برطرف یکی از گلوگاه های تحریمی با نانو کاتالیست های ایرانی

به گزارش دیتاپد، دکتر سعید سرکار در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: همه محصولات نانو که توسط شرکت های دانش بنیان به فراوری می رسند ظرفیت صادرات دارند.

برطرف یکی از گلوگاه های تحریمی با نانو کاتالیست های ایرانی

وی با بیان اینکه این محصولات در سبد فراوریات نانو هستند، بیان نمود: همچنین بعضی محصولات هستند که با توجه به تحریم ها وارد کشور نمی شوند و اکنون با فناوری نانو توسط محققان کشور به فراوری می رسند.

وی با اشاره به بعضی از این محصولات تحریمی که وارد کشور نمی شوند و محققان ایرانی آنها را به فراوری رسانده اند، بیان نمود: نانو کاتالیست ها از جمله محصولاتی هستند که به دلیل تحریم وارد کشور نشدند و صنعت پتروشیمی را تحت تاثیر قرار دادند؛ اما اکنون در داخل کشور فراوری می شوند و ارزش افزوده و ارز آوری زیادی دارند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو خاطر نشان کرد: قطعاً امکان صادرات این کاتالیست ها نیز وجود دارد.

وی تاکید نمود: اکنون این محصول فراوریی حتی از نمونه چینی هم با کیفیت تر است و احتیاج صنعت پتروشیمی را رفع نموده، گفت: امکان صادرات این محصول وجود دارد و امیدواریم به این مرحله نیز برسم و کاتالیست ها را صادر کنیم.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، فراوری کاتالیست ها علاوه بر صرفه جویی ارزی، توانسته یکی از گلوگاه های تحریمی را رفع کند. خوشبختانه این گلوگاه های تحریمی به واسطه دانش محققان کشور در حال رفع است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1349

به "برطرف یکی از گلوگاه های تحریمی با نانو کاتالیست های ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف یکی از گلوگاه های تحریمی با نانو کاتالیست های ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید