روش هایی برای مراقبت از موی فر

به گزارش دیتاپد، چیز های زیادی وجود دارند که فقط زنان مو فرفری می دانند. مثلاً این که اگر چیزی داخل آن پیچ و تاب های زیبا گیر کند، جدا کردن آن چقدر می تواند آزار دهنده و طاقت فرسا باشد. افرادی که مو های صاف و لختی دارند، معمولاً هر روز صبح با یک مدل موی نو از خواب بیدار نمی شوند، اما این موضوع برای مو فرفری ها یک اتفاق عادی است. از سوی دیگر، مراقبت از موی فر نیز چالش بزرگی است که افراد با مو فرفری با آن رو به رو هستند.

روش هایی برای مراقبت از موی فر

مو های فر در مقایسه با مو های صاف، به مراقبت های خاصی احتیاج دارند. معمولاً این نوع مو بیشتر در معرض خشکی و گره خوردگی قرار گرفته است، بنابراین، باید هنگام شستشو یا آرایش کردن آن دقت بیشتری به خرج دهید. برای مراقبت از موی فر، نکات و روش هایی وجود دارد که با پیروی از آن ها می توانید جلوه زیباتر و سالم تری به مو های خود بدهید. در ادامه به آنالیز روش های مراقبت از موی فر و نکات مهم دیگر خواهیم پرداخت.

از شستشوی روزانه موی فر پرهیز کنید

موهای فر به اندازه مو های صاف به شامپو کردن احتیاج ندارد. شامپو زدن مکرر می تواند به تار های ظریف و شنماینده مو آسیب وارد کند. اما نرم نماینده دوست مو های شماست، بنابراین، استفاده روزانه از نرم نماینده برای شما بلامانع است. حتی به جای شامپو می توانید از نرم نماینده ها برای شستشوی موهایتان بهره ببرید.

هنگام شستشو مو ها را تقسیم بندی کنید

چنگ زدن، کشیدن یا جمع کردن مو بالای سر، ممکن است باعث گره خوردن مو ها شده و فرد را دچار مشکل کند. در عوض، موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید. بسته به حجم مو هایتان می توانید دسته های موی بیشتری جدا کنید. مو های تقسیم بندی شده را با کلیپس یا گیره مو از هم جدا کنید، سپس هر دسته را به صورت جداگانه باز نموده و بشویید.

برای شستشو، اندازه کمی شامپو و یا نرم نماینده را به پوست سر خود مالیده و تمام قسمت های مو را به آن آغشته کنید. در مرحله بعد، به آهستگی مو ها را از بالا به پایین بچلانید. این کار را برای دسته های دیگر نیز تکرار کنید. سپس مو ها را بشویید، از پوست سر آغاز کنید و کف صابون را از بالا به پایین خارج کنید. در مرحله آخر، به همان روشی که مو را به شامپو یا نرم نماینده آغشته نموده بودید، از کف سر تا نوک مو ها را با آب شستشو دهید.

در انتخاب شامپو دقت کنید

موهای فر را مشابه یک پارچه کشمیر مرغوب و نرم در نظر بگیرید. مطمئناً هیچ وقت سعی نمی کنید لباس ظریف از جنس کشمیرتان را از طریق شوینده های نا مرغوب بشویید. همین وسواس و دقت را باید برای شستشوی موهایتان نیز داشته باشید. در نتیجه، تا جایی که امکان دارد از شامپو ها و نرم نماینده های ملایم که حاوی مواد شیمیایی کمتری هستند بهره ببرید، تا طراوت مو و پوست سرتان حفظ گردد و چربی و رطوبت طبیعی مو از بین نرود. حتی می توانید یک قدم فراتر رفته و برای رقیق تر کردن شامپو و نرم نماینده خود به آن ها آب مقطر اضافه کنید.

موی فر را با حوله خشک نکنید

بعد از شستن موهایتان، از طریق حوله مو ها را خشک نکنید، چون این کار فر مو های شما را بیشتر می نماید. به جای آن، سرتان را به جلو خم کنید و مو ها به آرامی به سمت بالا بچلانید تا از شر آب اضافی خلاص شوید. بعلاوه، می توانید از یک تکه پارچه برای این کار بهره ببرید.

تعداد دفعات شانه زدن موی فر را کاهش دهید

در رابطه با مراقبت از موی فر همواره شنیده بودیم که شانه کردن برای آن مفید است و گره خوردن مو جلوگیری می نماید. اما مو فرفری ها باید تعداد دفعات شانه زدن را کاهش دهند. شانه زدن زیاد برای موی فر خوب نیست، چون شانه فر طبیعی مو را از بین می برد و مو هایتان وز می گردد.

اگر احساس می کنید بخشی از مویتان گره خوردگی دارد، آن گره را باید هنگامی که موهایتان خیس است و با یاری یک شانه با دندانه های پهن، باز کنید. قبل از خرید اینترنتی و آنلاین برس و شانه مو بهتر است ابتدا جنس و نوع مویتان را در نظر بگیرد، بعد بر اساس این که چه نوع شانه یا آنالیز برای موهایتان مناسب است، محصول مورد نظر را بخرید.

از محصولات مراقبتی و زیبایی بهره ببرید

تا زمانی که موهایتان خیس است از محصولات زیبایی و مراقبتی بهره ببرید. این کار به حفظ رطوبت مو ها و ضخیم تر شدن آن ها یاری می نماید و موی شما را سالم و درخشان نگه می دارد. بعلاوه، بعضی از ماسک مو های پیشرفته با داشتن مواد مغذی، ویتامین و روغن نارگیل می توانند رطوبت مو های شما را حفظ نمایند.

مراقبت نور خورشید باشید

درست مثل پوست، موهایتان نیز ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوند. نگهداری از موی فر در برابر نور خورشید، به خصوص در فصل تابستان اهمیت زیادی دارد. محصولاتی مانند کره شیا و روغن کنجد قادرند به صورت طبیعی مو ها را در برابر اشعه UV حفظ نمایند. بسیاری از محصولات مو ادعا می نمایند که اندازه SPF موجود در آن ها قابلیت حافظت از مو در مقابل اشعه خورشید را دارند، اما معمولاً بیشتر این ها تنها ادعاهای تبلیغاتی هستند. اگر قرار است بیش از یک ساعت در آفتاب بمانید، برترین توصیه ما برای مراقبت از مو های فرتان، استفاده از کلاه یا روسری است.

از شستن بیش از حد مو فر خودداری کنید

افرادی که موهای فرفری دارند باید هر دو یا سه روز یکبار موهای خود را بشویید. بعلاوه، استفاده از روغن های طبیعی (روغن نارگیل و جوجوبا) جلوه زیبا تری به موهایتان می دهد. اما اگر ورزش می کنید، ممکن است لازم باشد قبل از شامپو کردن، کمی نرم نماینده به مو ها بزنید. یکی دیگر از نکات مربوط به مراقبت از موهای فر این است که بعد از تمرینات ورزشی، موهای خود را با آب بشویید و سپس پوست سر را ماساژ دهید تا فر مو به حالت طبیعی بازگردد.

از روی بالشی های ابریشمی بهره ببرید

ابریشم نرم و لطیف است و تار های مو را زمخت نمی نماید. به این ترتیب، هر بار که از خواب بیدار شوید، مو های فر نرم و خوش فرمی خواهید داشت.

مو فر را به طور مرتب اصلاح کنید

توصیه می گردد حداقل هر 6 تا 8 هفته یکبار، سری به آرایشگاه بزنید. اگر موی شما دچار موخوره شده باشد، با کوتاه کردن نوک آن ها از توسعه بیشتر موخوره جلوگیری می گردد. بعلاوه، برای جلوگیری از تبخیر شدن رطوبت مو ها و ایجاد موخوره، می توانید نوک مو ها را به روغن جوجوبا یا روغن بادام آغشته کنید. دقت کنید که روغن با پوست سر شما برخورد نکند، چون ممکن است باعث چرب شدن کف سرتان گردد.

برای موی فر کمتر از سشوار و اتو بهره ببرید

یکی از روش های جلوگیری از ریزش مو، محدود کردن استفاده از وسایلی نظیر سشوار و اتوی مو است. به طور کلی، استفاده مکرر از سشوار یا اتوی مو برای خشک کردن یا حالت دادن به مو های فر، برای هیچ نوع مویی توصیه نمی گردد. اما رعایت این نکته برای افرادی که مو های فر دارند، جدی تر است. هنگام استفاده از اتو یا سشوار، سعی کنید درجه حرارت آن ها در کمترین حالت ممکن قرار دهید تا آسیب کمتری به موهایتان وارد گردد.

از مصرف مواد سیلیکونی خودداری کنید

بعضی از محصولات مخصوص مو های فر و شامپو ها حاوی سیلیکون هستند. این ماده آسیب دیدگی های موجود در مو را ترمیم نموده و باعث درخشندگی بیشتر و صاف شدن مو ها می گردد. اما بر اساس تحقیقات صورت گرفته، این ماده در بلند مدت باعث خشک شدن پوست سر و نازک شدن مو ها می گردد. بنابراین، بهتر استفاده از شامپو های حاوی سیلیکون را متوقف کنید تا مو های زیبا و سالمی داشته باشید.

نتیجه گیری

اگر مو فرفری ها می دانستند که با رعایت بعضی نکات مراقبتی، می توانند زیبایی مو های خود را دوچندان نمایند، دیگر آنقدر برای صاف کردن مو هایشان کوشش نمی کردند. البته، گاهی هم تنوع ضروری است. بنابراین، سعی کنید با پیروی از نکاتی که پیش تر به آن ها اشاره شد، زیبایی و سلامت موهایتان را حفظ کنید.

فرقی نمی نماید جنس مو های شما چیست، هر نوع مویی می تواند دچار آسیب یا مشکل گردد. اما روش های مراقبتی مو ها با هم تفاوت دارند. بنابراین، بهتر این است که به صورت اصولی و درست با موهایتان رفتار کنید تا نتیجه مورد انتظار به دست بیاید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2212

به "روش هایی برای مراقبت از موی فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای مراقبت از موی فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید