواد رو هم بزنید.

مرحله سوم، اضافه کردن آرد

آرد و بکینگ پودر و نمک مخلوط کنید و مواد رو سه مرتبه الک کنید. آرد رو کم کم و طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک یا با دور کند همزن مواد رو مخلوط کنید. کف قالب 23 سانتی متری رو چرب و آرد پاشی کنید. سپپس مواد رو داخل قالب بریزید. مایه کیک شیر داغ کمی حالت روان و شلی داره. طبیعیه و جای نگرانی نیست و مسئله ای پیش نمیاد.

قالب رو به مدت 35 تا 40 دقیقه داخل فر از 15 دقیقه قبل گرم شده بذاربد و با دمای 180 درجه سانتی گراد بپزید. بعد از پخت کیک رو با سیخ چوبی یا خلال دندون تست کنید و اگه مواد به سیخ بچسبید یعنی کیک پخته. قالب کیک رو از فر خارج کنید و روی توری فلزی خنک کنید و بعد برش بزنید و با بستنی، چای یا قهوه میل کنید.

برای پخت کیک شیر داغ با سولاردام با کانوکشن 180 درجه سانتی گراد پیش گرمایش نموده و با دمای 165 درجه سانتی گراد حدود 35 تا 40 دقیقه بپزید.

برای پخت کیک شیر داغ شکلاتی با قابلمه، یه قابلمه بزرگتر از قالبی که میخواید مواد رو توش بریزید انتخاب کنید. قابلمه رو از یک ربع قبل گرم کنید. سپس قالب رو داخل قابلمه که گرم شده قرار بدید و سرش دمکنی بذارید و روی حرارت کم حدود 30 تا 40 دقیقه زمان بدید بپزه. اگه از قالب سیلیکونی استفاده می کنید حتما یه پایه زیرش داخل قابلمه قرار بدید.

می تونید قابلمه رو به صورت مستقیم روی شعله پخش کن بذارید و درب قابلمه دمکن بپیچید و حدود 30 دقیقه زمان بدید تا کیک روی حرارت کم بپزه و مغز پخت بشه.

برای درست کردن کیک شیر داغ کاکائویی با تابه روی گاز، شعله پخش کن رو روی حرارت بذارید و شعله رو روی میانه تنظیم کنید.

کف تابه رو چرب کنید و مایه کیک رو توی تابه بریزید و بعد درب تابه رو بذارید. اگه از تابه دوطرفه استفاده می کنید که هیچ، اما اگه از تابه معمولی استفاده می کنید، درب تابه دم کنی بذارید. حرارت رو کم کنید و تابه رو روی شعله پخشکن بذارید و به توجه به قطر تابه حدود 20 تا 30 دقیقه زمان بدید تا کیک بپزه.

برای مطمئن شدن از اینکه کیک پخته شده یا نه، یه خلال دندون یا سیخ چوبی رو داخل کیک فرو کنید و بیرون بیارید. اگه به خلال دندون خمیر نچسبیده بود، یعنی کیک کامل پخته و آماده شده.

منبع: فرادید
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2304

به "طرز تهیه کیک شکلاتی با شیر در قابلمه بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک شکلاتی با شیر در قابلمه بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید