رزم حسینی: 4 میلیون تن کالا در بنادر کشور موجود است ، نوسان قیمت 60 قلم کالای اساسی

به گزارش دیتاپد، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واردات 16 میلیون تن کالای اساسی به کشور گفت: علاوه بر این 4 میلیون تن کالا در بنادر کشور موجود است که اقدامات لازم برای ترخیص آن انجام خواهد نمود.

رزم حسینی: 4 میلیون تن کالا در بنادر کشور موجود است ، نوسان قیمت 60 قلم کالای اساسی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور گفت: ما در جلسات هفتگی ستاد تنظیم همیشه دو مورد را مورد آنالیز قرار می دهم که مورد اول تامین کالا های مورد احتیاج مردم در کشور است که معمولا سیاست ما بر افزایش فراوری داخل و همچنین واردات کالا های ضروری به کشور است.

* واردات 16 میلیون تن کالای اساسی به کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: براساس گزارشی که گمرک ایران اعلام کردند، تا به امروز بیش از 16 میلیون تن کالای اساسی به کشور وارد شده است و نسبت به تامین ذخایر کالا های راهبردی اقدامات خوبی اجرا شده است.

وی در خصوص ترخیص کالا از گمرکات کشور گفت: این موضوع یکی از برنامه های جدی وزارت صمت و وزارت اقتصاد و دارایی است و برای روان کردن هر چه بیشتر کالا های دپو شده در گمرکات کشور ما براساس مصوبه ستاد مالی دولت به طور جدی با همکاری گمرک نسبت به ترخیص سریع کالا از گمرکات کشور اقدام می کنیم و تا امروز هم ترخیص کالا به خوبی براساس مصوبه انجام گرفته است.

رزم حسینی با اشاره به میزان ورودی کالا به بنادر کشور، بیان داشت: براساس گزارش واصله در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار بیش از 4 میلیون تن کالا در به بنادر کشور وارد شده که مراحل قانونی برای ترخیص آن صورت می گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: همیشه در کوشش هستیم که مواد اولیه مورد احتیاج کارخانجات را تامین کنیم که تاثیر بر عرضه کالا در بازار خواهد داشت و سپس در کوشش هستیم تا کالا های اساسی و ضروری را طبق برنامه وارد کنیم که خوش بختانه در حال اجرا است و سعی نموده ایم با عرضه به موقع این کالا ها در تنظیم بازار این کالا ها اقدام کنیم.

* نوسان قیمت 60 قلم کالای مورد رصد و پایش سازمان حمایت

رزم حسینی با بیان اینکه آنالیز قیمت 100 قلم کالا در دستور کار ستاد تنظیم بازار واقع شده است، بیان داشت: براساس گزارش امروز ستاد تنظیم بازار، حدود 40 قلم از این کالا ها به لحاظ قیمت و عرضه ثبات خوبی در بازار داشته و 60 قلم دیگر نیز دارای نوسانات قیمت است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته، سازمان حمایت و دیگر دستگاه های مسئول سعی می نمایند که در جهت کاهش قیمت یا تنظیم بازار آن اقداماتی انجام گردد.

رزم حسینی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار، بیان داشت: اختیارات تنظیم بازار در استان ها به استانداران سراسر کشور داده شده و لذا استانداران یک سری اختیاراتی در قیمت گذاری، نظارت و بازرسی کالا دارند و همچنین استانداران از اختیاراتی برای تنظیم بازار در بنادر، انبار ها و بنکداری ها برخوردار هستند و اقداماتی نیز در این زمینه در حال اجرا است.

* برخورد قانونی با دستگاه های دولتی که به سامانه جامع تجارت متصل شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه همه مسئولان و دستگاه های اجرایی باید مصوبات مربوط به سامانه جامع تجارت را اجرایی نمایند، گفت: اخیرا به وسیله فضای مجازی و صدا و سیما گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه کالا هایی که از گمرک ترخیص شده به مقصد نهایی نرسیده است.

رزم حسینی بیان داشت: بدیهی است بر اساس مصوباتی که از سوی دولت و رئیس جمهور ابلاغ شده باید دستگاه های مسئول به سامانه جامع تجارت متصل باشند و مصوباتی که ابلاغ شده را اجرایی نمایند.

وی بیان داشت: بر این اساس تاکید می گردد که مصوبات دولت درباره اتصال دستگاه ها به سامانه جامع تجارت باید اجرایی گردد و به دستگاه های نظارتی ابلاغ می کنید تا در صورتی که دستگاه های دولتی مصوبات دولت در این زمینه را اجرایی نکردند، مطابق قانون با آن ها برخورد گردد.

* لزوم تسریع در ترخیص کالا از گمرکات کشور

رزم حسینی با تاکید بر اینکه براساس مصوبات باید رسوب کالا در گمرکات به حداقل زمانی برسد، بیان داشت: براساس مصوبه ستاد مالی دولت این موضوع را تاکید و پیگیری خواهیم کرد و از رئیس کل گمرک و همچنین رئیس سازمان بنادر کشور می خواهیم که نسبت به تسریع ترخیص کالا اقدام نمایند.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: بورس در شرایط صلح یکی از ابزار های بسیار خوب برای تنظیم بازار است و اکنون که در شرایط خاص قرار داریم باید درباره عرضه کالا در بورس نیز اقدامات خوبی انجام گردد و ضروری است شرایط ویژه ای در زمینه فولاد و مواد پتروشیمی در بورس ایجاد گردد که در این زمینه با وزیر نفت صحبت خواهم کرد.

* بعضی افزایش قیمت ها به خاطر قیمت پایه ای است که در بورس صورت گرفته است

وی بیان داشت: بعضی از افزایش قیمت ها به خاطر قیمت پایه ای است که در بورس صورت گرفته که امیدواریم با نظارت همه دستگاه ها، ثبات قیمت حاصل گردد.

وی بیان داشت: برای تامین کالا های مورد احتیاج شب عید نیز از قبیل کالا های اساسی و میوه و سایر اقلام اقداماتی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1575

به "رزم حسینی: 4 میلیون تن کالا در بنادر کشور موجود است ، نوسان قیمت 60 قلم کالای اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزم حسینی: 4 میلیون تن کالا در بنادر کشور موجود است ، نوسان قیمت 60 قلم کالای اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید