سی.اِن.اِن: رویکرد ترامپ در قبال ایران و کره شمالی می تواند نتیجه معکوس دهد

به گزارش دیتاپد، یک شبکه آمریکایی در تحلیل دو بحرانی که در سال جدید میلادی گریبان گیر سیاست خارجی دولت این کشور شده نوشت سیاست های واشنگتن در قبال تهران و پیونگ یانگ احتمال نتیجه عکس می دهد.

سی.اِن.اِن: رویکرد ترامپ در قبال ایران و کره شمالی می تواند نتیجه معکوس دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه شبکه سی. اِن. اِن امروز (چهارشنبه) در یادداشتی به آنالیز تحولات اخیر حول سیاست خارجی آمریکا پرداخته و نوشت دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در اولین روز از سال جدید میلادی، که سال انتخاباتی در این کشور نیز هست، با دو بحران در سیاست خارجی روبرو شده است.

در ابتدای این یادداشت ضمن اشاره به تنش های اخیر آمریکا با عراق و کره شمالی، آمده است: تقابل ایالات متحده با ایران بعد از ورود معترضان عراقی به مجموعه سفارتخانه آمریکا در بغداد در پی حمله هوایی به گروه شبه نظامی با 25 کشته، به سطوح خطرناک جدیدی رسید.

نویسنده سی.اِن.اِن همچنین به اظهارات تهدیدآمیز کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مبنی بر رونمایی از سلاح راهبردی جدید و احتمال روبرو شدن واشنگتن با اقدام شوک آور پیونگ یانگ، نوشت: اگر منظور او (کیم) آزمایش یک موشک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به آمریکا باشد، روابط محبت آمیز دیپلماتیک او با ترامپ ممکن است به زودی به تقابل جدید و خطرناک ترانس-پاسیفیک تبدیل گردد.

بامداد امروز بود که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ضمن اشاره به آماده داشتن یک سلاح راهبردی جدید برای رونمایی، به آمریکا هشدار داد در صورت ادامه سیاست های خصمانه با اقدام شوک آور پیونگ یانگ روبرو خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

این شبکه آمریکایی سپس این بحران های جدید در سیاست خارجی ترامپ در سال جدید را به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا مرتبط نموده و شرح می دهد: این چالش های نوظهور برای رئیس جمهور، این احتمال را ایجاد نموده که انتخاب های جنجالی وی در سیاست خارجی طی سه سال اول کشورداری او، می تواند زمانی که به دنبال رأی برای دومین دور [از ریاست جمهوری] است او را عذاب دهد.

سی.اِن.اِن با بیان اینکه کنار آمدن با چنین تنش های فزاینده ای به سیاست پایدار دیپلماتیک و رهبری ظریف یک رئیس جمهور احتیاج دارد، ادامه می دهد: اولین نگرانی ترامپ، ایران است... با این حال ترامپ از هم اکنون به شکل خطرناکی خود را در توئیتر پیروز نشان داده و رهبری خودش را با دولت [باراک] اوباما بعد از حمله به سفارتخانه آمریکا در بنغازی در سال 2012 مقایسه کرد.

این یادداشت به نقل از تحلیلگران می نویسد: منتقدان [سیاست های ترامپ] از مدت ها قبل هشدار داده بودند که تصمیمات نمایشی مرتبط با ایران و کره شمالی، آشکارا برای جلو بردن دیدگاه های سیاسی شخصی ترامپ بوده و ارزیابی عاقلانه ای از اهداف سیاست خارجی آمریکا نبودند که این امر می تواند نهایتا نتیجه معکوس دهد.

نویسنده سی.اِن.اِن با بیان اینکه دولت کنونی واشنگتن امیدوار است بعد از خروج از توافق هسته ای و احیای تحریم ها و در پیش دریافت کارزار فشار حداکثری، نظام ایران فرو بپاشد یا به پای میز مذاکره ای برای توافق فراگیرتر برگردد، اما تاکید می نماید: برخلاف بعضی از تظاهرات های ضد دولتی در چند دهه اخیر [در ایران]، بسیار از تحلیلگران معتقد هستند که هیچ نشانه ای از سقوط نظام [ایران] نیست.

این شبکه آمریکایی، رویکرد افراطی ترامپ را باعث جسورتر شدن ایران در منطقه دانسته و شرح می دهد: در واکنش به سیاست آمریکا که توسط تندروهایی چون مایک پامپئو وزیر خارجه تدوین شده، ایران نیز فعالیت های هسته ای را از سر گرفت.

این در حالی است که سفارتخانه آمریکا در بغداد از صبح سه شنبه به صحنه اعتراضات ضد آمریکایی تبدیل شد. تظاهرات کنندگان برای اعتراض به حمله هوایی اخیر آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در شهرستان القائم در استان الانبار مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 812

به "سی.اِن.اِن: رویکرد ترامپ در قبال ایران و کره شمالی می تواند نتیجه معکوس دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی.اِن.اِن: رویکرد ترامپ در قبال ایران و کره شمالی می تواند نتیجه معکوس دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید