شرایط نو مشارکت مجردها در نهضت مسکن

به گزارش دیتاپد، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تهرانی ها فقط می توانند در شهرهای تازه پرند، هشتگرد و ایوانکی در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام نمایند، گفت: امکان ثبت نام مردان مجرد بالای45 سال هم در این طرح فراهم شد.

شرایط نو مشارکت مجردها در نهضت مسکن

محمود محمودزاده درباره اینکه تهرانی ها در کدام شهرها امکان ثبت نام دارند، گفت: امکان ثبت نام تهرانی ها در شهرهای تازه فراهم است که البته پردیس در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داده نشده است.

وی ادامه داد: در شهر تازه پردیس ظرفیت تازه وجود ندارد و فقط توانستیم در دوره اول ثبت نام مسکن ملی در این شهر متقاضی بپذیریم. امکان ثبت نام اکنون فقط در شهرهای تازه پرند، هشتگرد و ایوانکی فراهم است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: خبر خوب این است که مبلغ تسهیلات 450 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن را علاوه بر اینکه به متقاضیان در شهرهای تازه تخصیص می دهیم، به صورت خود مالک هم پرداخت می کنیم.

وی شرح داد: یعنی اگر قصد خرید واحد مسکونی در تهران را داشته باشید همین میزان تسهیلات به پروژه های درحال ساخت نیز واگذار می گردد و خریداران می توانند از این فرصت استفاده نمایند.

به گفته معاون وزیر راه، خودمالک یعنی تسهیلات برای ساخت به سازنده داده می گردد و به نام خریدار فروش اقساطی می گردد. بر این اساس علاوه بر انبوه سازان، سازندگان در بافت فرسوده و سایر بافت های شهری نیز این تسهیلات را دریافت می نمایند.

محمودزاده اضافه نمود: برای دریافت تسهیلات تازه مسکن لازم نیست که حتما ساخت و ساز در شهرهای تازه باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تدبیری که اندیشیده شده است بخش زیادی از متقاضیان مسکن در داخل بافت شهرها هم می توانند از این فرصت استفاده نمایند و با استفاده از تسهیلات 450 میلیونی شروع به ساخت و ساز نمایند.

مجردهای تازهی که امکان ثبت نام در طرح مسکن را دارند

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرساری هم چنین درباره امکان ثبت نام گروههای تازه مجرد در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: با موافقت هئیت دولت مردان مجرد بالای 45 سال هم می توانند در سامانهثمن ثبت نام نمایند.

وی شرح داد: با این حال ثبت نام برای سایر مجردها مشروط است، به این شکل که سایر مجردها اکنون می توانند در طرح نهضت ملی ثبت نام نمایند اما هنگام تحویل واحد مسکونی حتما باید متاهل باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: بر این اساس اکنون پنج گروه شامل خانم های بالای 35 سال، افراد دارای معلولیت بالای 20 سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای 45 سال و بیماران خاص، بدون داشتن شرط تاهل می توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نمایند.

قرار است چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ساخته گردد که اکنون مراحل ثبت نام آن در حال اجرا است. عملیات اجرایی این طرح نیز از هفته نخست آبان ماه در بیشتر استان ها شروع شده است. تا به امروز بیش از یک میلیون نفر در طرح نهضت ملی به وسیله سامانه ثمن ثبت نام نموده اند. سقف تسهیلات تازه مسکن برای شهر تهران 450 میلیون تومان، کلان شهرهای بالای یک میلیون نفر 400 میلیون، مراکز استانها 350 میلیون و شهرهای کوچک و روستاها 250 میلیون تومان است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2061

به "شرایط نو مشارکت مجردها در نهضت مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نو مشارکت مجردها در نهضت مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید