سیاست سخت گیرانه اپل؛ دسترسی پیغام رسان ها به دیتای پس زمینه iOS محدود می گردد

به گزارش دیتاپد، با سیاست جدیدی که اپل در راستای حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران خود در پیش گرفته، کار برای فیسبوک و واتسپ بسیار سخت شده است.

سیاست سخت گیرانه اپل؛ دسترسی پیغام رسان ها به دیتای پس زمینه iOS محدود می گردد

هنگامی که از امنیت و حفظ حریم شخصی صحبت می کنیم، اپل یکی از شرکت هایی است که نام آن ناخودآگاه به ذهنمان خطور می نماید. در زمینه امنیت اپل از هیچ تلاشی فروگذار نمی نماید و به همین دلیل کمتر و یا شاید هیچوقت شاهد این نبوده ایم که کاربری به دلایل امنیتی از اپل و خدماتش گله مند باشد.

به گزارش The Information، اخیرا اپل سیاست سخت گیرانه جدیدی را در پیش گرفته که کار را برای واتسپ و فیسبوک تا حدودی سخت می نماید. این شرکت تصمیم گرفته برای تماس های صوتی اینترنتی که از طریق برنامه های پیغام رسان از قبیل واتسپ و فیسبوک مسنجر صورت می گیرد، محدودیت هایی را اعمال کند.

پیش تر سیستم عامل iOS به این برنامه ها اجازه می داد هنگام اجرا در پس زمینه ، داده های کاربران را جمع آوری نمایند. اما اپل در رویداد WWDC 2019 از قابلیت جدیدی رونمایی کرد که حریم خصوصی کاربران iOS را بیش از پیش قدرتمندتر و نفوذ ناپذیرتر می نماید.

اپل به یاری این قابلیت جدید، دسترسی برنامه های پیغام رسان در پس زمینه را تنها به تماس های VOIP (انتقال همزمان مکالمات تلفنی روی یک شبکه دیتا) محدود می سازد و لذا این برنامه ها به هیچ داده دیگری دسترسی نخواهند داشت. تغییرات اعمال شده اما دو برنامه واتسپ و فیسبوک مسنجر را بیشتر تحت تأثیر قرار داده است. چراکه اپل تاکنون به این دوبرنامه اجازه می داد بدون محدودیت از کاربران داده جمع آوری نمایند.

طبق گفته The Information، ظاهرا واتسپ بیشتر از فیسبوک مسنجر از این سیاست سخت گیرانه متضرر خواهد شد. چراکه این برنامه از قابلیت تماس صوتی به روش های مختلفی از جمله اجرای رمزگذاری سرتاسری استفاده می نموده است. با یاری این روش، واتسپ به کاربران این اطمینان را می داد که هنگام گفت و گو با مخاطبین، تمام فایل ها و پیغام های ارسال شده فقط و فقط بین دو کاربر منتقل خواهد شد و حتی خود واتسپ هم نمی تواند از محتویات آن با خبر گردد. اما به نظر می رسد که واتسپ دیگر قادر به انجام چنین کاری نباشد.

فیسبوک اما خاطرنشان کرد سیاست اپل تأثیر خاصی روی برنامه های این شرکت نخوهد داشت. فیسبوک ادعا می نماید از API طراحی شده برای VOIP اپل هیچ گاه برای جمع آوری اطلاعات کاربران استفاده ننموده و اگرچه اقدامات اپل امری حیاتی و قابل توجه بوده، اما فیسبوک هیچگاه مرتکب اشتباهی نشده است. سخنگوی این شرکت خاطرنشان کرد:

با این اوصاف اپل با جدیت تمام روی این مسئله کار می نماید و قرار است در iOS 13، رسما از این ویژگی استفاده کند. نسخه سیزدهم سیستم عامل iOS قرار است در تاریخی نامشخص در ماه سپتامبر امسال برای کاربران عرضه گردد.

بیشتر بخوانید: 9 ویژگی مهم که iOS 13 به آیفون شما می آورد

منبع: gadgetsnow

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 277

به "سیاست سخت گیرانه اپل؛ دسترسی پیغام رسان ها به دیتای پس زمینه iOS محدود می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست سخت گیرانه اپل؛ دسترسی پیغام رسان ها به دیتای پس زمینه iOS محدود می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید